Shih Tzu hvalpe skavanker - race eller avl? {{forumTopicSubject}}
Hej HG
I weekenden mødte jeg tre små Shih Tzu hvalpe på 5 mdr fra samme kuld.
Jeg undrede mig lidt over deres helbred, da de ikke virkede sunde. Jeg har ingen erfaring med racen. Den enes hoved rystede frem og tilbage hele tiden, og meget voldsomt når han blev opstemt. Den anden rystede også på hovedet, og hans bagparti var meget smalt, og skuldrene var meget brede, så han gik underligt. Deres tænder er ikke begyndt at skifte, og deres ansigt var ekstraordinært fladmast og ingen af dem var renlige.
Er Shih Tzu kendt for dårligt helbred? De var enormt elskelige. Meget søde og kærlige. Ville hjertens gerne sidde og nusse i skødet(det kniber det jo lidt med, med ham den stædige derhjemme). Men blev sgu lidt forskrækket og bekymret for deres helbred med den hovedrysten. Det lignede Albus da han havde spist noget giftigt - gange tusinde.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.017
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.985
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
Det lyder desværre som nogle rigtig syge hvalpe, jeg ved ikke hvordan det generelt står til med racen.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
Jeg ville tale et alvorsord med ejer, for der kommer til at stå nogle meget ulykkelige hvalpekøbere om ikke ret lang tid ellers
Det kan man simpelthen ikke være bekendt.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 89 Hunde: 2 Emner: 159 Svar: 2.254
aug 2016
Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
Så det kan vel betegnes som amatør stueopdræt. Jeg tror måske godt at de ved at den ikke er helt god, for de fortalte mig at der ikke kom flere hvalpe. Er så glad for at Albus er kernesund, håber bare at hvalpene får et godt liv:(
Jeg prøvede at google racen, og der stod at de generelt var sunde, og de billeder der kom frem var et godt stykke fra hvalpenes udseende, så måske det bare er dårlig avl.
@AboutMyDogs - det krydser jeg fingre for. Det er dog ikke fordi jeg ikke kan mærke at han holder af mig, men det skal bare ikke være alt for langt tid af gangen, lige bortset fra godmorgen og godnat nusseriet, der stikker han allernådist røven op i hovedet på mig så jeg ikke er i tvivl om hvor jeg skal klø:)
Shih Tzu hvalpe skavanker - race eller avl?