{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kasteration
  • #1   5. okt 2013 Vores Peanut blev kastreret grundet ovennævnte.
    Hvad vil du vide? smiley


  • #2   5. okt 2013 Vi kastrerer ikke vores hunde selvom de er kryptorchide.

    De fejler jo ingenting og risikoen ved at noget går galt under operationen er større end at den kryptorchide sten bliver syg.


  • #3   5. okt 2013 Viktor skal kastrerers da der er en stor chance for han kan få kræft, hvis de ikke bliver fjernet. Derfor ville jeg gerne hører om hvoran operationen er gået for forskellige hunde i sær omkring kryptorchide. Jeg har ikke brug for at hører om hvilken hunde der ikke er kastereret.

  • #5   5. okt 2013 Der er netop IKKE en stor chance for kræft.

    Risikoen ved operationen er større end risikoen for kræft.


  • #6   5. okt 2013 Man troede engang der var stor risiko for kræft men det har så vist sig det ikke passer smiley

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.034
    #7   5. okt 2013 Jeg talte i går med en dyrlæge, som sagde, at hun ikke selv ville kastrere sin hund alene på grund af kryptorchisme.

    Risikoen for testikelkræft skulle angiveligt være 10-14 gange højere hos kryptorchide hunde, men statistikkerne skulle være lavet på hunde, som er over 10 år gamle, så hun mente, at risikoen ved selve operationen samt bivirkninger (reduceret stofskifte og adfærdsændringer) ville være et langt større problem.

    Jeg har selv en kryptorchid hvalp - han bliver med al sandsynlighed ikke kastreret.


  • #8   6. okt 2013 jeg har snakket med en af de bedste dyrelæger der findes, kenn lindeblad og han sagde at han rådet virkelig til det, da der er større chancer for at han kan få kræft. Hans ene sten sidder forkert, kan ikke lige huske hvor, men jeg ville helst lade vær med at få ham opereret, men når der er en erfaring dyrelæge som siger det, hm..
    synes bare også det er syndt nu når han er blevet opereret i begge bagben for patella. Men hvad så hvis det ender med han får kræft i den? det er jo heller ikke fedt, ville ham det bedste, hvad råder i til?


  • #10   6. okt 2013 Ken Lindeblad er nok landets bedste knoglesnedker for hunde.

    Men lige det der, der har han galt fat i anbefalingerne.

    Hvad angår kræften - HVIS hunden mod forventning skulle udvikle kræft, så vil den i langt de fleste tilfælde have symptomer på ændret hormonbalance. Det er meget meget meget få hunde, der må lade livet til testikelkræft hvis ikke de er tudsegamle i forvejen.


  • #11   6. okt 2013 Og - nå ja - jeg ville ikke kastrere. Har ikke gjort det med de to kryptorchide jeg har haft.

  • #12   10. okt 2013 når okay smiley men hvis han skal kasteres, hvilken dyrelæge kan i så stærkt anbefalde?

  • #13   10. okt 2013 Kastration i sig selv kan også have nogle ret nitte konsekvenser for hunden.

    http://www.omhunden.dk/html/kastration_af_hunde.html


  • #14   22. apr 2014 Vi har nu valgt bare at få fjernet kuglen som sidder forkert, heller være på den sikre side, men han får stadig lov til at beholde sin mandighed.
    Vi er heller ikke interesseret i at han skulle bruges til avl, da han er en familie hund smiley


Kommentér på:
kasteration

Annonce