{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.540 visninger | Oprettet:

Stamtavle-info til hvalp {{forumTopicSubject}}

Godmorgen,er tilbage igen med nyt spørsmål om min Chi undervisning:o)
Så...kan en hvalp hvis forældre har stamtavle i hver sin...altså en DKK hund og DRU få en godkendt stamtavle? Hvis ja hvilken en?
Og hvis en hvalp har fået stamtavle,så betyder det vel at begge forældre selvfølgelig er blevet avlsgodkendt ikke?
Og når ens hund skal avl-godkendes,kræver det så at hunden har været på udstilling? Korrekt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stamtavle-info til hvalp
  • #1   13. apr 2010 i det tilfælde vil hunden kun kunne få en DRU stamtavle.
    DKK anerkender ikke andre tavler end FCI-stamtavler.

    jo hvis en hvalp har stamtavle, så er forældrene avlsgodkendte.

    jeg ved ikke hvilke krav DRU har til avlsgodkendelse


  • #2   13. apr 2010 Så vidt jeg ved, så kan man ikke bruge to forskellige stamtavler, selv om hundene er avlskåret i forskellige klubber.

    DKK = FCI stamtavle kan man gøre det med, da det er under samme klub.

    Men man kan ikke med DRU og DKK, da det er to forskellige klubber.

    Man kan overfører DRU til en DKK tavle, men så bliver tavlen blank og der er avlsforbud på hunden.

    Sådan er det i de store træk.


  • #3   13. apr 2010 Desværre er der i DRU ikke avlsrestriktioner på Chihuahua's. Men sørg for at begge forældre er patella undersøgt i det mindste... Med DKK og DRU forældre vil den kunne få DRU stamtavle.

  • #4   13. apr 2010 Connie ok,tak men er først ved at prøve at sætte mig ind Stamtavle verdenen.
    ved så ikke endnu hvad FCI er?


  • #5   13. apr 2010 Så jeg ken forstå at i princippet er der flere fordele ved at have en hund i Dkk eller?
    HVis man skal udstille og avle eller hvad?


  • #6   13. apr 2010 FCI er hovedorganisationen som DKK er den danske underafdeling af.


  • #7   13. apr 2010 Ok tak for info

  • #8   13. apr 2010 Det lyder mærkeligt at reglerne er så forskellige. Men hvis man så køber en Chi med DKK tavle,kan man så altid regne med at forældrene er avl-godkendte efter udtilling?
    Man skulle da tro at når en hvalp har fået stamtavle fra DRU f.eks så er forældrene automatisk testet for patella? Eller kan man ikke? Når man spørger om patella.og sælgeren siger at forældrene er testet frie for det, skal det så stå på papir et sted? eller skal man have det på skrift?


  • #9   13. apr 2010 der er meget store forskelle mellem DKK og de andre klubber

    hvis man køber en chi med DKK tavle så kan man altid regne med at forældrene opfylder avlsrestriktionerne...for ellers kan man slet ikke få tavle.

    nej man skal ikke tro at hunde fra andre klubber automatisk er testet for patella, hvorfor skulle de det, når det ikke er et krav.
    opdrætter gør det måske, hvis det er et seriøst opdræt, men der er jo altså ikke et krav.

    det med papiret ved jeg ikke.

    hvis du køber en hund fra DKK, så kan du finde inde på hundeweb hvad hundene er testet for.
    dog med et men...man skal nemlig være medlem af DKK for at kunne komme på hundeweb


  • #10   13. apr 2010 Ok...hvordan kan det være at en hvalp hvis begge forældre er med stamtavle fra DKK så kan have en tavle i DRU? Er det noget opdrætteren vælger?
    Kan denne hund så få en DKK tavle hvis begge forældrene har?


  • #12   13. apr 2010 Hvad hvis begge forældre er udstillet i en Dkk udstilling og testet frie for patella,kan hvalpen så få stamtavle i DKK i stedet for DRU selvom sælgeren har valgt DRU?

  • #13   13. apr 2010 Pia K hvis jeg så måske engang købte en hund i USA med tavle fra AKC,ville den så automatisk blive godkendt i DKK? eller er det noget man søger om?

  • #14   13. apr 2010 Ok,så det er avleres valg. Men hvis så begge forældre er DKK så må de jo være avlsgodkendte eller hvad?
    Og hvorfor kan den ikke få i DKK hvis begge forældre nu er det?
    Er det en længere historie måske,og bare reglerne?


  • #16   13. apr 2010 Ok Pia,der er mange ting man skal sætte sig ind ...........Ved du det Charlotte? At hvis jeg f.eks købte en Chi i USA med stamtavle hos AKC som DKK godkender,ville den automatisk kunne få stamtavle hos DKK,eller er det noget man søger om?

  • #17   13. apr 2010 man skal altid søge om at få sin udenlandske hund overført til DKK.
    men er det en FCIanerkendt klub der står bag, så er det en formalitet



  • #18   13. apr 2010 Ok hold da op.....det lyder lidt som en jungel......så det kan heller ikke regne med,selvom at den er en godkendt og anerkendt en af slagsen?

  • #19   13. apr 2010 Nuka:

    MIT råd til dig vil være at lytte rigtig godt efter Charlotte:-)

    Måske hun kan hjælpe dig med at finde en dejlig DKK chihuahua?


  • #20   13. apr 2010 Kan man være medlem af både DRU og DKK? hvis man feks.havde 2 hunde der havde stamtavle i hver sin?

  • #21   13. apr 2010 Mette..Jeg suger også til mig kan du tro;o)
    Og Charlotte sætter virkelig pris til din tid..............og også jer andre selvfølgelig:o)


  • #22   13. apr 2010 man kan godt være medlem begge steder, men ikke avle begge steder

    ja lyt til harlotte - hun kan hjælpe dig bedre end jeg kan, der ikke har forstand på chi'er


  • #23   13. apr 2010 Må en Avls-godkendt han med stamtavle fra DKK godt være avlshan på hunde fra både DKK og DRU og stadig være avls-godkendt i DKK?

  • #24   13. apr 2010 Umiddelbart kan man ikke tage en avlsgodkendelse fra en hund.

    MEN hvis man erfarer at hunden bliver brugt både i DKK og DRU, kan der komme avlsforbud på den i DKK.

    Det vil sige at man IKKE kan avle mere på den i DKK.


  • #25   13. apr 2010 Ok 1000 tak.
    Nok morgen-undervisning for idag:o)


Kommentér på:
Stamtavle-info til hvalp

Annonce