{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.542 visninger | Oprettet:

Prednisolon erfaringer ??? {{forumTopicSubject}}

Kenzo har fået det nogle gange nu og jeg har lige prøvet at google det lidt
Til min bekymring så syntes jeg der kommer nogle grimme bivirkninger frem også ud over at han drikker og dermed tisser mer

Er der nogle her inde der ved noget om det medicin eller kan linke til noget jeg finder mest sådan løse komentare

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prednisolon erfaringer ???
  • #1   20. jul 2010 Min Gammel hund var på Prednisolon i ca 1 år og ja der kom mange bivirkninge der er en del om det har på HG

• #3   20. jul 2010 Ja jeg har set lidt med feddet pæls skæld og ræstløshed

• #4   20. jul 2010 Jeg har en kammerat der lige har været på det, og min far var på det da han levede... det er noget for*uled skidt!
    halucinationer, kvalme, opkast, syns og gangbesvær pga nerve forstyrrelser osv det er dybt godnat.
    kender ikke virkningen på hunde men ved bare det er noget grimt noget

• #5   20. jul 2010 Puha det lyder jo som ren gift
    Det har jeg da slet ikke lyst til at give ham han er så lille endnu (eller ung)
    Medrol er der en der foreslår mon det er bedere

• #6   20. jul 2010 Rastløshed, og øget drikkelyst er de ting jeg har observeret de få gange Fie har været på det....

Pt. håber jeg hun slipper for endnu en tur på det

• #8   20. jul 2010 En ting er, hvad vi kan se - øget sult og drikkelyst, en anden er, hvad der sker inde i hovedet.

Jeg har selv været på prednisolon og har før det haft en hund der var på det i et par år. Og jeg må indrømme, at efter selv at have prøvet det, så vil jeg overveje det temmelig meget nøjere inden jeg giver det til en hund igen.
    Bivirkningerne er utallige og drønubehagelige.

Det eneste, jeg tror jeg vil gå med til i den retning er en meget hurtig kur på højst et par uger.

• #9   20. jul 2010 Bivirkninger er jo forskellige fra folk til folk, min mor er på det pt. og hun har aldrig haft det bedre mht. hendes gigt

• #11   20. jul 2010 Hvad får han det for??
    Pina har spist det og det hjalp, men hun fik også bivirkninger. Hun fik humørsvingninger, drak mere, rystede, og fældede en del. Heldigvis skal hun ikke have det mere.

• #12   20. jul 2010 Jeg har være på det 2 gange i nogle uger ad gangen og jeg havde ingen bivirkninger. Har også haft en kat, der har været på det uden bivirkninger, men igen ikke i så lang tid.

Ifølge dyrlægen, så bliver dyr ikke nær så påvirket som mennesker, men det er jo individuelt hvordan man reagerer på det og så naturligvis hvor lang tid behandlingen strækker sig over, om det er noget med en tidsbegrænsning på.

• #13   20. jul 2010 Puha det lyder virkelig ikke rat det med rastløshed det tror jeg Kenzo er ramt af jeg har nu ikke tænk det kunne være medicinen før nu men mer at han snart er 8 mdr og ville lave lidt ballade..
    Han har også "kun" fået 10 til 14 dages kurre men det er 4 gang nu så det begynder jo at bleve meget derfor jeg er bekymret
    jeg kan ikke lidt jer der har prøvet det selv skriver som i gør om det min farfar fik det en gang inden han døde han talte i vildelser men han var jo også gammel og syg

• #14   20. jul 2010 René det afhænger rigtig meget af dosisstørrelse og naturligvis også hvor længe man har fået det.
    At gigten bliver bedre er jo præcis målet med behandlingen, så det må forventes :o)

Da jeg selv fik prednisolon startede jeg på mellemdosis og fik den en månedstid før jeg begyndte at mærke bivirkningerne for alvor. Og da det så blev til højdosis, så gik der et par døgn, så fik jeg det for fulds skrue.

Bivirkningerne blev først nogenlunde elimineret et halvt år efter den sidste tablet blev indtaget - med undtagelse af nogle af led- og muskelsmerterne som blev ved og som jeg aldrig er sluppet af med.

Men jo - folk oplever det forskelligt, men hvad jeg oplevede er temmelig almindeligt.

Det undrer mig ikke, at man siger at dyrene mærker mindre til det - langt de fleste bivirkninger ville man ikke kunne se og kræver sprog for at udtrykke.
    Så det vil hundene aldrig kunne kommunikere ud.

• #15   20. jul 2010 Jamen han kresser sig på kinderne første gang var det rigtig slemt han bløde helt
    men de test der blev taget af sårene viste ikke noget
    Nu har han så fået lidt røde øre dem skal jeg dryppe med Otomax 2 gange om dagen

Jeg tror måske det er støvmide allergi vi har været væk hjemme fra i 3 uger og der hade han det rigtig godt nu skal vi flytte så håber det hjælper hvis ikke så tager vi til en hud spesialist

• #16   20. jul 2010 Kenzo får en høj dosis sagde lægen 25 mg han vejer 41 kg jeg kunne giv ham en halv hvis jeg syntes han ikke kresser sig
    Men enlig så kresser han nedsten ikke denne gang men han har jo så også fået indsprøjtning og høj dosis
    Men han kom til dyrlæge pga sit øre ikke kløe for det er ikke slemt
    jeg ved sku ikke om jeg stoler på min dyrlæge mer
    vores gamle dobber måtte aflives efter 1 1/2 år på flexicam først da han hade blødende mavesår og var sovet ind kom jeg til at følge med i en tråd her inde om flexicam og kunne se det er noget man kun må give i kort tid pga mavesår

• #17   20. jul 2010 Hvis ikke du stoler på din dyrlæge, så synes jeg du skal kontakte en anden og få en anden vurdering!

• #18   20. jul 2010 Ja efter hvad jeg høre her så er det vist ikke bare mig der er mistroisk

Men som jeg skriver længer oppe så skal han til en hud spesialist hvis der bliver mer

• #19   20. jul 2010 Pina fik det fordi hun havde hjernebetændelse. Der var ikke rigtig andet at gøre, men ellers sagde min dyrlæge også at det ikke bare var sådan noget man gav hundene... Han var også meget opmærksom på bivirkninger, og ville heller ikke give hende det længere en højst nødvendigt.

• #20   20. jul 2010 Nu får jeg da lige dårlige nerver. Er lige kommet fra dyrlægen med en prednisolon kur til Malou.
    2 dage med 2 x 25 mg..........2 dage med 37.5 mg........... 3 dage med 25 mg og 12.5 mg i 5 dage. Bør jeg være nervøs?
    Undskyld O.T.

• #21   20. jul 2010 Nu bør man jo opveje fordele og ulemper, men ring til din dyrlæge og få en snak om det hvis du ikke er tryg ved at give hunden prednisolon.

Prednisolonen reddede virkelig mig. Jeg havde kontakteksem og havde ikke sovet i dagevis fordi det kløedede afsindigt og jeg kunne ikke være nogen steder. Jeg kan slet ikke beskrive det. Det var virkeligt sådan, at hvis jeg havde fået af vide, at jeg skulle leve med den kløe resten af mit liv, så kunne jeg nok få fundet ud af at få resten af mit liv forkortet betydeligt og noget jeg har i baghovedet hvis jeg skulle få et kæledyr med allergi, som vi ikke kunne få under kontrol.

Jeg fik så en allergitest og har idag ingen problemer, så længe jeg holder mig fra de ting jeg er allergisk overfor.

• #23   20. jul 2010 Min King fik det i 8 måneder- og skulle have haft det resten af sit liv.. men han fik det ikke meget bedre på det desværre...jo altså hans sygdom blev lidt sat i beo- men tilgengæld tog han mega meget på og lignede en ballon, drak alt for meget vand, tissede over alt og i søvne, kunne slet ikke holde sig, var rastløs og havde humørsvingninger.. jeg ville ikke have et problem med at give det i kortere tid af små kure- men vil aldrig mere langtidsbehandle en hund med det er jeg ret sikker på .. og det var medrol Vet han fik..

• #24   20. jul 2010 Daisie med F og M. Tak. Nej, om alt går vel er det kun de 12 dage. Hun bøvler med forpoten, noget der kan sammenlignes med seneskedehindebetændelse hos os mennesker, så håber det er overstået med den ene behandling............ men blev lige lidt bleg da jeg så læser denne tråd. Mvh Pia

• #26   20. jul 2010 Savner min himmelhund. Tak. Kan åbenbart forsvares når det er kortere kure. Nu er jeg mere rolig - smil.
    Undskyld til T.S.

• #27   20. jul 2010 Ja, livet er jo et stort valg. Og når det gælder vore hunde, synes jeg at det er sværere, end når det er os selv.

• #28   21. jul 2010 jeg har fået prednison behandling igennem 4 år høj dosis ,jeg har sammenfald i ryggen,led smerter,dårlig hukommelse, rastløs drikker konstant masser af vand er kronisk tørstig, har fået udvækster på fingre og fødder som giver smerter,det er det rene gift efter min mening ,ikke hvis det en kort periode men flere år så er det.jeg ville ønske jeg aldrig havde fået det.

• #29   21. jul 2010 Jeg må sige jeg ikke har kunne få mig selv til at give ham det i dag og 7 9 13 så har han ikke kløet sig endnu

Jeg syntes det er nogle meget uhyggelige erfaringer i har men det var min bange anelse der blev bekraftet

• #30   21. jul 2010 Man skal huske, at prednisolon ud over at være stærkt bivirkningsfremkaldende også er livreddende.

Jeg plejer at kalde det en brandslukker, der er rigtig god,når det er akut, men som bestemt ikke kan bruges på længere sigt.

Så overvej det nøje - det er ikke sikkert det er det bedste for din hund at stoppe behandlingen.
    Hvis du er urolig, så kontakt din dyrlæge og del uroen med vedkommende. Få en forklaring på valget af dosis og interval, så du kan gå ind i det med ro i sindet.

• #31   21. jul 2010 Jeg har selvfølgelig snakket med dyrlægen og han sagde jeg kunne stoppe og se, nu fik han det jo ikke denne gang fordi han kløede sig mer åbenbart bare for at være sikker på han ikke begynde at klø ??
    Det var hans øre der var lidt rødt men han kløede ikke

hvis han begynde igen kunne jeg give en halv hver anden dag men jeg tænker bare så bliver det bare lidt men længe tid han får det.
    Men jeg håber han ikke begynder og klø igen får han har været meget rest løs og sulten for ikke at snakke om tørstig men aller mest uhyggeligt har jeg set ham sidde nogle gange og glo længe ind i vægen ,dyrlægen mente det nok var varmen men jeg tror nu mer på pillerne

Kommentér på:
Prednisolon erfaringer ???

Annonce