{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stamtavle til hvalp uden
  • #1   13. aug 2010 Kort og godt: nej

  • #2   13. aug 2010 af og til ja. Hvis du er hurtig til at melde tilbage til avler at du gerne vil ha den alligevel.

  • #3   13. aug 2010 Nej.

  • #4   13. aug 2010 Det kommer vist an på hvilken tavle der er tale om.

  • #5   13. aug 2010 En DKK-tavle er registreret inden hunden fylder 3 uger og den følger hvalpen fra vugge til grav. Den kan ikke til- og fravælges.

    Opdrætteren kan ikke vælge hunde ud, som skal eller ikke skal have tavle. Gør vedkommende det, gør h*n sig skyldig i bedrageri og bør meldes til DKK.

    Dette gælder selvsagt kun DKK - jeg har ikke forstand på reglerne i de andre klubber.


  • #6   13. aug 2010 Som udgangspunkt skal man købe en hund der har tavle hvis man ønsker en hund med stamtavle. Der er dog undtagelser for et par racer. Jeg husker ikke omd e alle stadig kan x-registreres, men Dansk spids, Jack russel terrier og Dansk svensk gårdhund har alle på et tidspunkt været åbne for mønstring.

    I de større klubber tillades ikke at opdrættere giver mulighed for tavlefravalg, og hele kuldet skal være reg inden 3 uger (DKK), så i hvert fald opdrættere der skilter med DRU og DKK har ikke rent mel i posen hvis de tilbyder prisnedslag ved fravalg.. Det betyder at de enten slet ikke KAN give de tavler men prøver at fremstå som om deres opdræt ellers er godkendt, eller de beholder tavlen selv (hvorfor det er en fordel når skidtet allerede er købt og betalt er mig dog en gåde)



  • #7   13. aug 2010 okay siger mange tak for alle svarene... for mig og en ven ville købe en hvalp til en ven men vi tror han vil havde stamtavle på og vi har ikk ligefrem 8.000 - 10.000 til en bokser eller chihuahua som gave hehe så tror han må nøjes med en uden men blanding stamtavle eller uden stamtavlen alle hunde er stadig gode hunde smiley vov vov fra mushu og mig

  • #8   13. aug 2010 Mette: måske I så bare skulle give ham pengene, og så kan han selv smide resten i til den hund, han rent faktisk gerne vil have??

  • #9   13. aug 2010 Mette, hvis han ønsker en hund med stamtavle vil jeg på det skarpeste fraråde at købe en uden til ham.
    Så hellere finde på en anden gave, eller give et tilskud til den hund, han ønsker.

    Ja, alle hunde er dejlige - men det er to forskellige ting man køber. Og dette er levende væsener, vi taler om.

    Under alle omstændigheder mener jeg, at man SELV skal udvælge sin hund, så man får den rette.
    Men et tilskud, DET synes jeg ville være en rigtig god gave. En gave, jeg selv ville være blevet SÅ glad for.


  • #10   13. aug 2010 Hvis han vil have en hund skal han dælme selv være med til at vælge den! Det værste man kan gøre er at købe en hund som gave! Så hellere give pengene til ham så han kan købe den hund han vil have!

  • #11   13. aug 2010 argh.hunde er IKKE gaver .....også selvom han ønsker sig en men et tilskud er en go ide

  • #12   13. aug 2010 Hvis det var mig der modtog en hund i gave som jeg ikke ønskede mig, så blev den altså givet/solgt videre. Det skal i altså også tænke på. I kan ikke lade <i>jeres</i> økonomi bestemme hvilken slags hund en anden person skal have de næste 10-15 år. Giv ham hellere pengene, eller et hjemmelavet hundegavekort til når han har valgt den han vil have.

  • #13   13. aug 2010 En hund er ikke en ting man kan bytte hvis man ikke kan li den. En hund er et levende væsen. Hunden bestemmer ikke selv hvilket hjem den kommer til, det gør vi for den.

    Hvis I så går ud og køber en hund som jeres ven ikke er intra i, så stiller I både ham og hunden rigtig dårligt! Hunden skal måske have nyt hjem eller han beholder den selvom det ikke er det han vil!

    Jeg synes ikke I kan tillade jer at beslutte hvilken hund han skal have! Og jeg håber i den grad ingen opdrætter vil gå med til det! Det ville godt nok være synd for hunden!


  • #14   13. aug 2010 Nej hunde er bestemt ikke gaver. Og kan kun fraråde det meget!
    Jeg var selv den "heldige" modtager af en hund, som gave - og det var ingen succes.
    Hunden og jeg passede på ingen måder sammen og jeg var ikke klar til hund nr 2, så kort efter min gamle var død.
    Så det endte med at han skulle finde et nyt hjem.


  • #15   13. aug 2010 Ja, jeg bliver ski lidt vred når jeg læser denne tråd. Altså vred på TS.
    Kan godt være at din ven har talt om at få hund, men det er godt nok ikke noget man køber som gave. Og hvis din ven har talt om at få hund med tavle, køber man da slet ikke en blandingshund til vedkommen.
    Giv i stedet et beløb som tilskud til en hvalp, det er jeg da sikker på din ven vil blive langt mere glad for.


Kommentér på:
stamtavle til hvalp uden

Annonce