Det gode ved den nye hundelov... {{forumTopicSubject}}
Jeg er ikke "fan" af den nye hundelov, da der er flere punkter i den, som åbenlyst ikke kan lade sig gør. F.eks. den med at man skal kunne bevise hvilke racer der er i sin blandingshund. Og alle ved også at politiet har alt for travlt med deres andre sager, så de kan ikke tage hånd om tilfælde hvor hunde ikke bærer mundkurv eller lign.
Det gode ved den nye hundelov er at det er ulovligt at sælge hunde af de 13 racer, samt blandinger hvor de indgår. Der har været rigtig meget avl og salg af disse racer, som hovedsageligt er blevet formidlet først gennem den Blå avis samt her på Hundegalleri.
Jeg ved godt at DBA har valgt at man ikke må annoncere for disse hunde for et stykke tid siden.
Men nu er det stort set umuligt at reklamere for hunde af disse racer, og bedst af alt blandingerne.
Mange af disse hunde er avlet med hovedet under armen og skyklapper for øjnene.
Men der har været nem afsætning af dem, de har været "smarte" at eje. Og så er der en del der har kunnet tjene nogle lette penge på dem.
Det har også gjort at antallet at disse hunde er eksploderet. Det får vi heldigvis stoppet med den nye lov.
Så kan det være at man på et tidspunkt igen tør vove sig ud at gå forskellige steder med sine hunde.
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 2.241
Tror egentlig bare at den her lov går ud over dem som rent faktisk gør sit arbejde ordentligt og er ansvarlige hundeejere.. De andre vil sikkert skide højt og flot på reglerne og fortsætter som de altid har gjort.
Tvivler også på, at politiet rent faktisk gider og kan bruge tid på at følge op på loven, de har sikkert "andre vigtigere" ting at tage sig til..
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 357
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.033
Så er der jo mange hunde med superkræfter, hvis man skal se det med vores Cavalier på 8 kg øjne... ;o)
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 90 Svar: 1.307
- lige netop den slags udtalelser er med til, at jeg efterhånden har MEGET svært ved at have ondt af de inplicerede.
Salget vil pr. automatik blive gjort sværere, hvilket nok betyder at dem der bare ønsker det lette salg sorteres fra(betyder sandsynligvis ikke at salget stopper helt, men det burde sandsynligvis mindskes)
mar 2009
Absolut intet...for man kan ikke bruge den slags til en disse....
- havde I til gengæld gjort en indsats for jeres hunde og taget ansvar/beskyldninger noget mere seriøst...kunne det måske have hjulpet !!
apr 2005
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.986
Nåååå jo.... og så er der også een af de påståede " Farlige " IKKE-Liste-hunde "......... Det er en Kæmpestor langhåret ....lalleglad....sød ...rar...lydig...SCHÆFER... der elsker alle andre hunde, børn og mennesker og den vil jeg meget hellere møde med mine hunde , end et par stykker af førstnævnte.....( ingen nævnte , men det er ikke Mastiffen )....:O)
mar 2009
Meeen der læses åbenbart ikke, hvad jeg skriver, så jeg finder det omsonst at fortsætte dette yderligere.
Noget helt andet så fatter jeg simpelthen ikke dette punkt :
Stk. 6. Personer, der den 17. marts 2010 har etableret selvstændig
virksomhed med opdræt af hunde omfattet af § 1 a,
stk. 1, nr. 3-13, i lov om hunde som affattet ved denne lovs
§ 1, nr. 3, eller krydsninger, hvori de nævnte hunde indgår,
kan fortsætte denne virksomhed indtil den 30. juni 2015.
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 2.241
apr 2005
Som jeg ser det er det dig der ikke læser hvad der blver skrevet.. Du tager noget og nogle ind i denne tråd, som ikke har med dem der har skrevet heri at gøre... Ser ikke at mansnakker udenom fordi det ikke lige er samme typer hunde man frygter.. Bode jeg et sted hvor de var ioverflod medbåtnakker ejere ville jeg da også frygte dem, men det gør jeg ikke, her er det helt andre racer og deres ejere jeg frygter...
Og hvad er det du ikke forstår, meget simpelt formuleret det stk. Sådan skulle det udformes ellers ville det gå imod EU´s ret omkring virksomhed... Disse kan dog ikke formidle hundene på dansk grund, hvilken man forstår hvis man læser loven i sin helhed...
mar 2009
Mht. uddraget, så forsvandt det jeg havde skrevet nedenunder.....nemlig at jeg undrer mig over formålet ved at lade folk avle videre i 5 år efter et forbud...fatter ikke hensigten med dette ??
apr 2005
Som skrevet ville de ikke kunne komme udenom dette, formål eller ej, de kan ikke bare stoppe folks virksomhed, uden at gå imod EU regler, så de ville få en masse erstatningssager på halsen...
mar 2009
Ja, oki, det kan jeg godt se !!
Resten melder jeg mig så bare uenig i
apr 2005
Og man kan undres over at der findes folk der syntes det er ok, at andre racer end dem på listen stadig må skabe skræk og rædsel.. Men det er vel ok at mine hunde bliver skambidt, racen er vel selv skyld i det.. Og vores Cavalier bor med sådanne racer, så han må også selv være skyld i det, han kan nemlig kun blve slået ihjel af en af racerne på listen...
(ironi kan forkomme visse steder i indlægget)
mar 2009
Havde I allerede inden denne lov blev vedtaget gjort andet end at sidde og snakke om alt muligt andet end det loven drejer sig om(de forfærdelige skader og drab MH har været skyld i i en lang periode), så kunne det være at udfaldet havde været et andet, for I er jo hverken til at hugge eller stikke i...og det var så det sidste herfra !!
mar 2009
Igen , så mener jeg stadig og vil altid mene, at I har gjort og førtsat gør jer selv en bjørnetjeneste
apr 2005
Jeg læser, og jeg siger stadig falsk trykhed, findes mange lovlige racer, du bestemt ikke vil se i de forkerte hænder, og de vil dukke op samt nye hul i hovedet blandinger... Faktisk er jeg sikker på at vi i årene der kommer vil høreom flere overfald på mennesker og ikke "bare" hunde..
Og du skal nok ikke sidde og udtale dig om hvad vi har gjort og ikke gjort for det aner du da tydeligvis ikke disse om!! Læænge før det blev et egentlig problem tog vi selv fat i politikkerne, som dengang ikke vil gøre noget som helst, så lad venligst være med at sidde og sætte alle over en kam!! Jeg er JEG/DU og ikke I...
mar 2009
Og nej, jeg er ikke bange for MH....jeg har været bange for dobermann pga. en uheldig oplevelse som barn, men har arbejdet med dette og er idag angstfri i den forstand, at jeg stadig er meget forbeholden overfor løse hunde, der færdes frit mere eller mindre uden sin ejer, men sådan har jeg det nu med alle hunde
Min store hund Selma er dog bange/forbeholden overfor store hvide hunde efter et overfald af en kæmpe hvid ambull, der var sekunder/milimeter fra at tage hendes liv.
Intet af ovenstående gør dog, at jeg er bange for at færdes i det fri.....er dog alligevel tilfreds med den nye lov.....falsk tryghed eller ej !!
mar 2009
apr 2005
Nu er det heller ikke dig eller andre på et hundegalleri vi skal bruge tiden på at overbevise, men dem der sidder og tager beslutningerne;o)
mar 2009
Det gode ved den nye hundelov...