{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

stamtavle-info {{forumTopicSubject}}

Hej jeg håber at jeg kan lære lidt om stamtavler her. Er der nogen steder jeg kan læse om det? Eller nogen der gider at fortælle mig lidt om det?
Har selv den dejligste lille hund,en yorkipoo (yorkshireterrier/toypuddel) uden stamtavle selvfølgelig som vi købte i N.Y. Og overvejer at min næste hund skal være en Chihuahua med tavle.
Hvad er fordelen ved at have en hund med tavle bortset fra hvis man skal avle?
Har aldrig været til en udstilling så ved egentlig helt hvad går ud på,måske jeg skulle komme og kigge en dag, det kan man godt selv man ikke har hund med ikke?
Skal lige sige at,Jeg er blevet fuldstændig forelsket i Chihuahua´er,og har en i pleje lige nu:o) så hyggeligt:o)
Hvad hvis jeg en dag på en af vores rejser købte en Chihuahua med stamtavle i USA f.eks,ville den så kunne blive godkendt,eller få stamtavle i Danmark også? Ja som I kan høre ved jeg altså utrolig lidt,men skal jo starte et sted.
Er det kun nogle udenlandske stamtavler der kan blive godkendt,eller er det alle?
Hvis jeg kunne komme med en der udstiller sine hunde en dag,ville det være fantastisk, en der måske gad og vise, og fortælle mig om det måske?
Jeg ved ikke,måske ville det være forstyrrende eller for meget. Men hvad ved jeg?
Håber på at blive lidt klogere på det her.
På forhånd mange tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stamtavle-info
  • #1   9. apr 2010 Prøv at kontakt Ulla Graulund som er racerepræsentant hun burde kunne hjælpe dig et godt stykke på vejen

    Kontaktoplysninger: www.dkk-chihuahua.dk/main/index.php?option=com_contact&task=view&contact_id=2&Itemid=41


  • #2   9. apr 2010 Tak skal du have Reiki Master,det vil jeg da prøve.

  • #3   9. apr 2010 ;o)

  • #4   9. apr 2010 nuka - fordelen ved en tavlehund fremfor en uden, er at man (99% sikkert) ved at den er renracet og derfor ved hvad man får, rent eksteriør og temperamentsmæssigt.

    i de fleste tilfælde er der også avlet med en større seriøsitet ang det sundhedsmæssige. desuden vil man ved en seriøs opdrætter kunne få mere back-up omkring alt med hunden og også en form for garanti ang fx sundheden. men det kan desværre, særligt indenfor populære racer som chi godt være lidt af en jungle.

    udstillinger er en relativt objektiv vurdering af om en hund lever op til en forud defineret standard for racen rent eksteriørmæssigt, og til dels temperamentsmæssigt. det gør den så i større eller mindre grad varierende fra "sufficient" til "excellent". dette tjener til at hjælpe ejer med at vurdere om hunden er egnet til avl. for at blive avlsgodkendt skal i de fleste racer opnås minimum betegnelsen "good".

    hundene er delt op i aldersgrupper, og når den individuelle vurdering er færdig, udvælges de 4 bedste (efter dommerens mening) i hver klasse og derefter den bedste i hvert køn samlet set. på de store udstillinger vælges derefter den bedste i hver kategori (hyrde, selskabs, jagthunde osv) og til sidst udstillingens bedste hund.


  • #5   9. apr 2010 Tina F,
    1000 tak for mere info,det sætter jeg pris på :o)


Kommentér på:
stamtavle-info

Annonce