Hun fik hedeslag!!! {{forumTopicSubject}}
Årh en pinefuld dag ..
Lille Bella havde leget i haven med sin ven Homer i 4 timer, hun har sindsyg meget energi og som altid løb hun stadig rundt, da han gik kold ..
De havde drukket meget meget vand i løbet af hele dagen .. Men pludselig kom hun hen til mig og begyndte uhæmmet at kaste op .. Jeg gav hende noget vand og da jeg vender ryggen til for at finde noget papir, er hun fuld af fråde rundt om munden ..
Jeg løber ind til telefonen, ringer til hendes dyrlæge, som fortæller at hun har hedeslag og skal køles ned, ellers risikerer hun at dø ..
Hun kommer i vandbassin og får vand tvunget i munden, da hun ikke vil andet end at ligge og "dase" .. Det tog næsten 1 time før hun var kølet helt ned, så det var bare SÅ hårdt at se på!
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 479
De bedste tanker herfra ... knus
apr 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 98 Svar: 423
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
apr 2008
dec 2009
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 179
- Kayla er heldigvis meget god til selv at gå ind, når hun bliver alt for varm, og især her de sidste to dage har hun heller ville ligge indenfor og nyde solen end udenfor..
Men håber i begge kommer jer, oven på sådan en oplevelse
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.483
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
Men godt du skriver herinde så din historie kan minde os andre om at være ekstra påpasselige :o)
Uhh der er mange mange hunde der får hedeslag i denne varme. Vi skal være ekstra opmærksomme.
Her er døren til haven åben om dagen og der er forsøgt at lave gennemtræk (Kia har aflivet blæseren da den pustede på hende og hun tog det som en personlig fornærmelse :o)).
Hun ligger meget i skyggen på terassen og under sengen. Hun bliver gennemblødt under bruseren et par gange om dagen (hun går selv derud når hun synes hun vil køles ned) ...
Hun bestemmer selv hvor meget hun vil lave men kommer ikke på egentlig fysisk aktivitet mellem kl. 12 og kl. 16 medmindre det inkluderer at hun kan bade og på den måde køle ned ...
Vi skal også huske at passe på os selv da forbavsende mange mennesker ender med hedeslag da de ikke er vant til denne varme.
Både mennesker og hunde kan også have brug for solcreme.
Hunde med lys og/eller tynd pels kan blive solskoldede på snuden, maven, poterne etc.
apr 2008
dec 2009
Ja mit indlæg kunne måske også nemt misforstås som at min hund ikke kom ud før kl 21... det er dog ikke tilfældet... Men de lange gåture og den vilde aktivering venter jeg altså med til om aftenen... Vi har lige været ude nu og han valgte helt frivilligt at gå ud og svømme.. han er normalt ikke særlig glad for vand, men han trængte til at blive kølet af, og hold da op hvor blev han pludselig aktiv af det.... en tur i vandet og ingen sol, så kan man altså lege....
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 30
Og ja jeg er langt mere påpasselig nu, er lidt pyller idag, haha ..
Men ja det er rart at høre fra en anden mops ejer at blandinger er mere "udsatte", da jeg ik var klar over dette. Jeg troede at vand og leg i skyggen var nok, men så lærte jeg det (selvom det var lidt en ubehagelig måde)
Håber også at andre er lidt mere obs efter de har læst dette, for det gælder jo vores kære
Hav en god varm dag
Hun fik hedeslag!!!