{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.799 visninger | Oprettet:

Race eller ej? {{forumTopicSubject}}

Jeg syntes det er "irriterende" når bruger lægger deres hund ind under en race - den så ikke engang ligner.

Hvis jeg var på udkik efter en speciel race - så er der 17 forskellige "slags" - nogen står der stambog ved, men ikke hvor.
Andre står der intet?

I der har racerene hunde er meget velkomne til at skrive en profil af racen på denne side. Den kan bruges som et "opslagsværk" til de nye brugere der spøger ind fremover.

http://www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=3160

Og nej - det er IKKE en hetz imod blandinger!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Race eller ej?
  • #1   22. jul 2010 Helt enig.. Det er drøn irriterende at finde en hund der ikke tilnbærmelsesvis ligner det den står oprettet som..
    tror nogle gange det skyldes at brugeren ikke er klar over at der findes "blanding af racer" som en mulighed, og så tager de bare en af de racer der indgår i hunden.. men det er ret misvisende..

    Der er vist heller ikke en eneste af hundene oprettet som foxhound, der rent faktisk tilhører racen.. det er nærmere foxterriere


  • #2   22. jul 2010 Ja også dem var jeg lige ved at sige.
    Men jeg har siddet og kikket på både den ene og anden race og mange ikke engang ligner.

    Alle er velkomne iøvrigt


  • #3   22. jul 2010 Meget fornuft idé.
    Jeg har også kørt lidt rundt i racer, som jeg ikke synes ligner det jeg forventer....
    Men heldigvis kan man også google racen også og så finde en beskrivelse og billeder.
    Har lige læst beskrivelsen af RR - og den passer egentlig meget godt.
    Der er bare ikke nogen, der har fortalt min hund, at den faktisk ikke kan lide fremmede og kun kan li sin familie. Han vil meget gerne snakke med alle - medmindre de viser meget interesse for ham. Så bliver han lidt tilbageholdende :o)


  • #4   22. jul 2010 ja det er så der jeg lavede begynderfejlen.. De første 2 uger herinde var min Milo oprettet som border collie herinde, og den annonce jeg købte ham på baggrund af sagde også at han var border collie, og jeg så hans mor som var ren border.. Men det viser sig så at hans far er bordercollie med en smule papillon i, om det er en af hans forældre eller bedsteforældre der har været papillon det ved jeg ikke, men faktum er at faren ikke er ren border, hvilket også kan ses på ham..

    Men altså de 2 uger hvor jeg havde ham oprettet som border collie, var der ikke én eneste der kommenterede ham som værende blanding, og jeg synes da også at han kunne gå for at være en ren border..

    Men altså jeg valgte at ændre ham til blanding af racer alligevel, men for mig er han sådan set en border collie, og når jeg fortæller om ham så siger jeg at han er border collie, fordi han i hvertfald er 75% border collie, hvis ikke mere..

    Men hvis nu I så min hund og ikke på forhånd vidste at han var blanding så ville I vel sagtens kunne acceptere ham som border collie eller hvad?

    Og hvis jeg, fordi jeg så det som en principsag, ændrede ham tilbage til værende border collie, hvad ville I så sige, når nu I ved han er en blanding men sikkert i første omgang havde troet at han var renracet..?

    Håber i forstår mine spørgsmål, det blev vist en lidt lang smøre smiley


  • #5   22. jul 2010 Jeg syntes så der er stor forskel på din og en ren Border - se fx her:

    http://www.dog-breeds-list.com/dog_breed_images/92/big/border_collie.jpg

    De mennesker der kender til racen ville sikkert "protestere" - nogen trækker på skulderen osv.
    Sådan er vi så forskellige


  • #6   22. jul 2010 Fætter Karin - Tjaaeh, det er jo en vurderingssag, altså kan godt se at min Milo ikke ligner lige præcis den border på det billede, idet han ikke har stritøre og hans pels ikke er ligeså lang og tyk.. Men nu søgte jeg lidt på google, og i den samme serie som dit billede dukkede op i, fandt jeg disse :

    http://www.sonomapets.com/wp-content/uploads/2010/01/border-collie.jpg

    http://www.natur-server.de/Bilder/Hunde/UB/001/ub00002h1-border-collie.jpg

    Og dem synes jeg da at Milo ligner ret godt, hvis altså vi ser bort fra at Milo kun er 1 år, og derfor ikke har helt så lang og tyk pels, og at han er en meget slank i ansigtet fordi han i det hele taget ligger i den tynde ende af skalaen, fordi han ikke rigtig vil spise :S

    http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=53510
    ^^ Det synes jeg da falder rimelig godt i hak med billede nr. 1 jeg linkede til..
    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=73478
    Det her billede synes jeg sagtens kan sammenlignes med billede nr. 2 jeg linkede til..

    Så det vil sige at hvis du ikke vidste at min Milo var blanding, så ville du stadig ikke synes at han ligner en border collie, og evt. bede mig om at sætte ham under blanding af racer?


  • #7   22. jul 2010 Rettelse: jeg mente selvfølgelig af disse to billeder falder rimelig godt i hak med hinanden:)

    http://www.sonomapets.com/wp-content/uploads/2010/01/border-collie.jpg

    (link fjernet)


  • #8   22. jul 2010 Jeg er helt enig med denne nye gruppe, da jeg især har lagt mærke til følgende sælger, som forsøger at sælge to hvalpe som rene jack russell terrier. Vi med racen kan dog straks se at dette ikke er sandt, og da jeg skrev indlæg på annoncen, blev de blot slettet.

    http://www.hundegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=53925
    Hvis dette er sandt er det guiness rekordbog materiale, idet at ingen nogensinde før har fået 2 helfarvet hvalpe i samme kuld.

    Fuldstændig til grin!
    Jeg får lavet en beskrivelse af jack russell terrieren inden længe til denne gruppe.


  • #9   22. jul 2010 Alexandra S

    De 2 billeder du linker til - ja der ligner de hinanden.
    Men generelt er Borderen ikke så bred i håvedet som din - og så er der lige den med ørestillingen.
    På nogle af dine andre billeder kan jeg så også se han er meget langbenet - og altså ikke har de samme proportioner som en "ægte"
    No offence!

    Nu er jeg også sådan en underlig snegl der kikker mere på hunden end på mennesket ;o)

    Cynthia J

    Det er dagens 12èr! Jøsses kineser haha


  • #10   22. jul 2010 god ide:-)

    Nu er azawakh'en heldigvis ikke en race man møder blandinger af...;-)

    Men jeg vil gerne sammenfatte en beskrivelse af azawakh.


  • #11   23. jul 2010 Det lyder godt smiley

    Madam Blå er selvfølgelig blevet sær-indbudt hehe


  • #12   23. jul 2010 Det lyder godt tak fordi du tager bolden op.
    Jeg har lige været inde og kikke på glathåret foxterrier. 57% af dem der er reg. herinde ,som glathåret foxterrier er ikke foxér - DER er ikke en smule fox i dem andet de er broget!!!! Det ville være dejligt med to katgorier !! af hver race. Men jeg må sige blev der det, ville der kun være ganske få, som kunne reg. som tavleløse foxterrer, da alle de andre ikke har fox-blod kun pletter, De nærmer sig mere D/S gårdhund, men det ville måske være at smide bolden videre, de har vist også problemer med tavleløse hunde, der kalder sig noget forkert!

    De Hunde der er oprettet under Foxhound er HELLER ikke foxterrier

    Jeg er racerepræsentant for Glathåret fox her i landet og opdrættet dem i 30 år, det er generelt blevet bedre med, at store dele af vi mennesker kan se forskel, Før D/S gårdhunde blev stambogsført, var det helt i skoven, men de har heldigvis fået styr på manges opfattelse, som troede at det var den samme hund som foxén

    Nå stop fru Christof!!! jeg sender om glathåret fox.
    _


  • #13   23. jul 2010 LOL - sådan fru Christof!

  • #15   23. jul 2010 Karin

    Her beskrives hvordan hundene er/hvordan de er i en famile - til træning osv - det kan du ikke læse på standarden


  • #16   23. jul 2010 Jeg tror Karin at det er nemmere, at danne sig et billed af hundene og spørge her. End en "død" side.

  • #18   23. jul 2010 Jeg har faktisk opfordret til at man skriver hvordan den er i hverdagen.
    En standard kan man læse i DKK - men man kan lægge den ind som link evt


Kommentér på:
Race eller ej?

Annonce