{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
978 visninger | Oprettet:

samme race eller? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal ikke have ny hund nu, men jeg er begyndt at tænke over hvilken race min næste hund skal være, da jeg vil se mig godt for mht kennel, da jeg gerne vil udstille osv.. Så jeg vil gerne have en prima showhund- og det kan jo godt tage tid at finde sådan en smiley

MEN men men... mine tanker går på om en ny af samme race som min nu afdøde King, vil minde mig for meget om ham? Bare jeg ser en på gaden begynder jeg stadig at tude, så jeg ved ikke om jeg vil sammenligne for meget med samme race? Nogen af jer der har haft samme tanker på et tidspunkt?+ jeg ved godt at alle hunde er forskellige, og jeg ikke skal finde en der kan erstatte ham, men alligevel...Jeg ved ikke om jeg ville blive mindet for meget om ham?

Jeg har nemlig også et par andre racer i tankerne, som jeg syns er lækre.. Bla. Italiensk mynde, Whippet, og puddel...Men det er som om at jeg bare ikke kan bestemme mig for om jeg skal blive ved pinscheren, og "tage chancen" , eller finde en ny race, som ligeledes tiltaler mig ?

Nogle gode råd? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  samme race eller?
  • #1   30. jun 2010 helt ærligt syntes jeg du skal vælge en Cavalier king charels spaniel<3
    de er nemme <3!
    behøver ikke den støste pelspleje til udstillinger<3
    dejlige at have med at gøre<3!

• #2   30. jun 2010 Vi havde samme overvejelser, lige da vi havde mistet Hemingway - især fordi vi havde mulighed for at købe hans kuldbror.
    Vi valgte dog hurtigt, at vi ikke ville have hans kuldbror, da vi højest sandsynligt ville sammenligne dem, og det ville ikke være retfærdigt for en ny hund.

Men vi endte med at blive ved samme race, da det er den race vi brænder for.

Det var en smule svært i starten, men vi lærte hurtigt at elske Lulu for den hun var og istedet mindes Hemi for hvad han var, istedet for at sammenligne og have forventninger til den nye hele tiden.

• #3   30. jun 2010 Jeg syntes du skal vælge en anden race. Jeg er selv vokset om med en amstaff blanding (se Minnie i min profil) og da jeg skulle have min egen hund, gik jeg på jagt efter en hel hel anden race og faldt så for cockeren. Det er en skøn skøn race! Der er selvfølgelig en del pelspleje i form af trimning hver 2. til 3. måned, men sådan er det. Og så egner de sig godt til at bruge til udstilling, hvis man vælger ud fra nogle gode linier.

• #4   30. jun 2010 Jeg har overvejet det samme, da jeg fik dommen på Gizmo at han ikke har længe igen, jeg tænkte da om jeg turde købe en mere af den race og om jeg ville komme til at samligne for meget osv, men jeg kom altså frem til at det er bare min race og jeg vil ikke leve uden den i mit hjem, jeg har så bestilt en ny nu og der har jeg så valgt en tæve og en der ikke ligner ham for meget netop for ikke at samligne hele tiden og det er jeg bange for jeg ville gøre med en af samme køn.

• #5   30. jun 2010 Vi valgte også at skifte køn - og farve - for at minimere risikoen for at sammenligne smiley

• #6   30. jun 2010 En dværg Schnauzer. Nøj hvor var de fine til WDS, især dem i salt/peber. Det der grå skæg, med de sorte "striber" i. Nøj hvor var de skønne :-))

Ved ikke om smerten bliver for stor ved samme race. Men mange hælder jo til samme race, hvis den har fungeret godt temp, træningsmæssigt osv. med familien.

• #7   30. jun 2010 jeg skifter helt sikkert også køn - og Mht farve, så er der kun 2 farver hos dværgpinscheren, og den anden farve er jeg ikk så vild med smiley Men tak for jeres feedback, det er dejligt med lidt at tænke over.. jeg er bare i tvivl om jeg ikke vil have en nemmere hund temperaments mæssigt.. misforstå mig ikke- jeg ELSKER ALT ved Dværgpinscheren, men den lille bitte hund kræver altså sin "mand" smiley

• #8   30. jun 2010 Ina : sjovt du sir det, den race kan jeg nemmerlig også godt lide..og så er den jo i "familie" med pinscheren...

• #9   30. jun 2010 Ja og så læste jeg den faktisk skulle være trænbar smiley Den skulle elske at lære og være ret nem at træne?

• #10   30. jun 2010 det er svært at svare på kig forbi mine eller på min hjemmeside.

• #11   30. jun 2010 Jeg har nu heller ikke skiftet farve for jeg er til den farve men har valgt en med mere rødt på end Gizmo som jo er meget hvid.

• #12   30. jun 2010 Jeg vil sige både for og imod.
    For: Hvis du vælger den samme race kender du racen og alt hvd den kræver og byder på
    Du kender måske også gode opdrætere som du kan have kontakt til
    Du lærer den ny hvalp at kende og dens personlighed, og selvom de ligner hinanden udadtil har der´hver sin personlighed, og det vil du hurtigt kunne skelne, så du ikke hele tiden sammanligner.
    Man sammenligner heller ikke sine børn på en negativ måde, men elsker dem for dem de er og deres personlighed, uden hensyn til + eller -. og uden sammenligning smiley

Imod: du vil måske forvente at den er som den forrige hund
    Du glemmer at det er en lille ny hvalp og tror den reagerer som og kan det samme som den forrige
    Du har drømme om andre hunde, men ved ikke om du magter større eller mere krævende hunde, selvom du måske er faldet for en race
    .....

• #13   30. jun 2010 ja det så svært om du måske vil samligne en ny pinscher med king, men umiddelbart tror jeg det ikke for det er jo ikke king hvis du vælger samme race og blir det aldrig ,forstår godt du elsker dperen de er osse skønne og ja de kræver sin mand de små bæster he he har jo selv 2 af dem, men håber du finder den hund du gerne vil eje en dag og blir lykkelig for den uanset hva race du vælger :O)

• #14   30. jun 2010 Dværgschnauzeren er et godt bud, hvis du kan lide pincheren så er fætter skæg noget af det samme

Ja, de er trænbare og relativt nemme - men påregn en del pelspleje...

• #16   30. jun 2010 Efter jeg mistede min gamle hund var der ingen tvivl om, at næste hund skulle være den samme race:)
    Jeg ville dog have haft det underligt hvis den nye havde præcist samme farve som den gamle. Mest fordi jeg ikke vil mindes om den gamle konstant.
    Som andre jo også nævner så ligger fordelen i, at man allerede kender til racen smiley

Hvis der er en bestemt race som man brander for, så er valget jo ikke så svært.
    Men hvis du har andre hunde på din liste som du synes er interessante, er det da bare med, at undersøge om de passer til dig.

• #17   1. jul 2010 Jeg savner stadig min gamle hund ufatteligt meget, også selvom det er 7 år siden jeg mistede ham til alderdom (han blev 14 år), men vi havde jo haft ham fra jeg var 4 år gammel, og han var min bedste ven.

Da jeg selv skulle have min første hund, besluttede jeg dog at gå en lidt anden vej af flere grunde, men bl.a. fordi jeg ikke ville sammenligne, og så er American Akita måske heller ikke den mest egnede som første egen hund, heller ikke selvom man er vokset op med dem :o)

Det bivirker dog at jeg stadig idag drømmer om denne skønne race, og har store planer for at skulle have fingrene i inden alt for længe (1-1½ år) og jeg hastede da også til Herning med det ene formål at få et glimt af de 77 der var tilmeldt der.

Men min pointe er vidst bare, at selvom jeg elsker min lille skøre samojed, har det aldrig kunne dulme den måde mit hjerte bløder for Akitaen, men jeg vil stadig sige som mange andre, hvis det kan lade sig gøre er en lille forskel som køn, farve eller andre tydelige kendetegn nok at være at foretrække, med mindre en anden race har en lige så stor plads i ens hjerte :o)

Og godnat til alle :o)

• #19   1. jul 2010 Max er min 3. hund, min første Max var også en lab. og den allerbedste hund og ven man kunne ønske sig, efter hans død, fik jeg collien Felix, for jeg skulle absolut have noget HELT andet, og det fik jeg, men jeg elskede Felix og han lærte mig så mange andre ting, de kan slet ikke sammenlignes, da jeg så skulle have ny hund efter Felix overvejede jeg faktisk længe en toller, men valget blev en lab. igen, for dem kendte vi i forvejen, men må indrømme at min næste hund bliver en mindre race, har forelsket mig i cavalieren men nu må vi se, Max er ikke så gammel, der kan ske meget i løbet af årene.

• #20   1. jul 2010 Da jeg midstede min elskede Amr.Cocker viste jeg at jeg ikke ville kunne klare at få en af den samme sådan lige med det samme så vi har fået en krudt ugle af en Engelsk Springer..Hihi og vi har osse ville have en mere da det har været mit store ønske at have 2 hunde.Men jeg vil sige at jeg er begyndt at blive itivl om det med en Springer mere for jeg kan slet ikke lade være med at kigge på de Amr.Cockere,min Buster var virkelæig mit hjertebarn og her ca 2 år efter kan jeg ikke kigge på en der ligner ham uden at tude,men jeg kan osse mærke at jeg bliver nød til at få en Amr. igen og det bliver det nok osse til at vi får.. smiley

Kommentér på:
samme race eller?

Annonce