{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.100 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om kastration {{forumTopicSubject}}

Efter længe overvejelser, fik jeg Santos kastreret i torsdags, og jeg har været inde og google det lidt. Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber at i kan svare på - det er noget jeg undre mig over:

Når man kastrere en hund, bliver tekstiklerne så helt fjernet? Eller vil de stadig være der?

Hvor længe går der, før man kan mærke en virkning af kastrationen?

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål om kastration
  • #1   6. jul 2010 De bliver fjernet helt og aldeles, og pungen krymper ind efter lidt tid.

Der kan gå lang tid. Med begge mine drenge gik der ca. 6 måneder før alle hormoner var ude af systemet.

• #2   6. jul 2010 Okay. Jeg har undret mig over det, fordi Santos stadig har sin pung/tekstikler - jeg ved ikke rigtigt hvad det er og om det er dét samme, men jeg troede at det blev helt fjernet?

• #3   6. jul 2010 det er hævelse... Pungen vil med tiden skrumpe helt ind smiley

• #4   6. jul 2010 Stenene bliver fjernet helt. PUngen er huden udenom stenene, du skal gerne kunne mærke om der er noget "inden" i. Altså det er ligeosm en hudpose med to sten i.

• #5   6. jul 2010 Okay, det virker ikke som om at der er noget indeni. Jeg blev bare nervøs for om det var blevet udført rigtigt smiley

• #6   6. jul 2010 Simbas pung var også meget stor efter operationen pga. hævelse.

Simba blev kastr. pga. humperi på alt og alle ,

-dagen efter operationen var humperiet væk , dog kan han en sjælden gang blive rigtig glad hvis en tæve lugter vildt godt , men det sker måske hver 3. måned.

• #7   6. jul 2010 Okay, så kan jeg godt være rolig :-))
    Santos har også haft tendens til at skulle humpe diverse mærkelige ting, men det er egentligt også forsvundet.

Hvor længe efter operationen, fik jeres hunde lov til at løbe løs? Jeg må nok indrømme at jeg havde Santos løs for første gang idag, siden torsdags - han har simpelthen haft så meget energi, at han ikke var til at være i hus med :-S

• #8   7. jul 2010 Ti dage i ro minimum, især når han er voksen. De er lidt længere tid om at hele end hvalpe. Men er det torsdag i sidste uge, så går det nok, bare du lige holder øjet med såret at der ikke er skidt i og at det ikke er gået op.

• #9   7. jul 2010 Okay, så må jeg hellere holde ham i ro indtil på mandag så smiley Sker der noget ved, hvis han for en enkelt gang om aftenen?

• #10   7. jul 2010 Altså jeg kunne ikke holde Meego i ro efter 5 dage, og der skete ingenting, men Baltos gik der en smule betændelse i efter de 9 dage og han var og er meget meget rolig af natur, så han var ikke aktiv de 9 dage.

• #11   7. jul 2010 Okay.. Jeg må hellere holde ham i ro, men han er jo en stor hvalp - så det er sku svært at være i samme rum som ham, når han ikke kan blive aktiveret ordenligt, he he :O)

• #12   8. jul 2010 ingen tvivl om det,men aktivering er jo ikke fysisk aktivitet. Han må igang med at bruge hovedet istedet for. *S* Men iiiih hvor jeg kender det. Meegò var 7 måneder, og hold nu kæft hvor var han svær at tilfredsstille. *GG*

• #13   8. jul 2010 De hvalpe er nogle gange svære at tilfredsstille, he he :O)
    Jeg laver en masse søgearbejde med Santos, tricks osv osv. Det hjælper også nogle timer på hans rastløshed, men han kigger stadig fordømmende på mig "Hvad øøh... Den der gå tur ikk?" :-))

• #14   8. jul 2010 Jeg kender det godt. Det er frygteligt, men berolig dig med at det kun er et par dage endnu. Og som nævnt, hvis det var sidste torsdag, så ville jeg godt turde lade ham rende lidt krudt af, bare alene, ikke for meget sammen med andre hunde da det tit kan blive lidt for voldsomt.

Kommentér på:
Spørgsmål om kastration

Annonce