23. apr 2007 Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 197 Svar: 1.559
Forstyrret hanhund... {{forumTopicSubject}}
Hej...
Sidder her i min semg med min hanhund på 7½ måned gammel.
Ved ikk hvordan jeg skal skirve det men prøver.
Han slikker på mig hele tiden eller hvis han kan se sit snit til det humper han mig eller også hopper han på mig bagfra når jeg liger ned.
Han har gjort det i en uge ca. men i nat er det helt tosset.
Normalt sover han på den her tid men ikk i nat.
Der er ikk lavet noget om herhjemme eller noget.
og der er ikk sket noget særligt.
Så nogen der kan sige hvad det kan være?
Eller er det bare hormonerne derstyrter rndt i kroppen på den lille fyr?
Kan næsten ikk kende ham
Og har aldrig oplevet det før, Jason var ikk sådan i den alder eller på noget tidspunkt.
Håber nogle kan komme med nogle svar
På forhånd tak
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
Og han skal stoppes hver gang han bare tænker på at hoppe på dig og humpe. Lige meget hvad han humper så stop ham ...
Hvis han ikke vil lade dig være så send ham ned/ afdæk ham.
Kan han ikke finde ud af det så luk ham bag en dør indtil han falder ned. Når han falder ned så åbn døren. Ros ham hvis han ligger sig roligt. Kører han op så bag døren igen med ham til han falder ned.
Ja, det kræver lidt arbejde, men det virkede på min hund da hun kom i lømmelalderen og stressede rundt om natten i stedet for at sove ...
Han er en klog hund så han fatter hurtigt at kan han ikke forholde sig i ro når han bliver bedt om det så kan han ikke være hos jer ...
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 189
Det skal stoppes i en fart... For di egen skyld...!
Min gjorde det også da han var ca 8-9 mdr...
Jeg fik afvide at han prøvede at dominere mig og prøvede at overtage min plads som flokkens leder... Det er bare om at få ham ned i det øjeblik han gør det og sig hård NEJ... og vise at det der bare ikke er ok... og så ros ham når han gør som du siger... Det virkede for os men tog næsten 14 dage, da han havde fået lov til det lidt for længe...
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 197 Svar: 1.559
Det var også det jeg tænkte det nok var.
Vil prøve og følge dit råd og se om det ikk virker
Tak for svar
feb 2009
apr 2007
for han er ikk dominant på nogen måde.
Tror han er stresset på grund af alle de hormoner han har i sin lille krop,
som han slet ikk kan styrre.
Men det er kun anden gang jeg har hvalp/unghund så derfor spørger jeg til råds
Tak for svar
okt 2007
Kan anbefale dig at læse Anders Hallgren's Alfasyndromet og flere af hans bøger omkring hunde og adfærd hvis du vil have lidt opdateret viden :o)
Der er heldigvis kommet ny viden og nye metoder til :o)
Dog er den metode jeg har beskrevet jo positiv straf da hunden lukkes fra flokken ... Så hvis man ikke er til dette må man forsøge med blødere metoder såsom afledning etc.
Men synes det er næsten umuligt at få kontakt til en hund i lømmelalderen, især en stresset een af dem. Så der virker timeput som et break ...
Det tager mellem et par timer - 3 nætter at lære hunden at skal den sove sammen med dig så skal den forholde sig i ro, med den metode og så sidder det fast frem for at skælde på hunden i ugevis ...
Men dominans? Nej det tvivler jeg stærkt på det er. Hormoner og stress er mere sandsynligt ...
apr 2007
Kan han få stress på grund af hormonerne, for kan altså ikk lige komme på hvad han skulle få stress af ellers, da intet herhjemme er ændret?
feb 2009
Vi fik af vide at Bounty var så dominerende pga. hormonerne der rasede... men også at det var pga. hans alder, han var jo ved at blive "en mand" og de skal prøve grænser af...
Men tror også at sanne har ret... De hanhunde kan blive helt kuldrede når hormoner raser
feb 2009
Ja den bog har jeg læst, og den er faktisk ret god... Men hos nogle hund er det at blive presset ind bag en dør el.l. for voldsom en straf og så bliver det bare være når den bliver sluppet "fri" igen... men det er klart et forsøg vejr
Jeg prøvede det også men det havde den totalt modsatte virkning... og så han blev bange for døre når de blev lukket eller åbnet... eller bare bevægede sig i vinden...
Men om det med dominans er en gammeldags tænkning ved jeg nu ikke tror man skal prøve sig frem og se hvad der virker bedst
okt 2007
Du kan se underlig adfærd.
Nogen hunde bliver turbo andre trætte, nogen bliver bange for alt og alle andre bliver dumdristige. Ikke meget galt i forhold til da vi var teenagere.
De kan være møgirriterende til tider hvor man må bære over med dem selvom det holder hårdt. Der kan være tidspunkter hvor han tilsyneladende glemmer alt I nogensinde har lært ham, men det kommer igen når han er ovre lømmelalderen.
Det er her man finder ud af om man egner sig til at være hundeejer i mine øjne :o)
Se hvor ekstremt mange hunde der sælges i alderen mellem 6-7 mdr. og 2 år ...? Lømmelalder-perioden.
Det er en tid med masser af hormoner og meget af tiden, er ørene blokeret for enhver form for fornuft og al ny træning pauseres til hunden igen virker som sig selv (i perioder vil hunden være sig selv igen) ...
Under lømmelalderen opfrisker man allerede indlært træning selvom det nogen gange synes omsonst da deres fornuft er lukket pga. ombygning :o)
Jeg ser de 1. to år af hundens liv (Kia var ravende sindsyg i sin lømmelalder og lavede såå meget ballade, man kan få et indblik i hendes profil, er du gal det holdt hårdt :o)) som den tid hvor man med hårdt arbejde kan være med til at forme den hund man vil have de næste 10 år (selvf. med forbehold for hundens egen personlighed) :o)
Har i dag den hund jeg vidste var gemt inden under den djævel hun var :o)
Nogen er heldige at deres hund har en forholdsvis rolig lømmelalder og andre har en bisse.
Ikke 2 hunde er ens ...
apr 2007
Okay er 'glad' for det er hormonerne for ellers vidste jeg ikk hvad det skulle være.
Ja du har ret i at der er mange der sælger deres hunde i den alder
Øv hvor er det trist.
Giver bestemt ikke op på nogen måde, søger bare lidt råd
Han er ellers den dejligste nemmeste lille hund man kan tænke sig, det her kom bare lige så pludseligt.
Men havde godt på fornemmelsen der var noget på vej for han har den sidste måned været en lille smule døv når han for ex. blev bedt om at sætte sig og lignende heh
Jeg hænger i og bliver ved med at være konsekvent
apr 2007
Tak for svar
Tror bestemt du har ret, den lille fyr er helt forvirret,
så vi tager bare træningen med ro og kun øver de ting han kan i forvejen
feb 2009
Du har ret godt styr på det, Kan det virkelig passe at en hund bare er lidt halv døv i perioder, og så er det det for jeg har aldrig haft andre problemer med ham ded det med midlertidig nedsat hørelse og en måned med en humpende hund hængende på benet... Han er snart 2 år og jeg frygtet virkelig at han snart eksplodere...
feb 2009
okt 2007
Men det hele lyder meget bekendt og jeg var ikke så heldig som Palle desværre.
Kia har smadret for omkring 45.000 kr i mit hus i lømmelalderen og hun har lavet et utal af andre ting, strukket af x 3, prøvet at bage brød til da jeg kom hjem fra arbejde (mel, sukker, en hel liter olie og en tom pakke smør plus lidt andet godt ud over hele køkkengulvet, og olie er IKKE det nemmeste at fjerne slet ikke kl. lort om natten :o))
Hun var bare totalt la la la la. Intet trængte igennem og der var såå mange dårlige dage hvor der ikke var meget fornøjelse i den djævel med de skarpe tænder (hun glemte hun ikke måtte snappe) så levede højt på de glimt jeg fik af den hund hun ville blive :o)
Jeanet: Lyder til du er sluppet ret nemt igennem med en smule la la la og hormonræs. Han burde være ved at være voksen og tror ikke du behøver at frygte for noget yderligere slemt :o) Heldige rad !!
Palle: Du er bare for heldig !!!
Skal lige siges at Kias foderallergi kom til udbrud da hun var 5 mdr. og i starten famlede vi os blindt frem så dette har nok yderligere gjort hende stresset fordi hun fik det skidt og skulle have medicin som virker opkvikkende og stressende for hele kroppen og sindet.
Men hun er en ballademager min vaps. Det kan hun ikke løbe fra :o)
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Han har "smagt" vandsprøjten efterfulgt af et nej og efter få dage stoppede det. Nu har han været her i 16 dage og der er intet.
Ren hormonelt
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.859
Hvis det er en tæve i løbe tid går det over..til næste gang...! Vi har valgt at få Barley kastreret bla. på grund af hans reaktion på tøver i løbetid, dels fordi det er ret træls med sådan en overgearet hund der vågner kl. 5.30 fordi det er der han udkårne begynder at stå op - suk!
Forstyrret hanhund...