{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prisen på Pedigree steget?
  • #1   8. jul 2010 ''scam ''

*LooL*

• #2   8. jul 2010 12 kg for 230,-... Det er da vildt få penge for så meget foder? *GG*
    Men kan da godt være de prøver at narre forbrugeren.. : /

• #3   8. jul 2010 Hvorfor skulle de prøve at narre forbrugeren ?

Man betaler vel egentlig bare for navnet, og er der mange der køber det, hvorfor så ikke sætte prisen op på det, så de kan tjene lidt mere.

• #4   8. jul 2010 Fatter ikke at folk overhovedet vil fodre deres hund med det. Det svarer til, at vi spiser McDonalds hver dag. Det er smækfyldt med salt....

• #5   8. jul 2010 Ja jeg forstår heller ikke at folk køber det.. Nok er det billigt, meeen rent junk..
    Men det er jo folks eget valg, og en hund kan sikkert leve et langt liv på det. Personligt mener jeg bare der er langt bedre alternativer, som jeg hellere vil benytte.

• #6   8. jul 2010 Ja når man tænker at man får 12kg, er 230 måske billigt, men jeg har endnu ikke oplevet en hund der har fungeret på Pedigree. Mine forældre fodrede deres gamle hund med det i starten, men hun udviklede allergi. Sandsynligvis pga. foderet (Pedigree). Man kan sgu få så meget andet godt foder, til samme pris.

• #7   8. jul 2010 .....men måske ikke lige med 12kg... smiley

• #8   8. jul 2010 Nina - Du er da velkommen til at møde mine forældres hund som lever på pedigree, hun fungere fint og efterhånden en gammel hund - og har faktisk ALDRIG fejlet noget.

• #9   8. jul 2010 C K H, jeg siger ikke at de ikke findes, JEG har bare ikke mødt en smiley

M Hysted, du kan godt få foder i en rimelig prisklasse, som er godt. Ingen tvivl om det, men pedigree indeholder (syntes jeg) for mange "underlige" ting, så som farvestoffer og sukker. Det har jeg svært ved at se, hvad det har at gøre i et foder.

• #10   8. jul 2010 Jeg har fodret med Pedigree , siden 1993, mine hunde er raske og ALDRIG fejlet noget. jeg udstiller meget., pelsen får altid OK, mine hunde fælder kun i fældetiden og ikke året rundt!!! har aldrig haft hudsygdomme.
    dyrlæge regninger er kun på vacc. samt et enkelt kejsersnit, men det er jo ikke madens skyld!!!

• #11   8. jul 2010 vi købte en hund i tyskland hvor de fodrer med pedigree og hun fungerede super på det, men navnet siger bare at det er noget skod. Men det er der blevet super dyrt. Har faktisk snakket med en sælger fra pedigree. Han sagde at de nok pøllet mere fordi der er mange kulhydrater i og ikke så meget protein. Det er fordi at kulhydraterne gir en bedre mæthedsfornemmelse. Øh... Synes ikke lige at det lød ret fantastisk.

• #12   8. jul 2010 nogle mennseker lever også godt nok på mac d mad!!

Jeg solgte et kuld mops hvalpe en af mine hvalpe kunder ringede til mig at den ene fik bare pletter jeg spurgte hvad hun fodret med,,pedigree,,jeg rådede hende til at skifte til barf eller foder uden korn,,hun begyndte at barfe og få uger efetr holdte hans kløe over og han er fin nu igen

• #13   8. jul 2010 Synes tit folk glemmer at kigge på hvad der i realiteten er i foderet og ikke bare hvad det hedder, om det så er pedigree eller Royal Canin.

• #14   8. jul 2010 Nina og Bella.
    Du må være meget dygtig, til at undgå hunde, der fungere på Pedigree.

Du skriver, at allegi hos dine forældres hund sandsynligvis skydtes Pedigree
    Det er det samme, som et skud i tågen : Det er nok den rødhåret der slog først!!! åndsvag bemærkniong ik!! men kan være lige så "sandt"

• #15   8. jul 2010 Hmm man kan da få 3 x 15 kg Markus Mühle for godt 800 kr... Og det er da et super foder... Så regnet sådan ud, så er det dyrt ja...

• #16   8. jul 2010 Min mormor har også røget i 70 år, og hun lever også stadig, og har ikke fået kræft, men fordi at hun stadig har det godt, betyder det ikke at det er godt for hende at ryge:-))

• #17   8. jul 2010 hej maddy. den var jo nok til mig, skriv sagligt hvad er der ivejen med fodret, eller ryg videre!!!!!

• #18   8. jul 2010 Indhold i Pedigree:
    Korn (min. 4% ris i gule bidder, min. 4% majs), Kød & kødbiprodukter (min. 4% kylling alt. oksekød i bidder med kylling alt. i bidder med oksekød), Olie og fedtstoffer (min. 0,1& solsikkeolie), Vegetabilske biprodukter, Vegetabilsk proteinekstrakt, Mineraler. Frø (min. 4% hørfrø i gule bidder), Grøntsager (min. 4% gulerødder i gule bidder, min 4% bønner i brune bidder), Frugt (min. 2% æble i gule bidder).

Og for dem der gider læse og få en saglig og gennemarbejdet begrundelse for hvorfor det er et rigtig, rigtig dårligt produkt kan læse her:
    (link fjernet)

Dermed ikke sagt, at nogle hunde ikke kan leve OK på det foder.
    Det kan nogle sagtens og andre hunde - Som min egen - Får allergiske reaktioner hvis jeg fodre med det.

• #19   8. jul 2010 Det er sku svært at sige hvilket foder der er godt og dårligt, når ingen kan lægge beviser for det. Mine forældre har fodret deres sidste 2 ruhåret hønsehunde med pedigree. Og de har og fungerer fint på det, den sidste blev 14 år og var aldrig syg og ingen allergi. Og den de har er 10 år nu, aldrig været syg og fyldt med energi som en hund på 1 år.

• #20   9. jul 2010 En hund kan absolut fungere ligeså godt på pedigree som på et dyrt kvalitetsfoder.

Spørgsmålet ligger nok nærmere i hvilke råvarer man gerne vil servere for sin hund, og der vil jeg personligt hellere servere kvalitetsråvarer fra specifiserede kilder, istedetfor at betale for kulhydrater og biprodukter.
    Også selvom Lulu givetvis kunne fungere ligeså godt på et billigt fodermærke.

• #21   9. jul 2010 Rikke S:

Personligt ville jeg ikke fodre med 'Hariba Matador Mix' til min hund

• #22   9. jul 2010 Vi har prøvet meget foder til Mario, og det han har haft mindst kvaler med (inden det vi bruger nu) er Pedigre, med RC gik det helt galt smiley Nu bruger vi nået økologisk ovnbagt svensk foder der hedder Magnusson, og det er da én bonus at det "kun" koster 350 kr for 15 kg ...

Mine forældres gamle schæfer, nægtede at spise andet end det billige fra COOP, han nægtede simpelthen at spise RC, Hills og Eukanuba :S og hvis de prøvede med nået snask henover, "suttede" han bare snasken af, og spyttede foderet ud, og han levede et langt liv på sin COOP foder ...

• TST hund L
    TST hund L Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 40
    #23   9. jul 2010 Jeg mener at det er hundeejeren som selv bedst kan se om ens hund trives på et foder. Jeg fodre med UniQ som koster 289 for basic foder til voksne hunde. En bonus er at det er 100 % dansk produceret altså miljøvenligt og så kan jeg få det leveret til døren.

Jeg synes at have læst at Pedigree indeholder konserveringsmidler, sukker, farvestoffer og biprodukter - og det er er mere end rigelig grund til at jeg ikke ønsker at fodre med det!

• #24   9. jul 2010 M. Hysted: kan ik være mere enig...

• #25   9. jul 2010 Rikke S.
    Den test du henviser til er for det første forældet i forhold til de ingredienser der er fodertyperne nu.
    Den kigger kun på næringsindholdet i foderet, ikke på selve råvarerne.
    Altså bliver foderet ikke tjekket for tilsætningsstoffer, kvalitet af proteiner og råvarer.

Den ser ikke på, om noget af indholdet er uoptageligt for hunden, samt om noget af indholdet er allergifremkaldende.
    Derfor er den ikke meget værd i mine øjne.

Det er selvfølgelig sine øjne man skal bruge, for at vurdere om foderet er godt nok til ens hund og ikke en test:
    - Er hundens pels blank og lækker? Der må typsik kun forekomme fælden i fældeperioderne, andet er tegn på at der er noget galt.
    - Er øjnene klare?
    - Der må ikke være tegn på at ører og poter klør, eller at den f.eks får rødlige plamager . Typisk i lysken, hvor hårlaget også vil blive meget, meget tyndt eller ikke eksiterende.
    - Hvordan er afføringen? Er det andet end små hårde kugler, så fungere hunden ikke på foderet, og man risikere at ødelægge maven på hunden, fordi den får så mange fyldstoffer den ikke kan nedbryde eller optage, som kan være medvirkende til at fremkalde allergi.
    - hvordan ser tænderne ud?

Hvis ovenstående er OK, så ville jeg fortsætte med det foder, som jeg fodre med nu - Er bare én af tingene ikke OK (typisk afføringen) så ville jeg skifte foder, uanset om det er dyrt kvalitetsfoder eller det billigste fra Fakta, jeg fodrede med.

• #26   9. jul 2010 vi fodre med prdigree... i en dyre-forretning koster 12kg som sagt 220-230kr Men i superbedst koster nøjagtig samme foder 209kr, fast pris... så spørg lige hvor jeg kører hen og handler hundemad smiley

• #27   9. jul 2010 Jesper M: Hvor køber du Marcus Mühle? Vi har også hørt at det skal være et skide godt foder og kunne da godt tænke os at prøve et par sække

• #28   9. jul 2010 Okay. En tysk hjemmeside? Så må jeg se om jeg kan finde rundt i det ;0)

• #29   9. jul 2010 carolina P: ja zooplus.de... Ja det er vildt billigt...

• #30   9. jul 2010 Det er da godt nok sindsygt billigt. Tror lige vi skal ha bestilt nogle sække. Hvor meget skal de ca ha? Jeg har rottweilere.

• #31   10. jul 2010 Rikke S:
    Det er vi jo fuldstændig enige om - Altså, at man selv er den bedste til at vurdere hvilket foder ens hund trives på ;o)

At jeg ikke synes Pedigree er noget jeg vil fodre mine hunde med, pga, de problemer jeg oplever med det foder, er en helt, helt anden sag - Ligesom jeg heller ikke vil fodre med Hills, RC eller eukanuba.
    Det er en holdnings og overbevisnings-sag!

Som sagt - Bruger man sine øjne og sunde fornuft, så går man som regel ikke galt i byen.

• #32   10. jul 2010 Man kan ikke bruge visa electron på zooplus vel ? smiley

• #33   10. jul 2010 Tror jeg prøver at bestille et par sække og se hvordan de fungere på det. Hvordan fungere jeres hunde på det? Rent pels- og pølle mæssigt

Kommentér på:
Prisen på Pedigree steget?

Annonce