træls oplevelse... {{forumTopicSubject}}
vi er lige kommet hjem efter at havde været ude på Missy's aften tur... da vi har gået lidt gik vi forbi en sti hvor vi kunne se der stod en mindre hund uden snor sammen med dens ejer. vi gik vider forbi og vi kunne hører ejeren kalde på sin hund, men den kommer så løbende rund om hjørnet og stopper op og snuser til missy, som vi jo har i snor.
Der går ikke mere end 5 sek så farer den anden hund, der er en han miniture bullterrier, lige i flæsket på Missy og Lars og jeg bliver selvfølgelig forskærket og prøver af få dem skildt af... og så kommer hende ejeren gående stiller og rolig mens hun kalder på simba som hunden hedder, mens vi kæmper for at få dem adskildt..
skal lige siges jeg var på rulleskøjter! så det ikke helt så nemt, men røg da ikke på røven. nå men Lars fik fat i simbas sele og missy satte sig bare ned og var helt rolig. Vi undersøøgte lige hurtigt Missy om der var sket noget mens ejeren stod der, hvis der nu var noget dyrelæge mæssigt, så hun jo så kunne betale for.
Men intet var sket så vi gik vider mens Lars fik sagt nogle mindre gode ting til hende den anden hunde ejer, som jo så bor 2 opgang længe henne end os.
Jeg bliver så irrierteret på Lars når han siger sådan noget pis til en anden hunde ejer , f.eks : næste gang har du ingen hund og i den dur. For synes det er så ærveligt at det bliver sådan at had mellem hundeejer imellem og når man støder på hinanden nede på gaden igen.
Jeg har det sådan at sket er sket og ingen skad er sket og så der ikke mere i det. Så skal hun holde sin hund i snor når hun ikke kan kalde den til sig. Men man kan godt sige det på en ordenlig måde, uden at råbe af hinanden.
Lars var dog både ked og chokeret over det der var sket og så ryger der jo nogle ting ud af mund på en uden man tænker over det.
Så håber det var første og sidste gang vi har oplevet det.
Hmm nu blev det hvis til en hel roman...var ikke meningen men skulle bare ud med det.
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 4 Emner: 65 Svar: 785
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.758
Hvis man ikke har kontrol over sin hund skal den i snor (og kontrollen gælder i alle situationer)
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
dec 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 779
Hvorledes kan man blande opdrætteren ind i denne situation ?? Har du en dårlig oplevelse med din opdrætter ? Du er meget negativ overfor opdrættere, hvem siger at de ikke har informeret men måske for døve øren ?
Ingen kritik men en undren.
mar 2007
okt 2005
Følger: 27 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 589
mar 2007
dec 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 779
Opdrættere er også kun mennesker ! Og købere kan være meget forstående imens det står på og så vende 180 grader når de får hunden hjem. Der vil desværre altid være avlere som ikke er værd at nævne, sådan er det indenfor alle racer og det kan vist desværre ikke ændres. Jeg tænker nogen gange på om jeg nogensinde var kommet i besiddelse af en Buller hvis det ikke var for den kennel jeg fik Asta fra... Der er ikke mange og det er svært at være "perfekt" i forhold til avlerens krav. Puhh ha hvor må det også være svært at give de små pølser fra sig, jeg vil nødig stå i den situation så jeg forstår godt deres kriterier.
Ha en god dag.
træls oplevelse...