{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.384 visninger | Oprettet:

Hun fik hedeslag!!! {{forumTopicSubject}}

Årh en pinefuld dag ..
Lille Bella havde leget i haven med sin ven Homer i 4 timer, hun har sindsyg meget energi og som altid løb hun stadig rundt, da han gik kold ..
De havde drukket meget meget vand i løbet af hele dagen .. Men pludselig kom hun hen til mig og begyndte uhæmmet at kaste op .. Jeg gav hende noget vand og da jeg vender ryggen til for at finde noget papir, er hun fuld af fråde rundt om munden ..
Jeg løber ind til telefonen, ringer til hendes dyrlæge, som fortæller at hun har hedeslag og skal køles ned, ellers risikerer hun at dø ..
Hun kommer i vandbassin og får vand tvunget i munden, da hun ikke vil andet end at ligge og "dase" .. Det tog næsten 1 time før hun var kølet helt ned, så det var bare SÅ hårdt at se på!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun fik hedeslag!!!
  • #1   3. jul 2010 Ej dog smiley hvor er jeg ked af høre dette.. det må have været ubeskriveligt hårdt at gennemgå.. har det lille pus det godt nu???

De bedste tanker herfra ... knus

• #2   3. jul 2010 Puha, sikke en træls oplevelse, men godt at du handlede så hurtigt. smiley

• #3   3. jul 2010 Derfor jeg holder min hund inde det meste af tiden i disse dage, og han får slet ikke lov til at lege... Og gåturene må vente til kl. 21-22 om aftenen... De kan bare ikke klare den her varme de små... Godt at hun klarede den...

• #4   3. jul 2010 Maria og Balot: Kommer hunden så ikke ud før efter kl 21 ? smiley

• #5   3. jul 2010 Jo jo han er i haven når jeg er hjemme... Men når jeg kan se han begynder at blive rigtig rastløs pga varmen så lukker jeg ham ind en times tid så han kan køle af.. Nogle gange smider jeg ham ind under den kolde bruser og så får han isterninger med opblødet tørfoder... alt sammen så han ikke bliver for varm.... Han får også sin morgen-gåtur om morgenen inden det bliver for varmt...

• #6   3. jul 2010 Ej dog en ubehalig oplevelse :s håber det bette pus har det bedre nu!!
    - Kayla er heldigvis meget god til selv at gå ind, når hun bliver alt for varm, og især her de sidste to dage har hun heller ville ligge indenfor og nyde solen end udenfor..

Men håber i begge kommer jer, oven på sådan en oplevelse

• #7   3. jul 2010 tine jeg tror ikke ts har brug for at blive fortalt om hendes fejl når man er så ked af hvad der er overgået ens hund.. Hun har jo nok lært af den her oplevelse og lader ikke hunden gøre det samme en gang mere.. Ts godt at høre at din hund blev okay igen, man når og tænke 1000 tanker når sådan noget sker.

• #8   3. jul 2010 Stakkels vov og sikke en grim oplevelse for dig.

Men godt du skriver herinde så din historie kan minde os andre om at være ekstra påpasselige :o)

Uhh der er mange mange hunde der får hedeslag i denne varme. Vi skal være ekstra opmærksomme.

Her er døren til haven åben om dagen og der er forsøgt at lave gennemtræk (Kia har aflivet blæseren da den pustede på hende og hun tog det som en personlig fornærmelse :o)).

Hun ligger meget i skyggen på terassen og under sengen. Hun bliver gennemblødt under bruseren et par gange om dagen (hun går selv derud når hun synes hun vil køles ned) ...

Hun bestemmer selv hvor meget hun vil lave men kommer ikke på egentlig fysisk aktivitet mellem kl. 12 og kl. 16 medmindre det inkluderer at hun kan bade og på den måde køle ned ...

Vi skal også huske at passe på os selv da forbavsende mange mennesker ender med hedeslag da de ikke er vant til denne varme.

Både mennesker og hunde kan også have brug for solcreme.

Hunde med lys og/eller tynd pels kan blive solskoldede på snuden, maven, poterne etc.

• #9   3. jul 2010 Maria og Balto; Nårh okay, det var bare mig som misforstod det smiley Malou får isterninger, hun elsker det, og det køler hende ned hvis hun er helt vild, ellers et bad, det elsker hun smiley

• #10   3. jul 2010 Camilla:
    Ja mit indlæg kunne måske også nemt misforstås som at min hund ikke kom ud før kl 21... det er dog ikke tilfældet... Men de lange gåture og den vilde aktivering venter jeg altså med til om aftenen... Vi har lige været ude nu og han valgte helt frivilligt at gå ud og svømme.. han er normalt ikke særlig glad for vand, men han trængte til at blive kølet af, og hold da op hvor blev han pludselig aktiv af det.... en tur i vandet og ingen sol, så kan man altså lege....

• #11   4. jul 2010 Tak for jeres indlæg allesammen .. Dejligt med lidt opløftende ord!
    Og ja jeg er langt mere påpasselig nu, er lidt pyller idag, haha ..
    Men ja det er rart at høre fra en anden mops ejer at blandinger er mere "udsatte", da jeg ik var klar over dette. Jeg troede at vand og leg i skyggen var nok, men så lærte jeg det (selvom det var lidt en ubehagelig måde)

Håber også at andre er lidt mere obs efter de har læst dette, for det gælder jo vores kære smiley

Hav en god varm dag

Kommentér på:
Hun fik hedeslag!!!

Annonce