{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

Lidt træls tur til dyrlægen {{forumTopicSubject}}

Louie skulle vaccineres og have sit årlige sundhedstjek i går. Og det er ved ny dyrlæge, da vi er flyttet.

Han starter med at gemme sig omme bag os, da veterinærsygeplejesken vil scanne hans chip. Og de vi kommer ind i lokalet skøjter han rundt, fordi han får angstfodsved. Dyrlægen forsøger at bestikke ham med gode godbidder, men niks om han vil. Dyrlægen får lov til at kigge og klemme. Hans knæ har forværret sig fra 0 til 1 og fra 1-2 til en 2'er med lidt knas i siden sidst fro halvandet år siden. Så træls, men han er heldigvis overhovedet ikke mærket med det- sidst han trak benet op, var da det begyndte at blive koldt i vinters.
Alt andet er fint- han får lige studset ulvekløer, men får ellers kun ros.
Men så skulle han vaccineres. Dyrlægen tager fat i nakkeskindet og så tilter han helt ud. Bider ud efter dyrlægen og går helt amok. Så det ender med, at han må få mundkurv på, og så giver han bare op. Han bliver vaccineret uden at sige et pip og kommer ned på gulvet, mens vi snakker. Og nu vil han godt spise godbidderne og virker egentlig meget tilfreds. Så nu har vi lavet en aftale med dyrlægen om, at når vi lige er i nærheden, så skal vi komme ind og få en godbid og have ham op på bordet uden der sker noget, så vi kan prøve at lære ham, at det altså ikke er SÅ farligt.
Sorry for den lange smørre, er bare lidt trist over, at min lille elsker-alt-på-to-ben-hund hader dyrlægen og har fået dårligere knæ....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt træls tur til dyrlægen
  • #2   15. jul 2010 Tak Pia.
    Ja, det er nemlig en hamrende sød dyrlæge vi har fundet! Skidt med at det er i den helt anden ende af byen. De er bare super søde og han vidste virkelig, hvad han snakkede om. Jeg håber bare Louie også finder ud af at de er søde derude smiley
    Indtil videre skal vi bare se tiden an med knæene. Men jeg tænker bare at hvis det har forværret sig en hel grad på begge knæ på halvandet år, og han kun er 4. Hvordan ender det så ikke, når han er 7? Eller 10?

• #4   15. jul 2010 Uha jeg kender så udemærket det der med at skulle skifte dyrlæge , har lige været igennem det med Simba fordi vi er flyttet.
    Jeg har altid været utrolig glad for min gamle dyrlæge og ville ikke skifte hvis deet ikke var fordi jeg har brug for at få ham vejet så tit og justeret hans kostplan.

Nå men jeg skiftede og blev skuffet smiley
    Idag har jeg så været til dyrlæge med Simba pga. allergi og valgte altså at gå til den gamle trods store transportproblemer hen til dyrlægen.
    Fremover vil hver dyrlæge besøg tage mig et sted mellem 3-4 timer fra jeg tager hjemmefra til jeg er hjemme igen.
    Skal han behandles akut må jeg tage en taxa.
    Jeg kan ikke skifte , og så stadig være tryg ved en ny læge , sådan er det bare smiley

Kommentér på:
Lidt træls tur til dyrlægen

Annonce