kasteration. mange spørgsmål {{forumTopicSubject}}
God aften.
Vi har besluttet at Chester skal kasterers. Det ville vi ellers ikke. Men efter vi har været 8 dag på ferie hos min far, som har en hund der lige har været i løb, og han bare hylede og hylede og bestemt godt vidste hvad han skulle, har vi besluttet at få det gjort, inden vores egen tæve kommer i løb.
Hvad koster det ca? ved godt det er forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge.
Hvor længe skal de have skærm på?
Hvornår må de begynde at lege igen? Tvivler på jeg kan holde Chester i ro særlig længe.
Vil man kunne mærke en ændring i deres adfærd?
Er der andre ting man skal være særlig obs på.
Snakker self det hele igennem med min dyrlæge. Nu ville jeg bare lige høre jer ad.
OBS! han blev 1 år 24 maj,
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
10 dage til stængene er taget. Hvis man holder øje med hunde , kan man tage skærmen af i perioder.
Når stængene er taget, Ingen volsom leg før.
efter et par mdr, ja.
Der går et par mdr inden den er steril.
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 956
Kan se at prisen svinger meget.
Jeg må prøve at ringe til min egen dyrlæge i morgen og høre ad.
god aften!
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 9
Den virker nøjagtigt ligesom en kastration, men kun i et halvt år. På den måde kan du se hvilken effekt det har på din hund, og om du opnår den ønskede effekt eller om der skulle opstå uønskede ting. (pelsproblemer, at det slet ikke gør nogen forskel, vægtproblemer)
Derudover skal man være opmærksom på, at hvis man kastrerer en lidt bange/nervøs/tilbageholdende hund, kan man risikere at disse "egenskaber" bliver forstærket.
Hos min dyrlæge koster en medicinsk kastration ca 1100 kr. Det er selvf mange penge når det kun virker i ½ år, men du skal mere se det som en garanti for at du gør det rigtige inden du uigenkaldeligt kastrerer din hund.
Mvh Elisabeth
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.120
Han blev syet med indevendige sting, hvilket gjorder at han ikke skulle have lampeskærn på.
Måtte afsted lidt efter med Mickey, da han slog ud efter baberingen dernede Og det kostede ikke noget, da det var med i de 2500 kr, hvis der blev noget efterfølgende.
Kan ikke lige huske hvor meget jeg skulle holde ham i ro, men han var selvfølgelig lidt døsig ovenpå narkosen.
Kunne mærke en ændring ret hurtig og det blev kun bedre og bedre. Mickey var meget tæveglad. Han kunne pludselig lege med tæver, uden at over humpe dem fuldstændig.
Du skal være obs på vægten. Mange hunde får nemmere ved overvægt og du skal nok skære lidt ned i mængden af mad. Har dog ikke haft problemet med Mickey.
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 726
Men ja, hvorfor ikke prøve den kemiske først, den med staven under huden, så ved du om det hjælper, hvis ikke forsvinder virkningen af sig selv efter et halvt år ca.
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 131 Hunde: 7 Emner: 11 Svar: 656
Jeg tænker at du kan finde svar på alle dine spørgsmål hvis du bladre rundt i de forskellige tråde og oveni det så ville din dyrlæge også kunne svare dig på alle dine spørgsmål.
Held & Lykke :))
aug 2007
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 9 Emner: 223 Svar: 2.185
Så er prisen for skærmen og 5 dage med smærtestillende taget med i prisen
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 80 Svar: 898
maj 2007
har snakket med min egen dyrlæge nu.
21449 kr koster det. Og det er med skærm og stingfjernelse (hvis man kan kalde det det?)
Han skulle holdes i ro i 10 dage, uden vand, sand osv.
Jeg er ikke meget for den kemiske. Har hørt at de ikke reagere på samme måde overfor den, som for en rigtig kasteration.
Hvorfor skulle han holdes adskildt fra min tæve, hvis han er kastereret? Er det for at skåne hende ? Eller?
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 726
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 81
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 9
maj 2007
Jeg er glad for min dyrlæge. De tager sig tid til det enekelte dyr, der er en god behandling, og de er gode til at forklare.
Ved godt det ikke er en billig dyrlæge. Hvilket måske kan have noget at gøre med at det er et dyrehospital. Men jeg ved de er søde ved mine dyr. Så betaler jeg gerne lidt ekstra,
én gang har jeg brugt en anden, fordi de ikke havde en akuttid. Og den dyrlæge var ved at slå min hund ihjel. Og det er ikke løgn. Hun 3-dobbelt medicinerede ham, og var SÅ ubehøvlet overfor mig. Så det gør jeg aldrig igen,
kasteration. mange spørgsmål