{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.306 visninger | Oprettet:

Smerter efter 16 ugers vaccine!? {{forumTopicSubject}}

Vi havde Leopold til dyrlæge idag til sin 16 ugers vaccine.. Sidst han blev vaccineret (da han var 12 uger) var der intet..

Jeg ved godt man ikke skal sammenligne dyrlæge besøg - men..

Han var ligeså glad da vi skulle ind, han elsker alle mennesker, også dyrlægen, så han stod troligt og lod sig løft op på bordet.. Han blev undersøgt, hevet lidt i benene, kigget i ørene, mærket på maven osv osv.. Alt gik godt og han var fortsat glad.. Nu kom vaccinen så - hun stak ham på siden af maven og jeg har aldrig hørt en hund hyle sådan.. :S Han SKREG uafbrudt i 3-4 min.. Det føltes som en evighed.. Han var utrøstelig.. Det skar i mit hundemor hjerte!! Hun tilbød ham kattemad - som han spiste lidt af.. Efterfølgende lå han i sin kasse ude i bilen mens vi kørte hjem.. Uden nogen grund begyndte han pludselig og hyle.. Vi stoppede bilen og jeg gik om til ham.. Han hylede fortsat (som han gør når han har ondt) men jeg kunne ikke finde ud af hvor han havde ondt.. Da vi kom hjem og han kom ud haltede han.. :S Han piver når han skal hoppe op/ned - og går "skævt"..

Han er meget apatisk - ligger bare og sover det meste af tiden.. Går selv ud og tisser, men virker som om han er halt..

Er det normalt at de kan have ondt efter en vaccine? Jeg er klar over de kan blive "dvaske" og trætte - men ligefrem have så ondt at de piver?

Erfaringer!?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smerter efter 16 ugers vaccine!?
  • #1   16. jul 2010 Stak han ham i maven???

    Det har jeg aldrig ført hørt beskrevet.

    Jeg tror jeg ville ringe til en anden dyrlæge og lige høre ad - det lyder da ikke rigtig rart.


  • #2   16. jul 2010 puha... lyder som en grim oplevelse....
    jeg har nu ALDRIG hørt om, at man stikker hunden i maven... ville som CH skriver, kontakte en anden dyrlæge,og spørge til råds....det lyder bestemt ikke rigtigt...
    God bedring med det lille pus


  • #3   16. jul 2010 Jeg har heller aldrig hørt om at de bliver stukket i maven!
    Har hørt låret og nakken - Men maven? :S
    Jeg ville også lige ringe til en anden dyrlæge og forhøre mig ad...


  • #4   16. jul 2010 du må meget gerne lige holde os opdateret herinde...

  • #5   16. jul 2010 Kan kun bakke alle de andres svar op, ring til en anden dyrlæge nu før det risikere at bliver 100% takst,
    Hun kan nemt ha ramt ham et sted hvor han ikke burde blive stukket..
    Krydser fingre for jer.


  • #6   16. jul 2010 Tak for jeres svar..

    Bare lige for at "være fair" - så har jeg ikke indtrykket af at dyrlægen har gjort noget forkert bevidst.. Hun stak ham på siden af maven som jeg skrev - altså ikke nedenunder maven.. Jeg var ikke med til første vaccine og min kæreste kan ikke huske hvor han blev stukket der.. Men jeg har da haft hunde til vaccination før og har seriøst aldrig hørt sådan et udbrud før.. Ih.. Blir helt skidt af at tænke på det.. :S Men min tanke var som en anden nævnte - KAN dyrlægen have ramt en muskel eller lignende.. Det ville jo give meget god mening at han nu "halter" lidt og virker til at have ondt.. Han har drukket en del siden han kom hjem - og spist lidt tørkost - og nogle godbidder - så appetitten fejler intet..

    Men jeg ringer til en dyrlæge nu når jeg lige har observeret ham endnu en times tid - hvis ikke der sker yderligere bedring..

    Holder tråden opdateret..

    Håber det "bare" er utilpashed efter vaccinen.. Sommetider opfører de kære dyr sig jo ikke altid efter "bogen" Det havde ellers været nemt..


  • #7   16. jul 2010 Jeg tænkte nemlig også på en muskel fordi du skrev at han haltede, så hun kunne nemt ha ramt ham i skuldermusklen, det er ihvertfald det mest nærliggende.
    Jeg var bare nervøs for om hun samtidigt havde ramt en vene=blodåre og det så var derfor at han blev dvask, men det blir flere hunde jo af selve vaccinen, selv når de er blevet stukket det rigtige sted *S*
    Jeg håber at han snart får det bedre, men har hun ramt musklen så vil han være øm et par dage, men det er ikke farligt,"bare" ubehageligt ømt.


  • #8   16. jul 2010 Vaccinationen skal lægges under huden. Dyrlæger tager ikke fejl af de to - altså en indsprøjtning under huden og end i muskulaturen.

    Du kan eventuelt ringe til den dyrlæge, der stak - personligt ville jeg ikke vente.


  • #9   16. jul 2010 Det gør ikke mere ondt at blive stukket i en muskel i forhold til at få det under huden.

    Det er ganske normalt, at man stikker i eksempelvis lårmuskulaturen - og det jamrer de sig ikke mere over.
    Det er følelsen af selve væsken, der kan svide, ikke så meget stedet det bliver lagt. Så skal man da ihvertfald være grumme uheldig.


  • #11   16. jul 2010 Jeg har aldrig oplevet at mine hunde er blevet stukket / givet indsprøjtninger andre steder end i nakken..... når det bare er vac.... ol.

    Hvis jeg havde en hvalp der skreg på den måde ville jeg være bange for at der var ramt noget forkert. Jeg har oplevet en hvalp skrive når den fik chip sprøjtet ind , men aldrig i forbindelse med vac.


  • #12   16. jul 2010 C H Der nu er stor forskel på om man bliver stukket i en afslappet eller en anspændt muskel og hvor mange ml.der kommer ind
    Det er bl.a.også derfor at de fleste mennesker syntes at en stivkrampe indsprøjtningen gør så ondt, "fordi de spænder nakke/skulder-musklen"
    slapper man helt af når man bliver stukket, så mærker man intet begefter..
    Når man stikker en hund i låret, så er det jo gerne fordi at der plejer at være mest fedt "ligesom på vores skinker ;o)"

    Men uanset hvordan jeg/vi vender og drejer dette emne, så ved jeg at vi i bund og grund er enige, jeg kan ikke huske nogen tråde hvor du ikke har sagt/skrevet det samme som jeg har tænkt og ment.
    Du er bare meget bedre til at udtrykke dig end jeg er efter jeg blev syg *Ggg* Så derfor vil jeg ikke "debattere" med dig om det her. ;o))


  • #13   16. jul 2010 Håber på opdatering
    Har aldrig oplevet at hunden er blevet vaccineret, eller fået anden indsprøjtning end i nakken


  • #14   16. jul 2010 Jeg har prøvet at mine hunde har fået vaccine i låret - Mener det var rabiesvaccinen?
    Men dælme aldrig siden/maven!


  • #15   16. jul 2010 Mine hunde og katte er altid blevet vaccineret i nakken ved alle vacciner, men min veninde, der er dyrlæge i USA fortalte at de ofte stikker kattene i låret også, fordi kattene af en eller anden grund kan tage skade af gentagne vaccinationer samme sted. Det samme skulle dog ikke gælde for hunde.

    Jeg stikker mig selv i lårmusklen en gang om ugen og jeg synes det er noget mindre ubehageligt end at blive stukket under huden, fordi man kan injecere meget mere væske ind i musklen før det begynder at stramme.

    Håber det går bedre med det lille pus og at du lige skriver en hurtig opdatering herinde.


  • #16   16. jul 2010 Hovsa, glemte helt. Nogle af mine katte har fået rabies vacciner i forbindelse med flytning til og fra udlandet og her foregik det også i nakken. smiley

  • #17   20. jul 2010 Hej alle..
    Jeg takker for kommentarer - og undskylder den sene opdatering..

    Leopold har det ganske fint.. Han var træt og utilpas i et par timer efter vaccinationen, men vi holdte øje med ham - og han begyndte at spise, drikke og havde det fint.. han livede meget op efter 3 timer - og var helt sig selv igen..

    Og nu er der jo slet ingenting..

    Men.. Jeg tror måske egentlig vi er nået frem til den konklusion at han ER meget "ømskindet" - han hyler MEGET højt når der sker et eller andet.. Her igår havde vi besøg af en anden hvalp - og den markerede sig og han hyl som en stukket gris.. Der skete ikke noget med ham - men han hyler simpelthen så hjerteskærende så man tror han har brækket både det ene og det andet.. smiley Så måske han bare ER lidt "pylre"?

    Mht. hvor hun stak - så aner jeg simpelthen ikke hvorfor hun stak der - jeg vil spørge hende næste gang jeg er der..








Kommentér på:
Smerter efter 16 ugers vaccine!?

Annonce