{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.118 visninger | Oprettet:

Det gode ved den nye hundelov... {{forumTopicSubject}}

Jeg er ikke "fan" af den nye hundelov, da der er flere punkter i den, som åbenlyst ikke kan lade sig gør. F.eks. den med at man skal kunne bevise hvilke racer der er i sin blandingshund. Og alle ved også at politiet har alt for travlt med deres andre sager, så de kan ikke tage hånd om tilfælde hvor hunde ikke bærer mundkurv eller lign.

Det gode ved den nye hundelov er at det er ulovligt at sælge hunde af de 13 racer, samt blandinger hvor de indgår. Der har været rigtig meget avl og salg af disse racer, som hovedsageligt er blevet formidlet først gennem den Blå avis samt her på Hundegalleri.
Jeg ved godt at DBA har valgt at man ikke må annoncere for disse hunde for et stykke tid siden.
Men nu er det stort set umuligt at reklamere for hunde af disse racer, og bedst af alt blandingerne.
Mange af disse hunde er avlet med hovedet under armen og skyklapper for øjnene.
Men der har været nem afsætning af dem, de har været "smarte" at eje. Og så er der en del der har kunnet tjene nogle lette penge på dem.
Det har også gjort at antallet at disse hunde er eksploderet. Det får vi heldigvis stoppet med den nye lov.
Så kan det være at man på et tidspunkt igen tør vove sig ud at gå forskellige steder med sine hunde.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det gode ved den nye hundelov...
  • #1   6. jul 2010 Jeg ved snart ikke hvad jeg skal synes om den lov.. Hvis den rent faktisk kan stoppe de tågehoveder der avler i øst og vest, så fint med mig. Men det tvivler jeg nu stærkt på den kan.
    Tror egentlig bare at den her lov går ud over dem som rent faktisk gør sit arbejde ordentligt og er ansvarlige hundeejere.. De andre vil sikkert skide højt og flot på reglerne og fortsætter som de altid har gjort.

Tvivler også på, at politiet rent faktisk gider og kan bruge tid på at følge op på loven, de har sikkert "andre vigtigere" ting at tage sig til..

• #2   6. jul 2010 Det meste af det var da fint nok men det der med at vove sig ud....hehe... nu er det altså ikke hunde med superkræfter! Er mere bange for en schæfer

• #3   6. jul 2010 Helene
    Så er der jo mange hunde med superkræfter, hvis man skal se det med vores Cavalier på 8 kg øjne... ;o)

• #4   6. jul 2010 I Guuuuder...og straks blev det hele vendt til at en er mere bange for en schæfer *ruller med øjnene,så de er ved at poppe ud*

- lige netop den slags udtalelser er med til, at jeg efterhånden har MEGET svært ved at have ondt af de inplicerede.

Salget vil pr. automatik blive gjort sværere, hvilket nok betyder at dem der bare ønsker det lette salg sorteres fra(betyder sandsynligvis ikke at salget stopper helt, men det burde sandsynligvis mindskes)

• #5   6. jul 2010 Lykkelig ejer : I ødelægger det for jer selv med hele tiden at snakke udenom...hvad får I ud af konstant at fortælle, at I er bange for andre hunde i forhold til den nye lov(- eller inden den blev vedtaget, da debatten gik om, hvad man kunne gøre for at undgå vedtagelsen).

Absolut intet...for man kan ikke bruge den slags til en disse....

- havde I til gengæld gjort en indsats for jeres hunde og taget ansvar/beskyldninger noget mere seriøst...kunne det måske have hjulpet !!

• #6   6. jul 2010 Ja, her er jeg sg enig med Lykkelig ejer af 2 Blandinger! !, er bestemt ikke for at man skal kaste med sten mod andre racer for at fremme egen, meeen kan nu ikke passe at man ikke kan på lige fod med andre utrykke sin frygt.. I nogle områder er der et overflod af kærligheds hunde og dem der frygtes.. I andre som hvor jeg bor er det ganske alm hr og fru dk hunde, og skal hilse og sige at det bestem ikke er dem alle der er venligsindet samt under kontrol!! Og dem frygter jeg, og det er jeg i min gode ret til, uanset hvilke racer jeg er i besiddelse af!

• #7   6. jul 2010 Jeg må bo i et unikt sted...... jeg har ALDRIG mødt en " Listehund "....har aldrig set een........... her har vi KUN Labrador....Mops....Pomser....Papillon....Dsg....Cavalier....Mynde....Mastiff....Gravhund....o.s.v...og så lidt blandinger af ovenstående.

Nåååå jo.... og så er der også een af de påståede " Farlige " IKKE-Liste-hunde "......... Det er en Kæmpestor langhåret ....lalleglad....sød ...rar...lydig...SCHÆFER... der elsker alle andre hunde, børn og mennesker og den vil jeg meget hellere møde med mine hunde , end et par stykker af førstnævnte.....( ingen nævnte , men det er ikke Mastiffen )....:O)

• #8   6. jul 2010 Siger ikke at I ikke har ret til at ytre jeres angst, men når det altid er det der skrives fra MH-ejerne, når der snakkes MH eller ny hundelov, så synes jeg sg* at I gør jer selv en bjørnetjeneste.

Meeen der læses åbenbart ikke, hvad jeg skriver, så jeg finder det omsonst at fortsætte dette yderligere.

Noget helt andet så fatter jeg simpelthen ikke dette punkt :
    Stk. 6. Personer, der den 17. marts 2010 har etableret selvstændig
    virksomhed med opdræt af hunde omfattet af § 1 a,
    stk. 1, nr. 3-13, i lov om hunde som affattet ved denne lovs
    § 1, nr. 3, eller krydsninger, hvori de nævnte hunde indgår,
    kan fortsætte denne virksomhed indtil den 30. juni 2015.

• #9   6. jul 2010 HG i en nøddeskal smiley Diskussionen vendt til noget helt andet end det TS havde i sinde.. I må hygge jer med jeres diskussion, smutter igen smiley

• #10   6. jul 2010 Heidi O
    Som jeg ser det er det dig der ikke læser hvad der blver skrevet.. Du tager noget og nogle ind i denne tråd, som ikke har med dem der har skrevet heri at gøre... Ser ikke at mansnakker udenom fordi det ikke lige er samme typer hunde man frygter.. Bode jeg et sted hvor de var ioverflod medbåtnakker ejere ville jeg da også frygte dem, men det gør jeg ikke, her er det helt andre racer og deres ejere jeg frygter...

Og hvad er det du ikke forstår, meget simpelt formuleret det stk. Sådan skulle det udformes ellers ville det gå imod EU´s ret omkring virksomhed... Disse kan dog ikke formidle hundene på dansk grund, hvilken man forstår hvis man læser loven i sin helhed...

• #11   6. jul 2010 M&R : emnet er det GODE ved den nye lov(forhåbentlig mindre hovedløs avl og salg) og her kan jeg ikke se hvad angst har med sagen at gøre....udover at prøve at vende snakken til det sædvanlige med at andre hunde også kan være farlige...igen så synes jeg det er at gøre sig selv en ordentlig bjørnetjeneste konstant at gøre dette.

Mht. uddraget, så forsvandt det jeg havde skrevet nedenunder.....nemlig at jeg undrer mig over formålet ved at lade folk avle videre i 5 år efter et forbud...fatter ikke hensigten med dette ??

• #12   6. jul 2010 Angst har da i høj grad noget med det at gøre, for det er falsk trykhed, og det er netop ikke godt at der laves en hundelov der kun rammer nogle mens andre stadig kan sprede skræk og rædsel...

Som skrevet ville de ikke kunne komme udenom dette, formål eller ej, de kan ikke bare stoppe folks virksomhed, uden at gå imod EU regler, så de ville få en masse erstatningssager på halsen...

• #13   6. jul 2010 M&R Skrev : formål eller ej, de kan ikke bare stoppe folks virksomhed, uden at gå imod EU regler, så de ville få en masse erstatningssager på halsen...

Ja, oki, det kan jeg godt se !!

Resten melder jeg mig så bare uenig i smiley

• #14   6. jul 2010 Heidi O

Og man kan undres over at der findes folk der syntes det er ok, at andre racer end dem på listen stadig må skabe skræk og rædsel.. Men det er vel ok at mine hunde bliver skambidt, racen er vel selv skyld i det.. Og vores Cavalier bor med sådanne racer, så han må også selv være skyld i det, han kan nemlig kun blve slået ihjel af en af racerne på listen...

(ironi kan forkomme visse steder i indlægget)

• #15   6. jul 2010 Prøv igen at læse det jeg skriver : jeg mener ikke disse udtalelser har noget at gøre med denne debat, der handler om, at den nye lov FORHÅBENTLIG kan dæmme lidt op for den hovedløse avl og salg af resultatet af den hovedløse avl.

Havde I allerede inden denne lov blev vedtaget gjort andet end at sidde og snakke om alt muligt andet end det loven drejer sig om(de forfærdelige skader og drab MH har været skyld i i en lang periode), så kunne det være at udfaldet havde været et andet, for I er jo hverken til at hugge eller stikke i...og det var så det sidste herfra !!

• #16   6. jul 2010 Men jo man kan undres, for jeg synes nu heller ikke det er iorden, hvis andre hunde går rundt og spreder rædsel i deres område...synes bare ikke I hjælper JERES egen racer ved at pege fingre af alt andet, når nu debatten går på noget mere specifikt.

Igen , så mener jeg stadig og vil altid mene, at I har gjort og førtsat gør jer selv en bjørnetjeneste smiley

• #17   6. jul 2010 Heidi O

Jeg læser, og jeg siger stadig falsk trykhed, findes mange lovlige racer, du bestemt ikke vil se i de forkerte hænder, og de vil dukke op samt nye hul i hovedet blandinger... Faktisk er jeg sikker på at vi i årene der kommer vil høreom flere overfald på mennesker og ikke "bare" hunde..

Og du skal nok ikke sidde og udtale dig om hvad vi har gjort og ikke gjort for det aner du da tydeligvis ikke disse om!! Læænge før det blev et egentlig problem tog vi selv fat i politikkerne, som dengang ikke vil gøre noget som helst, så lad venligst være med at sidde og sætte alle over en kam!! Jeg er JEG/DU og ikke I...

• #18   6. jul 2010 Ja ja , så siger vi det...har endnu ikke hørt et ordentligt argument for hvorfor loven ikke burde vedtages, sååååå.....

Og nej, jeg er ikke bange for MH....jeg har været bange for dobermann pga. en uheldig oplevelse som barn, men har arbejdet med dette og er idag angstfri i den forstand, at jeg stadig er meget forbeholden overfor løse hunde, der færdes frit mere eller mindre uden sin ejer, men sådan har jeg det nu med alle hunde smiley

Min store hund Selma er dog bange/forbeholden overfor store hvide hunde efter et overfald af en kæmpe hvid ambull, der var sekunder/milimeter fra at tage hendes liv.

Intet af ovenstående gør dog, at jeg er bange for at færdes i det fri.....er dog alligevel tilfreds med den nye lov.....falsk tryghed eller ej !!

• #19   6. jul 2010 Så lad os nu bare blive enige om at være uenige !!

• #21   6. jul 2010 Heidi
    Nu er det heller ikke dig eller andre på et hundegalleri vi skal bruge tiden på at overbevise, men dem der sidder og tager beslutningerne;o)

• #24   6. jul 2010 Igen....lad os nu bare blive enige om at være uenige smiley

Kommentér på:
Det gode ved den nye hundelov...

Annonce