{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.393 visninger | Oprettet:

Info om stamtavler, igen.... {{forumTopicSubject}}

En stamtavle kan ikke vælges fra. Støder man må en hvalp hvor man har muligheden for at "vælge tavlen fra", så er sælger en snyder.

Stamtavlen er hvalpens indholdsfortegnelse og hvis man gerne vil undgå at købe en hvalp fra en hundehandler, så er tavlen en god hjælp.

Tavlen er tilgengæld IKKE en GARANTI, den er et redskab.

Er man i tvivl, eller ønsker hjælp til at finde den rigtige opdrætter er HG et rigtig godt sted at starte. På trods af at nogle af os er nogle onde tanter. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Info om stamtavler, igen....
  • #1   17. jan 2013 Hørt - godt du får det "bøvs" ud. Jeg tager mig til hovedet, når jeg igen læser, at der er en køber der har kunne "vælge" tavlen fra til en lavere pris - vor herre til hest altså smiley

  • #2   17. jan 2013 ENIG og havde også skrevet det i tråden som nu på magisk vis er væk...:S skide irriterende!

  • #3   17. jan 2013 Hørt hørt!!

  • #4   17. jan 2013 Enig!

  • #5   17. jan 2013 Men altså ret beset, så giver det jo ingen mening at man kan få en hund flere tusind kr billigere, hvis man vælger tavlen fra, når tavlen koster et par hundrede kr.

    Det er i hvert fald en meget meget dårlig forretning for sælger....


  • #7   17. jan 2013 Haegsy: Det er ikke tilladt ved DKK og hvis de finder ud af det får opdrætter en over næsen.

    Man skal stå ved hvad man laver. Og kommer der fejl må man forsøge at undgå det næste gang man laver hvalpe. Og selvfølgelig, enten sælge hvalpen til nedsat pris eller godtgøre noget af prisen senere, hvis det har betydning for hundens trivsel.

    Der skal tavle på ALLE hvalpe i et kuld.


  • #8   17. jan 2013 Hørt Anne!

  • #9   17. jan 2013 Indenfor min race ville det hurtigt rygtes, hvis en solgte hvalpe både med og uden tavle fra det samme kuld. Det ville ikke gå stille af.

    Der er jo nok nogle der snyder på vægten, men den går ikke i længden. Der gøres kort proces med snydere i DKK.


  • #10   17. jan 2013 Jo en stambog er en garanti , nemlig en garantibevis smiley Bevis på at hunden er den race og at opdrætteren har undersøgt forældredyrerne iht. avlsrestriktionerne og så det allervigtigste; det er en kvittering , så man altid kan få hjælp hvis " varen " ikke " lever op til " forventningerne "

  • #11   17. jan 2013 haegsy du er da lidt mistroisk på "opdrætsfolket" er du ikke???
    jeg har familien Rødtop smukke dejlige spidshunde.....men der kom en orange tæve i Rødtops første kuld der mangler pigment, men alle hendes hvalpe er pigmenterede....Blondie er på min profil kalder hende vores "rednose pitbull" ...hun er med stambog i D.R.U. også hendes hvalpe.har stambog......


    profilbillede
  • #12   17. jan 2013 Heagsy: Jeg ved ikke helt om jeg forstår meningen med dine indlæg. For jeg skriver jo netop at hvis man kan vælge tavlen fra, så er sælger en snyder.

  • #13   17. jan 2013 Ok. smiley

  • #15   18. jan 2013 Haegsy, du skriver det ikke direkte, men blev din far tilbudt hvalpen uden stamtavle eller bare billigere ? Vi er mange, der ville sælge en hvalp billigere, hvis den havde bidfejl, men hvalpen ville da stadig have stamtavle.
    F.øvr. kan en bidfejl på en lille hvalp rette op.


  • #16   18. jan 2013 Bare husk på når hunden er fra udlandet kan stamtavlen godt blive efter sendt.

  • #17   18. jan 2013 Bergamasco: Absolut.:) Men nu den hund, denne tråd er inspireret af handlede om en FB på omkring de 3 år, fra udlandet, hvor ejer havde "valgt tavlen fra" da hunden var hvalp.

  • #18   18. jan 2013 haegsy : Jeg er ikke helt med på hvorfor du ikke kan lide DKK fordi folk herinde har sagt at din hund næppe bliver udstillingschampion. Det jo ikke DKK´s skyld.

  • #19   18. jan 2013 Haegsy " besidder af offerrollen": Du begynder altså at irritere mig lidt, ved hver gang debatten kommer over på dkk, så tager du dig rollen som offer, fordi folk har sagt at din hund ikke er en udstillingsmodel. Ingen siger ikke at din hund ikke er god nok, hvilket er sagt, pænt mange gange efterhånden! Men hvis du virkelig gerne vil udstille, og du ønsker at opnå gode resultater, skulle du måske have tænkt over det noget før, og købt hund ud af udstillingslinjer.

    Men der til, og så påstå at Dkk kun er for en bestemt gruppe mennesker... Det har jeg virkelig svært ved at tage seriøst, for det er bestemt ikke det jeg har oplevet, på trods af det, at jeg endnu ikke har prøvet at udstille endnu.


  • #20   18. jan 2013 Det er bare trættende at høre den samme sang om og om igen. Og det er jo hverken fordi at hg'erne ville være onde at fortælle dig sandheden, og ej heller er det dkk's skyld, at du ikke er blevet vejledt godt nok af din opdrætter/har undersøgt tingene godt nok, når du ønsker at bruge din hund til udstilling. Det skal Dkk altså ikke stilles til ansvar overfor.

  • #22   18. jan 2013 Nu har jeg både hund med DJR, DDH (som snart bliver DKK) og DKK tavle og en blanding og har da aldrig oplevet at blive sablet herinde. Faktum er at DKK vil -indenfor labberne - havde noget større, tungere, og mere "robust" end DJR der vil have vimre, hurtigtgående racer. Det er jo netop derfor DJR i sin tid blev skabt fordi de ikke kunne forlige sig med DKKs udstilling vs. arbejde. De 2 ting var svære at forene og derfor skabte man DJR. DJR er en glimragende klub (for min race, FT springeren) men naturligvis vil en DJR hund ikke kunne leve op til DKKs udstillingskrav som jo netop er den detalje der gjorde at DJR blev til. Det er da ingen skam at have et arbejdsdyr frem for et "se-pænt-ud-i-en-ring"dyr. Og vil man starte til prøver i DKK alligevel er det bare at erhverve sig et startnummer - det har alle mine uanset race og bog og de stiller til brugsprøver, lydighed, agility og rally på ligefod med DKKs hunde. Mine hunde får bare ikke æren af at få et rødt silkebånd og en dommers udtalelse. Heller ikke min DKK hund. For den er af brugslinier og stillede jeg hende i en ring med højavlshunde (udstillingstypen) ville hun blive nr. sidst og hun er desuden også på grænsen med højden, men arbejde solen sort kan de alle 4 og så er de så fantastiske og så nemme at elske herfra til månen og tilbage igen. smiley

    profilbillede
Kommentér på:
Info om stamtavler, igen....

Annonce