{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

Mundkurv? {{forumTopicSubject}}

Ja, et enkelt spørgsmål! Hvor mange af jer bruger egentlig mundkurv på jeres hund?
Og hvorfor?

Jeg overvejer lidt at købe en og vænne hende til at bruge den, efter alt hvad der sker i øjeblikket..

Det piner mig hvis hun skal gå med den slags, men samtidig er jeg ikke i tvivl om at det lovforslag kommer.. Når jeg går tur med hende steder vi kender, kunne jeg aldrig finde på at bruge den, men jeg kunne måske godt overveje det de steder hvor disse typer hunde ikke er så udbredte..

Når vi f.eks er i sommerhus, kigger folk meget sært, og de er bestemt ikke vant til den slags hunde i så lille en by!!.. Men ja, det ødelægger jo bare legen for en hund, som gerne vil snuse og bide i alt..

Kunne I finde på at bruge mundkurv, udelukkende for syns skyld?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mundkurv?
  • #1   7. sep 2009 jeg har også tænkt på at købe en mundkurv men så er jeg virkelig også bange for at folk tror hun er en "Rigtig Kamphund"

• #2   7. sep 2009 nej... absolut ikke.... sys det gir et forkert billed af en hund.... men det er en smags sag....

• #3   7. sep 2009 Det er nemlig også min tanke..

Jeg forestiller mig at hvis hun får mundkurv på, behøver folk ikke være bange og kigge ondt, og jeg kan få lov til at gå en tur ned af gågaden i fred. Hvilket jeg ikke tør nu.
    Men samtidig er jeg bange for at folk skal tror at der er en årsag til mundkurven? At hun ER farlig, og ville bide hvis den kom af.

Min hund er MEGET mild og ville aldrig bide, men ligesom så meget andet, er det jo signalværdigen.. Jeg gider bare ikke høre at min hund er farlig "for hun går med mundkurv"..

• #5   7. sep 2009 Malou,
    men du bruger mundkurv? Hvorfor?..

• #6   7. sep 2009 Jeg bruger det ikke. Jeg har blandinger der næppe vil gå ind under kategoerien "kamphunde"men syns som andre at det giver et helt forkert indtryk af hunden, og hvis min hund virkelig bed og snappede efter andre i en sådan grad at den skulle have mundkurv på, ville jeg foretrække at give hunden fred.

• #7   7. sep 2009 Men Naja, jeg syns absolut ikke det er forkert at vænne hende til det, HVIS nu det bliver aktuelt.

• #8   7. sep 2009 Hov... Byttede lige rundt på bogstaver. Men Anja.

• #9   7. sep 2009 jeg synes det er en rigtig god ide at vænne hunden til en mundkurv, ..
    Feks ved aktut alvorlig tilskadekomst kan det være nødvendigt at give hunden mundkurv på for at beskytte ejer, dyrlæge og hvem ellers der skal håndtere hunden for at hjælpe den.. Hvis hunden så er vant til mundkurven, så er det ikke en yderligere stressfaktor for hunden (eller ejeren) som begge har det svært nok i den situation.

Jeg brugte mundkurv til Dess da hun var kommet til skade.. dels for at forhindre hende i at pille forbindingen af osv og dels for at beskytte mig når forbindingen skulle skiftes.

Mine forældres hund (whippet) har mundkurv (løbemaske) på når den er til lure coursing løb... Det er et krav

Hvis det bliver lov at hunde skal bære mundkurv i offentligt rum, så har jeg ingen problemer med det..
    Hunden kan stadig snuse det den skal og på positiv siden, så kan den ikke æde noget ulækkert.... døde dyr, lort og hvad ellers de kan finde på at tage i munden.

• #11   7. sep 2009 Jeg har brugt en mundkurv som denne
    (link fjernet)

Jeg lægger vægt på at hunden kan åbne munden uden væsentlige gener..
    Synes man skal gøre det så behageligt for hunden som muligt.. især hvis det er på en luftetur.. men også ved dyrlægen.. Hvis hunden synes det er ubehageligt i forvejen, hvorfor så snørre munden helt sammen på den, så den ikke kan åbne munden og have tungen ude.. Den kan jo ikke komme af med varmen så..

• #12   7. sep 2009 Jeg synes det er en god idé at lære hunde af "den problematiske type" at gå med mundkurv samt at bruge den i visse situationer. Det er på ingen måde sund for hunde! Det er ikke anderledes end at vænne dem til at gå med tøj eller sko.

Det med, at de så ikke kan forsvare sig, giver jeg ikke meget for. Hunde der slås skal tages fra hinanden i en f... fart og ikke have til til at forsvare sig. Hvad skulle et evt. forsvar nytte? Den anden hund holder nok næppe op med at bide og så står man med to skambidte hunde i stedet for en. Hjælper det noget, at man kan sige: "Ja... King blev godt nok bidt ret voldsomt, men han fik heldigvis også lige sat et tandsæt i den anden hund"??

Og igen med henblik på forsvar... Mine cavaliere kan altså heller ikke forsvare sig overfor angreb af kamp-/muskelhunde, men det ser jeg da ikke som det største problem ved et angreb.

• #14   7. sep 2009 Jeg synes det sender et signal om , at hunden er farlig

• #15   7. sep 2009 Jeg bruger mundkurv til min når vi går i hundebefærdet områder, som her hvor jeg bor, folk kan ikke finde ud at have snor på deres hunde, så de løber jo hen til min, og hvis det er en han, så ender det galt, for at min ikke kan gøre skade har jeg mundkurv på.

• #16   7. sep 2009 Sheila , samme her .........

• #17   7. sep 2009 det er da ansvarlige mennesker der bruger mundkurv på hunde.,der kan have en tildens at bide fra sig. Så er det da ikke deres hunde der kan ende med at blive aflivet !!!!!

Kommentér på:
Mundkurv?

Annonce