{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.372 visninger | Oprettet:

Bruger folk mundkurv? {{forumTopicSubject}}

Jeg synes jeg har set RIGTIG mange tråde herinde og billeder og lignende af folk som er dået i gang med mundkurv-træning, eller som hævder at de vil følge loven.

Til gengæld har jeg ikke set en ENESTE med mundkurv på ude i byerne. Dog massere uden.

Hvor er det der hvor i bor?? Er dem der følger loven virkelig så meget i undertal???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bruger folk mundkurv?
  • #1   8. jul 2010 Hov - hvordan er det der hvor i bor, skulle der stå.

• #2   8. jul 2010 Ja, jeg tror desværre de ansvarlige er meget i undertal. Her ser jeg heller ikke nogen med mundkurt, og kun få i snor.

• #3   8. jul 2010 Her hvor jeg bor, er der rigtig mange listehunde (især Amerikansk Staffordshire Terrier) og har endnu ikke set nogen bruge mundkurven :o(
    Det irriterer mig grænseløst, men har endnu ikke blandet mig.

• #4   8. jul 2010 Nej jeg har heller ik sagt noget og gør det heller ikke.
    Jeg har som sådan jo ikke noget imod hundene, fatter bare ikke hvorfor folk ikke følger den lov, når nu den er her. Det er jo et spørgsmål om tid, før de skærper den, hvis ikke folk respektere det.

Jeg færdes i København S, Slagelse og Korsør og har set 0 med mundkurv.

• #5   8. jul 2010 Jeg har ikke set nogle muskelhunde på det seneste, men så en på hundestranden forleden, med flexiline og mundkurv på.
    (Ved godt han skal have den i 2meter snor)

Men altså jeg blandede mig ikke, han holdte afstand til de andre hunde, og vigtigst af alt min smiley

Altså ikke at jeg er bange for hunden eller lign. men når han skal have den i 2 meter snor men vælger en flexi line, så syntes jeg det er passende han holder afstand.

• #6   8. jul 2010 Heller ikke set en eneste endnu!!!! Bor i Nørresundby og arbejder i Aalborg.

• #7   8. jul 2010 Jeg bor i Vodskov 9310 nær Aalborg, men kommer meget i Aalborg og har heller ikke set nogen med mundkurv der.
    Jeg synes også især det er af princip de burde overholde loven.

• #8   8. jul 2010 Belinda: ja det var da positivt...

• #9   8. jul 2010 Og hov jeg bor ved Aabenraa i sønderjylland.

• #10   8. jul 2010 jeg bor i Køge og har været ude og gå et par gange MED mundkurv. Har dog ikke set andre.

• #11   8. jul 2010 Jens B
    Hvad har det med debatten her at gøre?

• #12   8. jul 2010 Og max 2 meter line

• #13   8. jul 2010 H&C: Jamen så FINDES i altså - hehe smiley

• #14   8. jul 2010 Jeg har set én .. Og det var mig selv og min dejlige hund .. smiley

Og jeg ved der bor 3 mere heroppe hvor jeg bor , dem har jeg faktisk slet ikke set siden før den 1 juli :-S

• #15   8. jul 2010 Jens B :

lav en ny tråd med det link , jeg er ret sikker på at det vil give stof til en livlig debat.

jeg kunne desværre ikke sende dig en pb , da jeg åbenbart er på filter hos dig smiley

• #17   8. jul 2010 har ikke set nogen med mundkurv endnu, men til gengæld en del med Grime kombineret med en flexline???? hmmm ikke en smart kombi hvis hunden løber fremad får den et ordentligt ryk i nakken...
    bor på frederiksberg- kbh

• #18   8. jul 2010 Jeg bori Bogense på Nordfyn. Jeg har heller ikke set andre end mine hunde. Jeg bliver så PIST over de folk som skider på loven. Det er netop deres skyld at vi sidder i den situation nu.

• #19   8. jul 2010 Pinky--- hvad lyder bøden på? Tænkte bare om den ikke kunne strømme nogle af dem som SKAL have på men er ligeglade...

• #21   8. jul 2010 Belinda: I hundeskoven må listehunde gerne gå uden snor, men med mundkurv. Ved så ikke om det også gælder på hundestranden, men mon ikke??

• #22   8. jul 2010 Her i ishøj, bor der mange listehunde og jeg har kun set en med kurv og 2 mline, det var min hunds legekammerat, så nu vil hun ikke lege med den mere for det gør ondt,at få en metalkurv ind i siden

• #23   8. jul 2010 Der er ikke nogen ude ved mig, der bruger mundkurv.. Og de har stadig hundene i flexiline

• #24   8. jul 2010 Jeg bor i Ølby ved Køge

• #25   8. jul 2010 Heidi ..
    Nå det har jeg ikke fået med, jeg har forstået at de altid skal have 2 meter snor på, og kun må løbe fri i indhegnet have / område

• #27   8. jul 2010 (link fjernet)

Der står sådan her:

Man skal dog overholde følgende krav:
    •Når hunden befinder sig på gader, veje, stier, pladser mv., der er åbne for almindelig færdsel, skal hunden altid føres i en fast line/snor med en maksimal længde på 2 meter.
    •Hunden skal være forsynes med en forsvarlig, lukket mundkurv.
    •Hunden må ikke overdrages, dvs. den må ikke sælges, gives bort mv.

Hunde, der er omfattet af forbuddet, må dog færdes uden snor i såkaldte hundeskove. De skal dog stadig være iført forsvarlig, lukket mundkurv. Undtagelsen gælder kun i hundeskove, dvs. afgrænsede områder, hvor skovejeren har givet besiddere af hunde ret til at færdes med hund, uden at hunden er i snor. Der er således ikke tale om en generel undtagelse, der omfatter alle offentlige parker og skove eller offentligt tilgængelige træningspladser eller lignende.

• #26   8. jul 2010 jeg bor i hvidovre og har også set et opar stykker men også uden... og dem uden er dem som før også var uansvrlig hunde ejer...

jeg sige jeg har mundkurve med mig. men han har ikke den på hele tide. da jeg er ejer af en kylling....

men som spørgs her HVAD ER EN ANSVARLIG HUNDE EJER`????????

er det den som har den søde rare hunde som løber over til alle og iii og åhhh

eller er det den som har sin hund. som har respekt for andre og viser hensyn til andre. ??

jeg synes folk har meget travt med hvorfor har den ikke mundkurve på hvorfor dit og hvorfor dat.

disse hunde ejer har taget et valg er ejg sikker på deres vejen og hund hvad de mener der bedst for deres hunde.

• #28   8. jul 2010 Pinky: jamen den må hun jo kunne få omstødt, hvis hun kan fremvise papirene hos politiet.

• #29   8. jul 2010 Jeg har kun set 1 amstaff siden loven trådte i kraft, bor ude på landet, og den var i kort snor og havde mundkurv på, og den var så glad og ville meget gerne kæles med smiley

• #30   8. jul 2010 Jeg har heller ikke set en eneste, nu er der heller ikke nogen hvor jeg bor (lidt uden for Rønde), men ved en bekendt bruger mundkurv på sin.
    Har heller ikke set nogen med mundkurvnår jeg har været andre steder, kun en masse uden

• #31   8. jul 2010 Har ikke set en eneste med mundkurv i odense.. Tilgengæld løb jeg ind i en arrig amstaff i gågaden i går..
    Den burde fandme have haft på! Lovkrav eller ej!

• #32   8. jul 2010 Jeg har mødt mange listehunde og ikke en eneste har haft mundkurv på... Har egentlig ikke lagt mærke til dem før, men efter 1.juli er jeg begyndt at lægge mærke til hvilke hunde vi møder. Men jeg vil ikke blande mig i andres valg om at følge loven eller ej, går jo heller ikke hen til en og siger han skal tage selen på når han kører... Det er folks eget valg og dem selv det går ud over.

• #33   8. jul 2010 Jeg har heller ikke mødt nogen med mundkurv endnu når jeg kører igennem byerne..

Lilo er i gang med mundkurvetræning og har ikke været med udenfor min grund siden 1. juli, da hun endnu ikke har vænnet sig helt til mundkurven (og har lige bestilt ny, som skulle være bedre for hende, så den må gerne snart komme!).
    Har absolut i sinde at overholde loven, men ja, jeg tror desværre ikke der er særlig mange der tager det alvorligt... desværre.

• #34   8. jul 2010 her hvor jeg bor er alle de ulovlige hunde liiiige pludselig forsvundet og de få jeg så har set, de er uden kurv og to af dem var uden snor også!

Men jeg så en i går oppe hvor min far bor (Vig) og der var en med mundkurv smiley Det var dejligt at se at der var en som tog sit ansvar smiley

• #35   8. jul 2010 Her hvor jeg bor i Odense NØ ved jeg da at vi er 2 der følger loven.
    Har desværre set mange i selve Odense som ikke følger den.

Men jeg vil sige at det er ris til egen røv for håber der bliver taget fat om dem der bryder loven.

• #36   8. jul 2010 jeg bor i århus i hasle og der er mange af de hunde her har ikke set en eneste med mundkurv men har set politiet har været og hentet en hund smiley

• #37   8. jul 2010 Nu har jeg set den første med mundkurv. En am staff. Skulderklap til ejeren.

• #38   8. jul 2010 I Odense har politiet også uddelt de første bøder..

• #39   8. jul 2010 Det bedste ved denne hundelov er næsten at så har HG noget at skrive om i en periode hvor HG normalt er "død"

:o))

Har skrevet det mange gange før, og skriver det gerne igen, kan ikke genere mig at der er en uden mundkurv, sålænge hunden er i snor og iøvrigt ikke til gene for andre....

Den anden dag var der sindsygt varmt, og ganske enkelt ikke nok plads i kurven til at vores hunde kunne åbne nok op og halse,uden at kurven generede og der røg den promte af!

Udover det har jeg nu 2 gange oplevet det jeg frygtede, hundejere der nu ikke har travlt med at kalde deres hunde til sig,(forøvrigt på et sted hvor der er skiltning om alle hunde i snor) for nu kan vores jo ikke gøre noget, med det resultat at vores tæve er i total stress og sindsyg bange...

Og så er det jo egentlig sørgeligt at en ny lov egentlig kun kan fungere på det grundlag at vi skal begynde at rende og stikke hinanden..

• #40   8. jul 2010 Nu har jeg ledt og ledt efter, hvor det er der står at man skal bære mundkurv på sin hund - og jeg kan bare ikk finde det. Jeg kan læse at man skal enten bære mundkurv eller højst 2 m line og at ens hegn skal være 1,8 m højt, men det kun hvis politi dirktøren "siger det"?

• #42   8. jul 2010 Jeg bor i Nyborg, og har ikke set en eneste muskelhund her, bortset fra min egen, og den har mundkurv smiley

Til gengæld kommer jeg tit til odense, og jeg har set mange mange muskehunde UDEN mundkurv og ikke en eneste med... og endda også løse muskelhunde......

Synes folk er nogen fjolser når de ikke følger loven...

• #43   8. jul 2010 Jeg bor Kbh V.. har set mange uden mundkurv, men dog med snor. Naboen har en Amstaff, som har bidt flere gange før, og den er fortsat i flexisnor uden mundkurv... den burde af alle have det på.

• #44   8. jul 2010 Jeg har kun set én siden loven trådte i kraft, og den var med mundkurv

• #45   8. jul 2010 Jeg var i Odense i går, hvor jeg så en ung fyr med en amstaff - uden mundkurv på :o/

• #46   8. jul 2010 Vi har mange i vores område som tilsyneladende er skide ligeglade, for de har ikke mundkurv på deres hunde..

Selv har vi en amstaff og hun har mundkurv på, vi begyndte også at træne hende i det to uger før loven trådte i kraft!! For jeg gider personligt ikke være mere upopulær end man desværre er i forvejen når man har sådan en slags hund, derfor bruger vi helt klart vores mundkurv!!

• #47   8. jul 2010 Er der slet ikke nogen som kan vise mig hvor det står direkte - du skal have mundkurv på din hund? kan simpelhen ikk finde det nogel steder..

• #48   8. jul 2010 Bor heldigvis i et frit land Sverige, så behøver heldigvis ikke at dyre mishandle vores hunde.

Og hvis folk virkelig begynder at gå og stikke hinanden, så for mit syn på danskere generelt godt nok et hak mere ned af stigen...........kan de snart komme længere ned mon!!!!

• #49   8. jul 2010 Christina,

(link fjernet)

3.2...
    Hvis man senest den 17. marts 2010 har erhvervet en hund, som er omfattet af forbuddet, må man beholde den.

•Når hunden befinder sig på gader, veje, stier, pladser mv., der er åbne for almindelig færdsel, skal hunden altid føres i en fast line/snor med en maksimal længde på 2 meter.

• #50   8. jul 2010 Christina..

Heidi skrev til mig:

(link fjernet)

Der står sådan her:

Hunde, der er omfattet af forbuddet, må dog færdes uden snor i såkaldte hundeskove. De skal dog stadig være iført forsvarlig, lukket mundkurv. Undtagelsen gælder kun i hundeskove, dvs. afgrænsede områder, hvor skovejeren har givet besiddere af hunde ret til at færdes med hund, uden at hunden er i snor. Der er således ikke tale om en generel undtagelse, der omfatter alle offentlige parker og skove eller offentligt tilgængelige træningspladser eller lignende.

• #51   8. jul 2010 Og det var vi så enige om Belinda:DDD

Det næste skal måske også fremhæves...

Hvis man efter den 17. marts 2010 har erhvervet en hund, der er omfattet af forbuddet, kan politiet træffe afgørelse om, at hunden skal aflives. Hunde, der er født, overdraget eller solgt efter denne dato, er således ikke omfattet af overgangsordningen.

• #52   8. jul 2010 Ja du var bare 39 sekunder hurtigere end mig ;D

• #53   8. jul 2010 M&R: hvad mener du med at loven kun kan fungere på baggrund af at vi stikker hinanden?

• #54   19. jul 2010 vi begyndte at træne med mundkurv for en månedstid siden loven ville blive sat i værk.. han har den altid på når vi er ude at gå.. Bor i Faxe. det er som om folk her hvor jeg kommer fra ikk aner at der er nogle forbudte racer der skal skal have mundkurv på. - "ej se den farlige hund, den har mundkurv på så den ikk kan bide dig" sagde en mor højlydt til sin datter lige i det hun gik forbi os. Det er sket mange gange. mødre der trækker deres børn væk, folk der går over på den anden side af gaden.. fordi vi følger LOVEN.. så slemt var det ikk inden han begyndte at gå med mundkurv.. Eikki er så glad en hund normalt men han skammer sig og er genert når vi er ude og gå..

Overvejer at lade ham gå uden.. men har ikk lyst til at skabe problemer..

Kommentér på:
Bruger folk mundkurv?

Annonce