samme race eller? {{forumTopicSubject}}
Jeg skal ikke have ny hund nu, men jeg er begyndt at tænke over hvilken race min næste hund skal være, da jeg vil se mig godt for mht kennel, da jeg gerne vil udstille osv.. Så jeg vil gerne have en prima showhund- og det kan jo godt tage tid at finde sådan en
MEN men men... mine tanker går på om en ny af samme race som min nu afdøde King, vil minde mig for meget om ham? Bare jeg ser en på gaden begynder jeg stadig at tude, så jeg ved ikke om jeg vil sammenligne for meget med samme race? Nogen af jer der har haft samme tanker på et tidspunkt?+ jeg ved godt at alle hunde er forskellige, og jeg ikke skal finde en der kan erstatte ham, men alligevel...Jeg ved ikke om jeg ville blive mindet for meget om ham?
Jeg har nemlig også et par andre racer i tankerne, som jeg syns er lækre.. Bla. Italiensk mynde, Whippet, og puddel...Men det er som om at jeg bare ikke kan bestemme mig for om jeg skal blive ved pinscheren, og "tage chancen" , eller finde en ny race, som ligeledes tiltaler mig ?
Nogle gode råd?
dec 2008
Følger: 68 Følgere: 64 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 19
de er nemme <3!
behøver ikke den støste pelspleje til udstillinger<3
dejlige at have med at gøre<3!
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Vi valgte dog hurtigt, at vi ikke ville have hans kuldbror, da vi højest sandsynligt ville sammenligne dem, og det ville ikke være retfærdigt for en ny hund.
Men vi endte med at blive ved samme race, da det er den race vi brænder for.
Det var en smule svært i starten, men vi lærte hurtigt at elske Lulu for den hun var og istedet mindes Hemi for hvad han var, istedet for at sammenligne og have forventninger til den nye hele tiden.
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.765
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.523
Ved ikke om smerten bliver for stor ved samme race. Men mange hælder jo til samme race, hvis den har fungeret godt temp, træningsmæssigt osv. med familien.
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.523
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.781
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
For: Hvis du vælger den samme race kender du racen og alt hvd den kræver og byder på
Du kender måske også gode opdrætere som du kan have kontakt til
Du lærer den ny hvalp at kende og dens personlighed, og selvom de ligner hinanden udadtil har der´hver sin personlighed, og det vil du hurtigt kunne skelne, så du ikke hele tiden sammanligner.
Man sammenligner heller ikke sine børn på en negativ måde, men elsker dem for dem de er og deres personlighed, uden hensyn til + eller -. og uden sammenligning
Imod: du vil måske forvente at den er som den forrige hund
Du glemmer at det er en lille ny hvalp og tror den reagerer som og kan det samme som den forrige
Du har drømme om andre hunde, men ved ikke om du magter større eller mere krævende hunde, selvom du måske er faldet for en race
.....
feb 2008
Følger: 115 Følgere: 112 Hunde: 5 Emner: 105 Svar: 2.305
jan 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 9 Emner: 130 Svar: 1.258
Ja, de er trænbare og relativt nemme - men påregn en del pelspleje...
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
Jeg ville dog have haft det underligt hvis den nye havde præcist samme farve som den gamle. Mest fordi jeg ikke vil mindes om den gamle konstant.
Som andre jo også nævner så ligger fordelen i, at man allerede kender til racen
Hvis der er en bestemt race som man brander for, så er valget jo ikke så svært.
Men hvis du har andre hunde på din liste som du synes er interessante, er det da bare med, at undersøge om de passer til dig.
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Svar: 16
Da jeg selv skulle have min første hund, besluttede jeg dog at gå en lidt anden vej af flere grunde, men bl.a. fordi jeg ikke ville sammenligne, og så er American Akita måske heller ikke den mest egnede som første egen hund, heller ikke selvom man er vokset op med dem :o)
Det bivirker dog at jeg stadig idag drømmer om denne skønne race, og har store planer for at skulle have fingrene i inden alt for længe (1-1½ år) og jeg hastede da også til Herning med det ene formål at få et glimt af de 77 der var tilmeldt der.
Men min pointe er vidst bare, at selvom jeg elsker min lille skøre samojed, har det aldrig kunne dulme den måde mit hjerte bløder for Akitaen, men jeg vil stadig sige som mange andre, hvis det kan lade sig gøre er en lille forskel som køn, farve eller andre tydelige kendetegn nok at være at foretrække, med mindre en anden race har en lige så stor plads i ens hjerte :o)
Og godnat til alle :o)
jan 2005
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 66 Svar: 473
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 613
samme race eller?