Gør politiet noget ???? {{forumTopicSubject}}
Min søster bor lidt ude på landet, i et lille " byområde"
Over for dem der ligger en gård, hvor de har en hund ( tror desværre det er en af Bella's brødre )
Den er aggresiv og får lov til at rende frit.
Min søster har både katte og en lille pige på under 2 år.
Indtil videre har den 2 gange gået til angreb på min svoger, den har ikke noget det endnu, han er nået ind hver gang, og den render frit ind i alle haver osv, selv ude på den store hovedvej ( utroligt den ikke er ramt endnu )
Min søster har en gang været ovre på gården for at ville snakke med dem, men hun kom hurtigt ud igen, da hun mødte hunden bag en rude, og den var bestemt ikke glad for at se hende.
De overvejer nu at melde det til politiet, men hvad bliver der egentlig gjort ?
Hvad gør man i sådan en situation ?
Lige nu har min svoger et koben stående fremme, i tilfælde af hvis der sker noget.
Jeg tænker lidt på når de skal med bussen med min niece i en klapvogn, der skal de forbi gården, og hvis den kommer hvad sker der så ?
Eller hvis hun er i haven, hvor den underligt også kan komme ind, selvom haven er lukket.
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 581 Svar: 2.470
Prøv at ring og hør hva i skal gøre .. skader aldrig at prøve
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 426
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Jeg synes dog hun først skal skrive et brev til dem, ringe eller på anden måde kontakte dem før hun gør noget.
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
Jeg tænker lidt, når man har sådan en hund, og er ligeglad med dem, hvad er det for for nogle mennesker der har dem.
aug 2006
Jeg selv HAR prøvet at være i evig konflikt med naboen, og det er dælme ikke sjovt. Derfor ville jeg altid vælge den diplomatiske løsning først. Ikke mindst af respekt for politiets arbejde - de har rigeligt at lave, og kan det løses med en kop kaffe eller en håndbajer, så er det efter min mening at foretrække.
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 16
syntes afgjordt først de skulle snakke med familien, derefter muligvis md politiet hvis ejeren ikke vil gøre noget ved problemet..
aug 2008
Spørgsmålet var mere om politiet overhoved gjorde noget, udover lige at fortælle dem at hunden skal blive inden på grunden - men hvis den så ikke gør det, hvad sker der så ?
Udover at det ender med at hunden enten bliver ramt, eller den skambider nogle.
aug 2006
Men er hun ligeglad med naboskabet kan hun jo bare melde det. Hvis ikke politiet har tid (måske fordi andre også starter med at ringe til dem uden at have prøvet selv først), så må hun jo bare blive ved.
aug 2006
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 966
aug 2008
Men ja, hun kan måske ringe, hvis hun kan finde et nr på dem.
Jeg tror nu ikke at de gør noget ved det alligevel.
- Jeg har stadig ikke fundet ud af om politiet overhoved kan gøre noget, udover at sige at hunden skal blive inde på grunden.
aug 2006
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 966
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 114
Der er ikke noget værren end en omgang nabokrig, og det ender det nemt med hvis man ikke har prøvet at snakke om problemerne inden man tilkalder assistance udefra :O)
Tror desværre heller ikke det er det der står højest på politiets "arbejds lister"...
aug 2008
Men jeg håber da at de ringer til dem - eller politiet, så der bliver gjort noget.
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 114
:O)
Gør politiet noget ????