{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gør politiet noget.....?
  • #1   10. jul 2010 Har det samme problem med naboen. Har ringet og bedt dem om at få deres hunde til at holde kæft. Indtil videre har det virket, men naboen startede med at ligge ud med at han ville tænke over det, men ellers må det vel være kommunen man skal kontakte....tror jeg.

• #2   10. jul 2010 Tja, det må vel betegnes som noget gene for naboerne. Og det burde politiet blande sig i.
    Ligesom når der holdes fest, og der kommer klager om lydniveauet - Dét blander politiet sig jo i. Det samme med denne hund som står og gøer i én uendelighed.
    - Jeg ville prøve at få optaget denne gøen, derefter snakke med naboen om at have hunden inde eller få den til at være stille - Hjælper dét ikke, så ville jeg ringe til politiet.
    - Jeg er dog noget mere large når det er lejligheder.. Men i hus må folk tage deres hunde ind, hvis de ikke kan være stille udenfor..

• #3   10. jul 2010 Volkodav V:
    Det er bare for træls! Tænk at være SÅ respektløs.... Det får mig HEEELT op i det røde felt må jeg indrømme...

* Ann-Sophie *:
    Der ER snakket med naboen, og de er absolut ikke samarbejdsvillige.... Hundeloven er ligeledes sendt til dem, så jeg er SIKKER på at de kender reglerne! Og det er i villa.... Så de kan s*u bare tage noget ansvar!!

Jeg var bare i tvivl om man i det hele taget blev taget seriøst hvis vi melder det... De har jo ikke vildt mange ressourcer, og problemet hører jo nok hjemme i småtingsafdelingen for dem.....

• #4   10. jul 2010 Så havde jeg taget en snak med politiet.. Det er jo til stor gene for deres naboer!

• #5   10. jul 2010 vi har også en møg irriterende nabo..... de har en westie... hvis vores hunde siger vov så pifter han og råber og skriger.... og så begynder vore hunde først at gø.
    Vi bruger næsten ikke vores have fordi hvis hans hund og vores hunde hilser på hinanden så pifter han og brokker sig over vore hunde.... og hans hund skal jo have lov til at være i hans have hele døgnet....... det er kun vores der ikke må tilbringe tid i vores have...... tit starter vore hunde først med at gø når hans hund står og kalder på dem....
    Men at hans hund kan gå frit ind og ud og larmer hele natten, det gør ikke noget , mener han... vi hører det ikke men andre i området er sure over det....

• #6   10. jul 2010 Ja, meget!!! Alle naboer går og snakker grimt i krogene - hvorfor jeg er den eneste der gør noget ved det, fatter jeg bare ikke! De har fået en sidste chance nu, for jeg gider bare ikke mere... Men det er helt vildt træls at det skal være nødvendigt at hidse sig op, for at få andre til at tage selv de mindste hensyn....

• #7   10. jul 2010 Vi er selv MEGET obs på at det er OS der har valgt at have hund - ikke naboerne, og at det således ikke på nogen måde skal genere naboer, eller på anden måde "ramme" dem... VORES valg=VORES ansvar....

Ja, jeg fatter det bare ikke.....!!! Jeg håber og ber bare til at politiet gør noget når det (højest sandsynligt) kommer så vidt smiley

• #8   10. jul 2010 Ja netop, jeg ville heller aldrig lade mine hunde stå og gø i haven!
    Det er netop ikke naboerne som har valgt at høre på hundegøen, så det vil jeg heller ikke have.. Ville synes det var rigtig pinligt og ærgeligt at have et dårligt forhold til ens nabo, pga ens hunde! : /

• #9   10. jul 2010 * Ann-Sophie *:

Vil du være vores nabo?? Hihi...

Jeg har virkelig lyst til at gå over og rive hovederne af dem!!! ARGH!!!!!!!!!!!

• #10   10. jul 2010 Anne Louise H - Ja, hvis du ikke boede på Fyn ville jeg gerne! ; ))

• #11   10. jul 2010 Her er hvad der står i loven:

§ 4. Forstyrrer en hund de omboendes ro ved gentagen eller vedholdende gøen eller tuden, og der indgives klage derover til politiet, giver dette besidderen pålæg om at holde hunden indelukket eller, hvis denne foranstaltning ikke hjælper, eller hunden allerede holdes indelukket, at lade den fjerne. Justitsministeren kan, for så vidt det drejer sig om hunde, der af erhvervsmæssige opdrættere holdes indelukket i hundegård eller på anden måde, dispensere fra denne bestemmelse i tilfælde, hvor der ved en hundegårds anlæggelse og indretning er taget ethvert rimeligt hensyn til bebyggelsesforholdene.

Vi har selv hund, men mener nu stadig vores nabo skal vise hensyn.... Uanset hvem der har hund og hvem ikke....

• #12   10. jul 2010 Har også overvejet en pølse med gift *LOOOOL*. Ej, det ville nok være over grænsen (læs en DEL over grænsen), men for pokker altså......

• #13   10. jul 2010 Jaaa, dét ville nok være at gå over grænsen ; )
    Det er jo ikke hunden der er skyld i problemet, det er jo dens uansvarlige og ligeglade ejere! :S

• #14   10. jul 2010 Nå jeg må i seng... Har en lille der står tidligt op smiley

Men høre gerne fra flere der har erfaring med at gå til politiet....

• #15   10. jul 2010 * Ann-Sophie *:
    Jow, så er det nok bedre at lade myndighederne tage over smiley

• #16   11. jul 2010 Ork, klager er sendt på skrift, så næste skridt ER politiet... Hvis de dog ikke lige pludselig har fattet det :)... Arr... Tror altså ikke jeg bryder ind i deres hundegård og tager deres hunde... Det ville vidst give mere splid end godt er smiley

• #17   11. jul 2010 Du skal kontakte din kommune hvis du skal have noget held med noget som helst, hvis hunden befinder sig på privatgrund, Da alt larm i timerne mellem kl 7 om morgen til 22 om aften er generelt tilladt, dog er der særregler i visse kommuner, som f.eks Kbh, hvor byggeri skal indstilles senest kl 18 om aften.

Man kan sige det kan komme ind under regler omkring hønsegård, hvor hanen må gale efter kl 7 om morgen og 8 om søndagen.

Eneste måde hvor det decideret kunne blive en politisag, er hvis du får taget en lydtest af hundens gøen for egen regning og kan bevise at larmen overstiger hvad der er tilladt, dog skal det gøres for egen regning, og du skal have teknik og miljø indover først med et påbud.

Så det jeg vist bare prøver at sige er at mellem kl 7-22 kan du glemme alt om gøre noget ved det, hvis ejeren ikke er interesseret i en løsning, og den befinder sig på privat grund.

Kommentér på:
Gør politiet noget.....?

Annonce