Mor-syg? {{forumTopicSubject}}
Min hvalp på 6 mdr. er helt ekstremt mor-syg.
Altså, hvis jeg går fra ham, hager han sig fast i mig med forbenene og bider sig fast i mine ærmer.
Hvis han skal passes ude, hyler han i timevis, efter jeg er gået.
Sidder han to minutter i bilen uden mig, hyler han og savler fuldstændig vildt, selvom min veninde, som han kender rigtig godt, sidder og klapper ham og forsøger at berolige ham.
Han er vant til at undvære mig hver dag, dog ikke hele dage. Det har han prøvet tre gange, hvor han er blevet passet af min veninde. Han bliver hver dag "efterladt" ca. 20 minutter hos mine forældre og deres hund, og selvom han gerne vil lege med andre hunde, vil han hellere ud til "mor".
Når jeg er der, fungerer han fuldstændig normalt. Når jeg ikke er der, vil han ikke spise, og han vil ikke lege med andre hunde.
Det er ganske givet mig, der gør noget forkert, men jeg ved ikke, hvad det er.
Skal lige tilføje, at da jeg har ham alene, er han med mig overalt, når jeg først er kommet hjem fra arbejde. Er også hjemme at lufte ham i mine pauser hver dag. Skal jeg noget, hvor han ikke kan komme med, bliver han altid passet af andre, da jeg ikke synes, han skal være mere alene end den tid, jeg er på arbejde.
Men hvordan gør jeg det nemmere for andre at passe ham, uden han savner mig helt vildt? Det skærer mig virkelig i hjertet at efterlade ham, når han opfører sig sådan. Er det dét, han kan mærke?
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.270
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.432
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 27
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.884
Luna har lidt det samme, dog ikke i så høj grad.. Men Luna kan slet ikke falde til ro hos min mor, hvis jeg afleverer hende der.. Men kommer min mor og henter hende her (mens jeg er på job) og tager hende med hjem, er der ingen problemer..
Camilla: hvilke øvelser har du i tankerne? For jeg kunne godt bruge nogle selv..
jun 2007
Bare giv ham en masse succes oplevelser.
Leg med GODE hunde også...
nov 2007
Har hørt fra dyrlægen, at jeg ikke må lade ham vinde, når vi leger, fordi det så vil give ham følelsen af at have overtaget. Har I nogle erfaringer med, om det er rigtigt?
Men kan helt kalrt se, at jeg nok pylrer, når jeg går fra ham. Har egentlig ikke tænkt over det, før jeg selv skrev det ned lige før, men han bliver altid lige aet lidt ekstra og jeg laver nok min stemme om til at være ret sørgerlig "Nåh...mor kommer igen lige om lidt.". Kan godt se, det er helt forkert.
Har ikke prøvet at han blev hentet. Kan godt være, jeg skulle prøve det i stedet for. Kan jo være, det var sjovt, hvis han skulle ud at gå med min veninde i stedet for at jeg efterlod ham hos hende.
jun 2007
Hvis han ikke gider søge længere er det måske for svært for ham? Eller godbiderne ikke lækre nok? ellers må du pege i nærheden af den næste og sætte ham igang igen.
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Jeg ville klart lave opgaver den kan løse og vinde nogle kampe når jeg legede med den så den bliver styrket i selvtillid.
nov 2007
Vil også prøve at høre til hundetræning i morgen. De må da også have et pat tricks!
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
maj 2007
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Det er trods alt misforstået kærlighed og ikke ligefrem mishandling ;o))
maj 2007
Og trådstarter er åbenlyst villig til at indrømme fejl og til at gøre noget ved det, så en meget hård "dom" synes jeg:-)
nov 2007
Når han er 20 minutter hos mine forældre hver dag, så er det fordi jeg har mine heste opstaldet dér. Han er med i stalden, og han elsker det, men med nogle ting er jeg nødt til at have ham væk, f.eks. når jeg lukker ind og ud, da hestene kan være ret voldsomme, og jeg ikke kan holde øje med både dem og ham.
Jeg startede med at gå fra ham ned med skraldeposen og småture som dét. Så blev turene længere, og jeg gik op og handlede og var væk f.eks. en halv time. Kan godt prøve at starte forfra, men har dog ikke ferie lige foreløbig, så jeg vil under alle omstændigheder komme til at gå fra ham i længere tid, når jeg tager på arbejde.
Foderbold har han, men jeg tror han synes, det bliver kedeligt, fordi den er for svær at få godbidderne ud af. Kan være, der skal en ny og anden type bold til, som er nemmere at få noget ud af.
Er begyndt på det med at gemme godbidder udendørs, og dét kan han lide. Han er bare ikke så god endnu, men mon ikke det nok skal komme?! :o)
nov 2007
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 56 Svar: 329
Mor-syg?