{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.037 visninger | Oprettet:

"mor-syg" {{forumTopicSubject}}

Min hvalp er mor-syg, dvs hun følger mig overalt og blir ked af det bare jeg går på toilettet.
Hun kan godt lege lidt alene i haven, men ellers er det at være alene det mest forfærdelige. Ved godt det tager tid at lære dem at være alene, men ku da være rart at kunne lukke døren til toilettet eller gå i køkkenet uden hun bliver ulykkelig.
Nogen der kender til det, eller har gode råd?
Har hørt rådene med at lukke døren og komme ind med det samme igen osv. Forsøger på denne måde, men sys ik hun blir mindre ked.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "mor-syg"
  • #1   1. aug 2010 Lytter lige med, Citha på 2 år bliver stadig ulykkelig, hvis jeg bliver væk også selv om det bare, er bag badeværelsedøren :o)) Men hun ved godt, at når jeg siger "kommer snart" og går ud og tager bilen, at jeg kører og kommer igen, det er ikke et problem mere. Jeg ved, det ikke er et problem, fordi min datter en dag var her, da jeg skulle køre og hun ville lige bliver ½ time, inden hun kørte til et møde, hun troede hun kunne hygge med hundene så længe, men der tog hun fejl, de gik med mig ud til døren, som sædvanligt og da jeg var kørt, lagde de sig på måtten og sov, så kunne hun underholde sig selv. GG

• #2   1. aug 2010 det hun er en smule seperations angst, hunden er et flokdyr og derfor skal lære at være alene samt blive mere selvstændig
    prøv at finde link omkring seperations angst eller alene hjemme problemer, der vil du finde en masse råd.
    du skal være konsekvent med at hun ikke skal følge dig hele tiden

• #3   1. aug 2010 Hun er også kun 12 uger så håber på hun vokser fra det. Prøver at være konsekvent, synes bare der står flere steder herinde, at hun ikke må pive for så får hun en dårlig oplevelse, så tør jo nærmest ikke tisse med døren lukket, hehe.. Min dyrlæge siger dog jeg nok ikke undgår hun piver når hun er som hun er.

• #4   1. aug 2010 Gav hende hendes yndlings tygge-ben inde i et andet rum lige før, og så blev hun faktisk derinde ca 5 minutter, men så begynder hun at pive helt vildt, selvom døren ikke er lukket. Forstår jeg ikke, hun ku da bare lette rumpetten og komme og kigge efter mig. Skal jeg så bare lade hende pive indtil hun selv finder ud af at finde mig? For hvis jeg kommer ind til hende er det vel en belønning for piveriet?
    Og nej jeg bor ikke i et kæmpe hus hvor jeg er umulig at finde smiley

• #5   2. aug 2010 Jeg sidder lige og grunder over det, at han bliver ked af det når du ikke lige, er at se. Det gjorde Citha også meget da hun var lille, verden gik helt i stå og hun ledte ikke rigtig efter mig, havde det været Nikky ville hun bruge sin snude og finde mig, men ikke Citha, hun hylede bare og gik mere eller mindre rundt om sig selv.
    Vi har siden fundet ud af, at Citha er døv, hun må have været svært tunghør til hun var ca. 1,8 år og pludselig blive hun næsten helt døv sådan over nat, først der opdagede vi det, vi troede vi havde verdens mest vildøve hund :o( hun har altid snakket meget, hun piver, hyler og jamre og ja har altid lyd på, både når hun er glad og ked og det har lige fået en tand eller 10 opaf, da hun mistede hørelsen helt.
    Jeg tænker, måske har hun brugt al sin energi på, at hører og har derfor ikke brugt næsen naturligt, som nu Nikky gør.
    Efter hun er blivet helt døv, har vi lært håndtegn, til hende og hun reagere meget bedre og hun er blivet meget mere opmærksom.
    Også andre sanser, som følesansen (også tramp i gulv, klap i hænderne, banken på ting) og hendes næse er også kommet meget mere i brug.
    Vil hun have fred og sove ligger hun sig om i en krog hvor vi ikke kan træde på hende, men i nærheden af mig ;o) men vil hun være sikker på jeg ikke går fra hende ligger hun sig i døråbningen ud fra det rum jeg er i, så jeg ikke kan stikke af, hun mærker bevægelserne i gulvet ;o) hvis hun da ikke er faldet rigtig i søvn, så skal jeg have fat i hende for at vække hende.
    Efter Citha er blivet døv har jeg læst en masse om døve hunde og der er langt flere en vi regner med der har nedsat eller meget dårlig hørelse.
    Dette er ikke, for at gøre dig bange Louise, men kan din hund have nedsat hørelse, jeg håber det virkelig ikke, men har den er det med at få det konstateret og så i kan forme livet derefter, for jeres lille hund.

• #6   2. aug 2010 Hvordan fik i konstateret jeres var døv?
    Tror jeg ikke hun er, for kan godt kalde hende til mig.. Så håber på hun vokser fra det, eller vi kan lære hende at det ikke er verdens undergang at være alene..

• #7   3. aug 2010 Det var ikke så svært, pludselig en dag kunne vi stå lige ved siden af hende og råbe, uden hun reagerede, hun skal kikke på os nu, får at få noget med og vi skal bruge tegnsprog samtidig, hun hører kun meget høje lyde, som hvis Nikky gøer inden for eller som fornylig til traktor træk, se en forbløffet hund stirer på den traktor der sagde noget, det var virkelig en oplevelse for hende og mig:o))
    Dertil kommer, at hun blev meget ked af det da hørelsen forsvandt helt, hun sov det meste af tiden, meget tungt og når hun var vågen ville hun bare putte, gemme sig, hun lignede en der havde fået meget skældud, stakkels hund. Jeg er overbevist om, at hun troede vi ikke ville snakke med hende, mere:(
    Inden, da hun "bare var" vildøv/tunghør tænkte jeg overhovedet ikke på hun kunne fejle noget, hun blev kørt ned da hun var 4 md og lå med et smadret ben i 7 uger efter, det gav jeg skylden for, at hun var så pivet og morsyg, men jeg er nu overbevist om at det nok snarer, er fordi hun var tunghør, hun var sådan.
    Man kan få konstateret, helt precis hvordan det står til med hørelsen, men det skal foregå på landbohøjskolen i KBH og det ser jeg ingen grund til med Citha, det er så tydligt som det kan blive :o(
    Dyrlægen kan hjælpe med, at lave en alm. "lille" hører test, så ved du ihvertfald om der er noget, i kan også selv prøve, at lave samme prøve man laver med spædbørn og en klokke.
    Nu er han jo ikke så gammel, så du har nok ret, han vokser fra det, men det ville være en stor fordel for dig hvis der er noget med hørelsen, at vide det nu, så du kan gøre noget med det samme, ihvertfald har jeg fået en meget roligere og afbalanceret hund, efter vi kan komunikere via tegnsprog, jeg ville ønske jeg havde opdaget det meget før.
    Held og lykke med det, jeg krydser fingre for, at der ikke er noget i vejen :o))

Kommentér på:
"mor-syg"

Annonce