1.266 visninger
|
Oprettet:
Gør politiet noget.....? {{forumTopicSubject}}
Det er desværre gået i hårdknude med naboen ang. deres hund som står ude og gøer når de ikke er hjemme...
Hvad hvis vi melder det, tager politiet sig så af det, eller bliver man bare henkastet i en uendelig bunke i al evighed....?
Vil gerne høre jeres erfaringer....
nov 2009
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 237
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.870
Ligesom når der holdes fest, og der kommer klager om lydniveauet - Dét blander politiet sig jo i. Det samme med denne hund som står og gøer i én uendelighed.
- Jeg ville prøve at få optaget denne gøen, derefter snakke med naboen om at have hunden inde eller få den til at være stille - Hjælper dét ikke, så ville jeg ringe til politiet.
- Jeg er dog noget mere large når det er lejligheder.. Men i hus må folk tage deres hunde ind, hvis de ikke kan være stille udenfor..
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 209
Det er bare for træls! Tænk at være SÅ respektløs.... Det får mig HEEELT op i det røde felt må jeg indrømme...
* Ann-Sophie *:
Der ER snakket med naboen, og de er absolut ikke samarbejdsvillige.... Hundeloven er ligeledes sendt til dem, så jeg er SIKKER på at de kender reglerne! Og det er i villa.... Så de kan s*u bare tage noget ansvar!!
Jeg var bare i tvivl om man i det hele taget blev taget seriøst hvis vi melder det... De har jo ikke vildt mange ressourcer, og problemet hører jo nok hjemme i småtingsafdelingen for dem.....
apr 2009
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.585
Vi bruger næsten ikke vores have fordi hvis hans hund og vores hunde hilser på hinanden så pifter han og brokker sig over vore hunde.... og hans hund skal jo have lov til at være i hans have hele døgnet....... det er kun vores der ikke må tilbringe tid i vores have...... tit starter vore hunde først med at gø når hans hund står og kalder på dem....
Men at hans hund kan gå frit ind og ud og larmer hele natten, det gør ikke noget , mener han... vi hører det ikke men andre i området er sure over det....
jun 2008
jun 2008
Ja, jeg fatter det bare ikke.....!!! Jeg håber og ber bare til at politiet gør noget når det (højest sandsynligt) kommer så vidt
apr 2009
Det er netop ikke naboerne som har valgt at høre på hundegøen, så det vil jeg heller ikke have.. Ville synes det var rigtig pinligt og ærgeligt at have et dårligt forhold til ens nabo, pga ens hunde! : /
jun 2008
Vil du være vores nabo?? Hihi...
Jeg har virkelig lyst til at gå over og rive hovederne af dem!!! ARGH!!!!!!!!!!!
apr 2009
jun 2008
§ 4. Forstyrrer en hund de omboendes ro ved gentagen eller vedholdende gøen eller tuden, og der indgives klage derover til politiet, giver dette besidderen pålæg om at holde hunden indelukket eller, hvis denne foranstaltning ikke hjælper, eller hunden allerede holdes indelukket, at lade den fjerne. Justitsministeren kan, for så vidt det drejer sig om hunde, der af erhvervsmæssige opdrættere holdes indelukket i hundegård eller på anden måde, dispensere fra denne bestemmelse i tilfælde, hvor der ved en hundegårds anlæggelse og indretning er taget ethvert rimeligt hensyn til bebyggelsesforholdene.
Vi har selv hund, men mener nu stadig vores nabo skal vise hensyn.... Uanset hvem der har hund og hvem ikke....
jun 2008
apr 2009
Det er jo ikke hunden der er skyld i problemet, det er jo dens uansvarlige og ligeglade ejere! :S
jun 2008
Men høre gerne fra flere der har erfaring med at gå til politiet....
jun 2008
Jow, så er det nok bedre at lade myndighederne tage over
jun 2008
jun 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 33
Man kan sige det kan komme ind under regler omkring hønsegård, hvor hanen må gale efter kl 7 om morgen og 8 om søndagen.
Eneste måde hvor det decideret kunne blive en politisag, er hvis du får taget en lydtest af hundens gøen for egen regning og kan bevise at larmen overstiger hvad der er tilladt, dog skal det gøres for egen regning, og du skal have teknik og miljø indover først med et påbud.
Så det jeg vist bare prøver at sige er at mellem kl 7-22 kan du glemme alt om gøre noget ved det, hvis ejeren ikke er interesseret i en løsning, og den befinder sig på privat grund.
Gør politiet noget.....?