{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.042 visninger | Oprettet:

Min første DRU-udstilling {{forumTopicSubject}}

Nogen der kan give en hurtig oplæring i, hvad der lige sker, når Sille skal udstilles på lørdag her i Ishøj? smiley

Skal man selv have mad og drikkevarer med, eller sælges det? (hvis det sælges må man jo normalt ikke selv have med)

Udstillingen... Går den i nr. orden?
Hvor mange i ringen af gangen? Bare gå rundt i ring eller?
1 hund i ring bagefter? Hvordan går man der?
Bedømmelse på bord lige efter? Hvad gør man der?
Mere?

Hvad forventes at Sille kan? Skal hun f.eks. stå automatisk, hvis man stopper i ringen eller hvordan?

Er der nogle i alle 4 ringe hele tiden, med forskellige dommere eller?

Åben klasse... Sker der noget hele tiden, så man skal forblive der indtil det hele slutter?

Er der overhovedet plads til os alle smiley Har fået at vide der er 200 tilmeldte hunde... og med borde, stole, pakkenilliker... osv smiley

Hvor mange slags racer...
Er det hver race der dyster mod hinanden eller?

Skriv alt hvad I mener jeg skal vide smiley

Det er bare en prøve-udstilling.... Og har sgu haft en masse andet i hovedet, så har desværre ikke nået at træne specielt meget smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min første DRU-udstilling
  • #2   7. aug 2010 Problemet for mig er at jeg lider af angst, og derfor vil jeg meget gerne have nogenlunde styr på, hvordan dagen foregår, da det gør jeg stresser mindre smiley Godt nok er det min veninde der skal udstille Sille, men jeg er med, og min veninde har heller ikke udstillet hunde før smiley

    okey... kunne bare forstille mig, at hun MEGET gerne vil sidde smiley Det vil hun desværre gerne når man stopper.... Hmm trave... er det let løb?

    Øv jeg har ellers et okey lav tal. så håbede det gik nogenlunde i nummerorden. hihi smiley

    Efter en masse hund i ring og trave med dem...

    Er der så ikke 1 hund i ring af gangen... noget med at man går i V, så dommerne kan se hunden fra alle sider?
    Er det også trave eller gå roligt?


  • #3   7. aug 2010 Hvor i Ishøj foregår skuet, er pisse nysgerrig

  • #4   7. aug 2010 Hej Alice smiley

    Griner. Det er bag grusbanen på græsplanen, hvor spejderhytten ligger over på den anden side, lige inden man når til vallensbæk..... Det må hedde vejlebrovej....

    Er du med? sådan cirka?

    Udstillinger starter kl. 10


  • #5   7. aug 2010 Jeg ved ikke om der er samme regler hos DRU som hos DKK, så jeg tør ikke råde:-)

    Der må komme nogle DRU folk på banen:-)

    Men pladsen burde ikke være det største problem når I er udendørs og der kun er 200 hunde-)

    Vi er ind imellem i almindelige haller med 400+ hunde:-)


  • #6   7. aug 2010 Jeg kan kun svare på dine spørgsmål som det ville havde været hvis det var DKK....så måske er det ikke helt det samme.


    Skal man selv have mad og drikkevarer med, eller sælges det? (hvis det sælges må man jo normalt ikke selv have med)

    Mange gange har hallens cafeteria åben, så man kan gå ind og købe - hvis klubben har bedt om det og der er salg nok til at have åben.
    Hvis man ikke selv må medbringe mad og drikke i hallen (dvs. ved inde udstillinger), så plejer det at stå i PM, men så kan man bare gå udenfor og spise det medbragte.

    Udstillingen... Går den i nr. orden? Ja for det meste ved små udstilinger ved det i 99,9 % af tilfældene være i nr orden uden nr. hop dvs. ..fx ring 1 1-49, ring 2 50-99 osv.

    Hvor mange i ringen af gangen? alle der er tilmeldt i samme klasse fx åben klasse tæver går i ringen sammen. først går de så rundt alle sammen. så vil dommeren tag en hund af gangen... kvalitetsbedømmelse... først tage hunden på bordet (man stiller hunden op, den skal stå imens dommeren ser og mærker på hunden), så ser dommeren hunden gå alene frem og tilbage , trekant eller rundt, hvorefter der bliver skrevet kritik og hunden får sin præmie for kvalitet
    Når alle i klassen har været kvalitetsbedømt så vil dommeren konkurancebedømme.... sætte nr 1, 2,3 og 4

    De øvrige klasser i samme køn bliver så gennemgået på samme måde og derefter skal alle der er gået videre (bliv ved ringsiden og hør efter dit nr hvis dommeren ikke har sagt farvel og du har fået udleveret din hunds kritik) ind igen og den bedste i køn bliver bestemt. vinderen herfra skal så op imod vinderen af det andet køn for at finde hvem der er bedst i racen


    Hvad forventes at Sille kan? Skal hun f.eks. stå automatisk, hvis man stopper i ringen eller hvordan? hvis hun sætter sig skal handleren få hende op at stå igen.

    Er der nogle i alle 4 ringe hele tiden, med forskellige dommere eller? Ja, bedømmelsen foregår i alle ringe samtidig .... men med forskellige racer...du vil ikke skulle udstille i en ring og derefter fortsætte i en anden....dog kan der til sidst godt være opstillingsring i en ring og store ring i en anden.

    Åben klasse... Sker der noget hele tiden, så man skal forblive der indtil det hele slutter? du skal blive til du er færdig... har fået din kritik eller der er blevet sagt farvel til dig.... bliver man bedst i racen, har bedste hvalp, unghund, veteran eller hvad klasserne hedder og man har fået at vide man skal i store ring , så bør man blive eller kommer tilbage når den tid nærmer sig.

    Er der overhovedet plads til os alle smiley Har fået at vide der er 200 tilmeldte hunde... og med borde, stole, pakkenilliker... osv smiley

    Ja, arrangørene vil sandsynligvis havde sagt stop hvis der er flere tilmeldte end der er plads til........mest aktuelt ved indendørs udstillinger hvor der kan være et brandkrav.

    Hvor mange slags racer...
    Er det hver race der dyster mod hinanden eller?

    Først dyster man i sin egen ring med hunde fra ens egen race, vinderen går så videre til store ring og der kan hunden så komme op imod andre hunde enten i samme aldersgruppe fx hvalp, veteran eller samme type hund fx selskabshunde eller hvis der ikke er så mange racer så kan alle racevinderne komme op imod hinanden

    Skriv alt hvad I mener jeg skal vide smiley

    Når du er ny så kom i god tid, lad hunden falde til ro og fald selv til ro, se på de andre. klæd dig på efter vejret, husk stol til dig selv og vand, guffer og tæppe/ bur til din hund. Ryd op efter dig selv og din hund.

    Det er bare en prøve-udstilling.... Og har sgu haft en masse andet i hovedet, så har desværre ikke nået at træne specielt meget smiley





  • #9   7. aug 2010
    Tusind tak for al jeres hjælp smiley Det var en meget stor hjælp.

    Jeg har 2 gange ringet til en i dag, der gerne ville forklare... fra DRU, men hun var optaget begge gange, og glemte at ringe igen 3. gang smiley Thihi.


Kommentér på:
Min første DRU-udstilling

Annonce