{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.051 visninger | Oprettet:

Har spørgsmål om kastration ? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Har spørgsmål om kastration af hunde Flanhart er kastreret ca. 3 år gammel efter at jeg havde haft ham ca. 3 måneder han skulle lige være tryk her og da han ikke skal bruges til avl da han er adopteret dyreværnssag Dyrenes Beskyttelse ( misrøgt og meget alene ) og ikke kender hans gener men kan sige at han er en god hund

Før kastration: Løb så jeg skulle ud og fange ham 1 gang ville ikke lege rigtigt løb og snuste hele tiden men ville ikke slås og var meget tynd !

Efter kastration: er han blevet meget mere fjollet vil lege og hygge og er nemmere at kalde til sig og så at han ikke reger på løbske tæver og tog lidt tid før virkninger kom ca. 1 måned efter kastration og han tog lidt på som han også skulle.

De tyber der efter hvad jeg ved er kastration hanhunde kniv eller kemisk og sterilisering hunhunde med kniv.

Så spørgsmål om han hunde 1: Er der andre der har erfaring med jeres hunde hvorfor kastration og hvordan har indvirket på hunde før og efter ?

Så spørgsmål om hun hunde 2: Er der andre der har erfaring med jeres hunde hvorfor sterilisering hvordan har indvirket på hunde før og efter ?

Så spørgsmål 3: Har en ven der har en Jack Russell terrier adopteret privat ( misrøgt ) ca. 2 år de har haft den ca. 2 måneder og den bider alle og er meget dominant tisser i alle deres senge og efter min mening lige til 800 kr. i nakken men de vil prøve kastration nogen der tror det vil virke altså kastration ?

Eget svar er på nr. 3 : Nej og sove

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har spørgsmål om kastration ?
  • #1   23. jul 2009 kan kun svare på sp. 1:

fimze blev kastreret da han var ca 7 mdr. da han var storslem til at hoppe på alt og alle. Han var ikke til at komme i kontakt med, og fråden stod ud af munden på ham. Han gik helt ind i sig selv, og kunne ikke styre sine 'lyster', så vi bestuttede i samråd med vores dyrlæge at han skulle kastreres.

virkningen kom efter en mdr. tid, og han er en meget mere harmonisk hund nu, han er stadig meget legesyg og kan med alle de hunde han har mødt. Han er meget aktiv og har ikke haft vægtproblemer, tvært i mod, så er han mere småtspisende end før, så vi er ikke i tvivl om at det var den rigtige beslutning.

hav en god dag:-)

• #2   23. jul 2009 hej vi har lidt erfarning med misrøgtede hunde og heste.men tror at en kasteration vil have en efekt men hvor meget er jo nok svært at sine når den er 2 år,men det tyder på at hunden er nevøs når den bider og måske tisseriet handler om noget opmærksomhed,så tror at en rigtig god træner vil have meget stor og god efekt.den træner vi bruger på sjælland,men vil da gerne hører ham om han kan an befale nogen i jylland..mvh jeanette

Kommentér på:
Har spørgsmål om kastration ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce