1.931 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Kasteration Kasteration

Nu er det simpelthen blevet for meget med Mickey's hanhundegen, og derfor vil vi prøve en medicinisk kastering, for senere at vurderer om han simpelthen skal have klippet løgene.

Hvad er din erfaring, både med medicinsk og "rigtig" kasteration?
Hvad med bivirkninger?

Og et meget vigtigt spørgsmål; Hvad gav du? Og kan du anbefale en god dyrlæge? Vores dyrlæge har desværre ikke så godt et ry mere - vil ikke nærmerer ind på det.

På forhånd mange tak for hjælpen :o)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kasteration
  • #1   6. apr 2008 den kemiske gav vi næsten ingen kr. for da vi var der i et andet ærinde.
    Den rigtige kastration kostede ca. 1800 kr. inkl medicin og krave.

Den kemiske, tja ikke den store virkning.
    Den rigtige, har givet os en roligere hund, en hund der ikke humper, og ikk er så hyper aktiv.
    De sir de kan blive stik modsat, altså dovne, men her er heldigvis kun blevet skruet ned for styrken.
    Vi har ikke fortrudt det

• #4   6. apr 2008 Har kun gode erfaringer med kemisk kastration. Baloo har fået det 2 gange og der er ingen tvivl om virkning og hvornår den ikke virker mere.

Regner med han skal permanent kastreres til efteråret.

• #5   6. apr 2008 christina - ja vi man fortsætter med at give den, flere gange...

• #6   6. apr 2008 Idet at Mickey er en blanding af en labrador og tysk ruhåret, er min bedre halvdel meget bange for at han bliver doven af en kasteration, Derfor vil han gerne prøve den medicinske først.
    Mickey skal nemlig bruges meget til motion, i form af løb, cykling og alm gåture, og hans aktivitetsniveau er fantastisk nu.

• #7   6. apr 2008 Mali blev kastereret, da livet med ham var EEN stor kamp. 4 dage efter turen til dyrlægen havde jeg nærmest en helt anden hund. Den lignede den gamle på en prik, men han var en fryd at leve med... Jeg kan kun anbefale det - om ikke andet så for at spare hunden for en masse frustrationer over fisende hormoner

• #8   6. apr 2008 vores genbo har prøvet med kemisk, da dyrelægen ikke mente at det vlle gøre en forskel, om det var det ene eller det andet,

hun mærkede ingen forskel ved den kemiske, hun valgte tilsidst at lade ham gå igennem en rigtig kastration og man har hun bare fået den lækreste hund efter,

jeg gad ikke bruge penge på en kemisk, hvis i over vejer kastration så gør det ordentligt fra start af,

• #9   6. apr 2008 Max. 3 kemiske anbefaler min dyrlæge. Baloos er holdt op med at virke, men jeg trækker den lige lidt om han skal have den sidste.

• #10   6. apr 2008 der ingen der siger hunden bliver doven bagefter og ikke gider de samme ting, de bliver bare mere rolige i deres sind, min genbo løber 2 x 10 km om dagen med hendes stadigvæk

• #11   6. apr 2008 karina - så har vi forskellige opfattelser/dyrlæger

• #12   6. apr 2008 Hunden bliver ikke doven af en kasteration - den bliver doven hvis ejerne ikke regulerer fodermængden, så hunden bliver fed, dermed bevægelseshæmmet og derefter doven... Jeg har ikke mødt hunde som er blevet dovne efter kasteration medmindre den er blevet overvægtig først

• #13   6. apr 2008 bianca - det var egentlig også der jeg ville hen.... smiley

• #14   6. apr 2008 Dejligt at hører erfaringer omkring at de ikke bliver dovne.

Men hvad med prisen? Jeg har kigget lidt rundt på de lokale dyrlægers hjemmesider, men kan ikke rigtig finde priser

• #15   6. apr 2008 Vi gav 400 kr ved dyrelæge thomsen i Ulsted og det er vi rigtig tilfredse med.. Det er lavet godt og der har ikke været noget galt med det siden..
    Og vi har bestemt ikke fået en doven hund af det, men han var også hvalp da vi fik det gjort..
    Normalt har vi ikke den dyrelæge, men havde hørt godt fra andre angående kasteration hos ham og mine svigerforældre har altid fået det gjort hos ham, plus han er dygtig til det og billig..

• #16   6. apr 2008 Der står normalt ikke pris på deres hjemmesider, men du kan ringe og snakke med de forskellige dyrelæger..

• #17   6. apr 2008 Sigurt blev også kemisk kastereret for at være nogenlunde sikker på at der ikke ville være nogen negativ effekt for hunden. Det er rigtig at ricikoen for kræft stiger hvis man gør det tit og ofte, men en enkelt gange sker det intet ved.

• #18   6. apr 2008 Prisen på en kasteration afhænger jo meget af hundens størrelse, derfor kan du ikke finde priser

• #19   6. apr 2008 Medicinsk prøvede vi på Bufas.. Der var ingen effekt overhovedet! Derimod den "rigtige" Har givet pote.

Kommentér på:
Kasteration

Annonce