{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.058 visninger | Oprettet:

hedeslag {{forumTopicSubject}}

Kiwi fik hedeslag som et lyn fra en klar himmel igår...

vi var ude og lege på græsplænen , og hun bliver meget vild, og vil lege,. lige pludselig gik hun ind buskene, frem og tilbage, og gik som en der var påvirket...
jeg opfattede hurtigt den var gal, og fik fat i hende, hun kunne nu ikke længere stå på hendes ben... løb ind med hende, og blev kølet ned, og fik vand, og kylling... og hedes tilstand blev stabil

Kan hunde ikke nemt dø af hedelslag??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hedeslag
  • #1   12. jul 2010 Uha smiley det er skrækscenariet for mig.. jeg passer rigtig meget på at mine hunde ikke løber for meget i denne varme.. om dagen går jeg kun meget korte ture med dem, kun lige så de kan tisse og lave stort og det de ellers skal... går først en længere tur om natten med dem.. ved en 1-2 tiden.. og så har jeg vand med og er meget påpasselig med at de ikke dejser om af varmen. for det er altså noget varmt selv om natten..
    Men jo, de kan vist godt dø hvis de ikke bliver kølet ned omgående..
    husk også at du ikke skal nedkøle dem med ISKOLDT vand, men alm koldt vand hvis uheldet skulle være ude..
    Håber ikke det sker for dig igen.. smiley

• #2   12. jul 2010 Ja puha, i denne hede går det kan hundene pludselig drejse omkuld med hedeslag. Det er vigtigt når det sker at gøre som du selv gjorde: koldt vand over hunden i lang tid og så ellers ind i et køligt rum bagefter.
    På hospitalet får de daglig hunde ind med hedeslag. De fleste kommer sig fint, men nogen af dem dør ( især de kortsnuede ). Nogle gange går der faktisk dage, før hunden dør. Man tror at den har fået det fint, men hvis organerne har taget skade, er der ikke noget at gøre. Godt at du lavede en hurtig indsats, for det er det allervigtigeste.

• #3   12. jul 2010 Pyhh ha da, Mette. Det var godt du reagerede så hurtigt.

For andre interesserede smider jeg lige et link ang. hedeslag og førstehjælp
    http://www.hundeleksikon.dk/forstehjaelp.html

• #4   12. jul 2010 men det var grimt at se... hun kunne ingenting, og hun plejer at være så livlig, hun var helt væk...

• #5   12. jul 2010 Godt at du reagerede så hurtigt!

Kommentér på:
hedeslag

Annonce