{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.151 visninger | Oprettet:

Træls oplevelse i Hundeskoven {{forumTopicSubject}}

To veninder og jeg ville en tur i hundeskoven og vi tog afsted med vores Hunde. 1 Dværgpinscher, 1 Yorkshire terrier og mine 2 små Chihuahuaer. Vi kommer ind i hundeskoven og går derudaf mens vi hygger os :O)

Vi er nået et stykke ind i hundeskoven hvor vi opdager der kommer en dame bag os med en Samojede lignende hund.

Indrømmer gerne at mine hunde ikke er verdens bedste til indkald og har, for at sige det rent ud, jord i ørerne smiley

Damen kommer op til os og begynder at spørge os om vores hunde gør noget og vil have os til at garantere at der ikke sker hendes hund noget, hvis de får lov til at lege. Vi forklarer hende at det kan vi da ikke garantere, men at de normalt leger eller stikker af hvis de synes tingene bliver for meget. Damen bliver ved med at snakke om at hendes hund jo var blevet overfaldet af en rottweiler engang og hun var bange for at hendes hund skulle bliver overfaldet igen.

Vores 4 hunde lunter runt som normalt, den ene af mine synes den fremmede hund er den skønneste i verden og vil så gerne lege med den (lege buk og halen logrende med 120 i timen). Damens hund knurrer osv, men gør ikke noget. vi står og holder vores hunde undtagen 1 (min) som er så forelsket i den store hvide pels klump. Vi får fat i den sidste hund, og beder damen om at gå videre, nu når at hendes hund ikke måtte lege med vores. Hendes hund vil hellere lege med vores, men hun får den da til sidst med. Da damen er et godt stykke væk slipper vi vores hunde så de kan fortsætte hvor de slap. Mine to hunde vælger så at eftersøge damen og hendes hund. Jeg står og venter lidt for at se om de ikke kommer tilbage igen, og jo, en af dem kommer da tilbage, men min lille tæve mangler.Jeg får så fat i min han hund og går så ud for at finde min sidste hund. Vi går og går og kalder og fløjter, men nej, lille pigen gider da ikke komme hjem, hun har da fået ny ejer. Jeg får øje på hende laaaangt nede af den sti mig og min lille han hund går på, vi kalder og fløjter, men nej. Lille pigen løber rundt som en lille idiot nede ved damen og hendes hvide hund. Damen bliver ved med at gå og jeg lunter/løber for at kunne følge med så jeg kan få fat i min lille hund igen. Pludselig får lille pigen øje på os og kommer hen til os.

De gange, hvor vi har været i hundeskoven og har fået en hund med, som pludselig har bestemt sig for nye ejere, har vi pænt ventet indtil ejeren kom og kunne få sin hund med sig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træls oplevelse i Hundeskoven
  • #1   17. mar 2011 Tja, hundeloven gælder også i hundeskoven, dvs du skal have styr på din hund, hvis du slipper den.

• #2   17. mar 2011 Det er da ikke en træls oplevelse, hundepigen er jo snu nok smil.

• #3   17. mar 2011 Ja det er jo ikke damens skyld at I ikke har styr på jeres hunde. Hundeloven gælder også i hundeskove, d.v.s. at man skal have sine hunde under fuld kontrol. Jeg ville selv blive noget irriteret over at have en ekstra hund efter mig, og på en dårlig dag ville jeg heller ikke stoppe op og vente på der kommer en ejer og henter

• #4   17. mar 2011 Som Irene siger - i hundeskoven gælder de samme regler som uden for. Kan du ikke kalde din hund til dig, så skal du ikke slippe den.

• #6   17. mar 2011 Jeg går altså også bare videre, hvis jeg får ekstra hunde med mig ;o) Så har mine jo bare selskab på turen rundt! :b OLg så må folk lære at få det indkald i orden

• #7   17. mar 2011 Jeg troede ellers at det var almindelig praksis at man gik videre så hunden opdagede at den manglede sin ejer og løb tilbage efter dem. Det plejer at virke for min hund (sker heldigvis ikke så tit, men der er sket enkelte "forelskelser"), og det plejer også at virke når andres hunde gør det med mig.

Hvis min hund er i det humør som du beskriver, så KAN jeg ikke få fat i ham ved at løbe efter ham. Så er det faktsik bedre at den anden ejer går, og evt prøver at skræmme ham væk.

Ellers må du altså selv løbe efter hunden i stedet for at stå og vente.

• #8   17. mar 2011 Du må ikke slippe din hund løs i hundeskoven hvis ikke den er sikker i indkald. Bare så du lige ved det ...

Hvis andre hunde følger med Kia og mig rundt i hundeskoven så fortsætter vi altså.
    Var det meningen de ikke måtte følge med så ville ejerne vel have en snor på dem eller have kaldt dem til sig. Kia er ligeglad om andre er med på vores tur og det er jeg også :o)

• #9   17. mar 2011 I bad hende sgu da selv om at gå. Wtf er problemet så?

• #10   17. mar 2011 Jeg synes da det er lisså træls at få et 'påhæng' med, som jeg ikke har bedt om - fordi ejeren ikke kan kalde den til sig igen.
    Så hælder mere til at trælsheden var for den anden dame... og det ikke var trælst for dig, men pinligt.

• #11   17. mar 2011 1: Hvis man ikke ønsker at ens hund har kontakt med andre hunde ( samojeden) så lader man være med at gå i hundeskove.

2: man skal altid have styr på sin hund hvis man tager snoren af den... Også på indhegnede arealer.

3: Afhængigt af hunden der fulgte med så var jeg nok også fortsat... så kan du lære det kan du ;o)

• #12   17. mar 2011 vi bruger kun indkald i hundeskoven når vi skal hjem.
    Ellers får hundene lov til at klare sig selv. Hvem de vælger at lege med og hvor, må de selv om. Hundeskoven er et frirum for vores hunde.

• #13   17. mar 2011 Doggymom, så følger du vel teknisk set ikke reglerne for hundeskov.
    Så kan det godt være at du har kontrol over dine hunde - men du fravælger jo den kontrol ved den fremgangsmåde.

• #15   17. mar 2011 Jeg forstår til gengæld at hende damen tager sin hund med i hundeskoven, hvis den er blevet overfaldet. Måske hun skulle starte med at træne et andet sted først smiley

• #16   17. mar 2011 Tilgengæld ikke skulle der stå :O)

• #17   17. mar 2011 Doggymon: jeg forstå hvad du mener med kun at kalde når det er nødvendigt

• #18   17. mar 2011 Ja, jeg ville så stoppe op og vente på, at folk henter deres hund. Hvordan skulle de ellers træne indkald, hvis ikke hunden får mulighed for at være løs?

Jeg ville selv ønske, at folk ville vente, hvis min hund af en eller anden årsag smuttede fra mig og jeg har som regel ikke mere travlt end at jeg godt har tid til at vente smiley

• #19   17. mar 2011 I vores hundeskov er der enkelte hunde vi venter for, ellers så går vi altså også videre... De enkelte er hvalpe og gamle hunde eller hunde vi ved er fysisk døve og har nedsat syn (og bare følger med nærmeste bukseben) - der har ejeren ikke en chance for indkald... De hunde kender vi efterhånden smiley HVis ejeren beder os vente ved kald osv. så gør vi selvfølgelig det.

• #20   17. mar 2011 Kan nu altså heller ikke se hvad der går af en lige og vente på ejeren, hvis denne kommer løbende efter. Bare at gå vider kan jeg ikke se hvad godt der kommer ud af det.
    Rocko er heller ikke 100 procent lydig, så er da taknemmelig for jeg stortset kun møder hundeejer der har forståelse for det.

• #21   17. mar 2011 Herregud... denne oplevelse er da stille og rolig. Vi har tit fået et par ekstra hunde ude i skoven - og det gør da ingenting. Man kender jo den risiko når man møder op.

• #22   17. mar 2011 Jeg synes det er almindlig høflighed at kunne kalde sin hund til sig når man slipper den og ja det kan jo smutte det er dyr vi har med at gøre. Jeg reagere nok også mest på at TS kalder det træls at damen går, jeg ville nok omvendt havde synes det var pinligt at min hund ikke kom, men der er vi så forskellige. Jeg synes da selvfølgelig der skal være plads til smuttere og ville da også vente hvis ejeren straks kom løbende efter hunden.
    Jeg har det bare sådanne at jeg vil selv bestemme hvem mine hunde skal hilse på, da det ikke er alle hunde der leger lige godt. Kommer af samme grund ikke i hundeskov, da folk åbenbart tror det er et stykke skov indhegnet til ulydige hunde

• #23   17. mar 2011 Ude ved os er der folk som kommer inden for indhegningen og slipper hunden. De sætter sig så og får kaffe mens hunden lufter sig selv, ofte ved at følge med os andre rundt i hundeskoven. Så længe deres hunde opfører sig ordentligt må de gerne ledsage os :o)

Yngre hunde går som regel ikke med hele vejen men vænner om når de ikke kan høre deres ejere mere :o)

• #24   17. mar 2011 Jeg er helt med på, at folk ikke bare skal slippe deres hunde i hundeskovene. Selvfølgelig skal der være styr på indkaldet. Men der kan jo ske smuttere og de i tilfælde venter jeg gerne smiley

Men jeg synes helt klart også, at der skal være styr på indkaldet, så folk, der ikke har lyst til at deres hunde skal lege, kan gå en tur i fred smiley

• #25   17. mar 2011 Sanne M, Kradsebørsten og hundehvalpens moar smiley ):
    Holder mig enig

• #26   17. mar 2011 Sorry staver virkelig skidt for tiden. Så lad os sige stavefejl er gratis i anledning af at foråret gør sit indtog :o)

• #27   17. mar 2011 Altså, jeg kan da godt se du synes det er træls, men jeg ville være mere pinlig hvis det var mig.
    Jeg fortsætter altså også hvis vi får hunde på slæb, og i dit tilfælde bider jeg nu også mærke i at I slipper jeres hunde som så forsvinder, og I venter for at se om de dukker op. Så havde jeg SLET IKKE ventet. Var I kommet løbende med det samme ja, men ikke som I gjorde dér.

• #28   17. mar 2011 Jens: Nej nej. Det er forår om det vil være forår eller ej :o) Kia har været ude at bade i havet for første gang i år i denne uge og der var ikke skyggen af is nogen steder så det er forår :o)

• #29   17. mar 2011 er det kun en hundeskov hvis den er indhegnet?

• #30   17. mar 2011 Jeanette B - Nej, her i Randers har vi et sted, hvor hundene må løbe løse, selvom det ikke er hegnet ind. Det er en eng med en lille klynge træer ved siden af, hvor hundene kan gå rundt og hygge sig. Dog er der også et indhegnet stykke.

• #31   17. mar 2011 okay mente nok men blev lige helt i tvivl.

• #32   17. mar 2011 hvor jeg bor har vi en rimelig stor hundeskov uden indhegning, men vi har så en ok stor indhegning, til dem der hellere vil bruge den.
    Den bruger jeg så aldrig, for det trådhegn rundt om, det synes jeg ikke er fintmasket nok til ku holde min lille hund inde, og bagenden ligger op til en ret traffikeret vej.

• #33   18. mar 2011 Vi har tit fremmede hunde med rundt som jeger med vores.. Det er da bare super at de kan lege. Til gengæld er vores også nogen gange med ande rundt som den leger godt med. Ser intet problem... Ellers må man jo lukke munden op og sige det er træls - eller lade være med at komme steder hvor der er andre løse hunde..

• #34   18. mar 2011 Det er Henrik der skriver:-) Måske er det bare andeledes i vores hundeskov, det ved jeg ikke. Men vi har ingen kvaler ved at følges med en anden hund eller at vores følges med andre hunde på lukket område. Folk er som regel meget frit indstillede her... Som sagt må man sige til hvis det er træls - men vi har ikke mødt nogen endnu der bavde noget imod de leger sammen.

Mvh. Henrik

• #35   18. mar 2011 Men Henrik, hvad hvis din hund en dag løber hen til en hund, som ikke kan enes med din? Det kan jo nemt ende med at de kommer op og slås.

• #36   18. mar 2011 Jeg er jo 99% af tiden og gangene sammen med min hund. Og hvis den går med nogen andre, er det kun hvis de leger rigtigt godt. Og hvis det er en hund som skælder ud og er sur, gider han jo ikke blive og lege med den. Min hund tager heller ikke kampen op med nogen, Han smider sig med det samme ned eller løber sin vej:-) Han har aldrig sloges med nogen derude endnu, uanset hvor arrige de andre var.

• #37   18. mar 2011 Men jeg siger bare at jeg har intet imod at følges med andre hunde, da jeg regner med dem der kommer i hundeskoven, ikke kommer med aggressive hunde. Jeg har endnu ikke mødt en hund vores ikke kan lide..

Mvh. Henrik

• #38   18. mar 2011 Men man må vel påregne at kunne møde sure hunde o.s.v i en hundeskov. Hundeskoven er ikke oprettet som et legeland for hunde men et sted hvor man lovligt må have sin hund løs i modsætning til normal skov

• #39   18. mar 2011 Jeg har luftet en hund (i snor) i hundeskoven, og han kunne altså godt blive irriteret på enkelte andre hunde. Jeg ville blive ret træt af, hvis jeg havde en hund rendende i røven hele turen rundt, mens jeg gik med en sur hanhund i snor.

Jeg synes altså, det er lidt respektløst bare at lade hunden rende i den tro at det er helt okay med andre ejere.

• #40   19. mar 2011 jeg har ikke selv læst de svar, som trådstarter har fået, men er nød til at kommentere dette, især fordi jeg meget vel kunne være damen med samojeden, bortset fra, at vi holder os langt væk fra hundeskove.
    Men min samojede er også blevet overfaldet et par gange pga løs hunde og ukritiske hundeejere, som mener, at de kan styre deres hunde uden snor.
    Jeg bliver vildt ked af at læse denne tråd, fordi netop damen med samojeden fortæller dig, at hun har oplevet hendes hund er blevet overfaldet og derfoir reagere hendes hun med at gø eller knurre. At du så ikke vælger at vise hensyn til det som du fortæller, synes jeg faktisk ikke, at du kan være bekendt, også selvom du har små hunde, men det gør for hende og hendes hund ikke oplevelsen bedre.
    Når hun så endda går videre, så oplever hun, at du ikke respektere hendes hund, ved at du bare slipper dine løs og hun så kan gå en længere tur med en kamp, hvor hendes hun er utilpas fordi dine hunde render efter.
    Jeg havde gjoirt som samojeddanem gjorde gået videre og håbet på dine hunde løb den anden vej, jeg havde ikke ventet på at ejeren skulle finde ud af, at hendes hun rendte og gøede af min...

Kommentér på:
Træls oplevelse i Hundeskoven

Annonce