{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.033 visninger | Oprettet:

Valg af race eller blanding {{forumTopicSubject}}

Jeg troede, at jeg havde afklaret med mig at få en shiba inu næste gang, men må sande at jeg er nervøs for dens reserverethed, da jeg kommer til at have min hund med på arbejde hver dag, hvor der kommer og går en del mennesker (i gennemsnit de samme 5 personer, men til tider 8-10 personer på en dag).

Derfor er jeg nu lidt på herrens mark ift. hvilken race eller blanding jeg skal gå efter næste gang, og tænker at I kloge hundemennesker herinde måske kan hjælpe mig lidt på vej i overvejelserne. "Næste gang" er, når jeg finder den rigtige hund, det kan være imorgen eller om 6 måneder eller 1 år, så ikke noget der stresser, men stadig noget jeg ønsker i overskuelig fremtid.
Jeg har haft hund før i 6 år, men måtte desværre sige farvel til ham pga. kræft.

Jeg har følgende kriterier:
- mellem til mellemstor/stor størrelse
- ikke gøende "tendens"
- skal være klar på et par længere gåture om dagen, samt en løbetur engang i mellem og ture i stalden, skov, strand osv
- træningsbehovet skal være moderat/middel, jeg går gerne til hvalpe- og unghundetræning, men har ikke tiden eller interessen til at gøre det til en "sport" for os
- må gerne have et sind til den selvstændige side, dog uden at være reserveret
- skal kunne være rolig indenfor efter en hel dags motion og stimulering

Min hverdag ser således ud:
- 30 min gåtur om morgenen
- møde på arbejde kl 8 - 16/17/18/19 ca, tiderne svinger en del, her kommer hunden med
- rolig atmosfære på arbejde, jeg styrer min egen hverdag, men det er vigtigt hunden kan håndtere "en del" mennesker, som kommer og går
- kortere gåture på arbejde
- 30 min gåtur efter arbejde
- ud til heste efter arbejde i 1 - 2 timer
- hjem og slappe af

Jeg er en kvinde i midt 20'erne som ikke kan få børn, så derfor ingen behov om at hunden skal kunne lide små børn.

I weekenderne nyder jeg ture til skov og strand og selvfølgelig også stalden.

Jeg har som sagt overvejet en shiba, ellers forelskede jeg mig en en husky som jeg havde i pleje for mange år siden, men er bange for den bliver for krævende, da jeg ikke har tid til at træne hver eneste dag. Generelt har jeg en svaghed for spidshunde, men kan simpelthen ikke finde ud af lige præcis hvilken en der passer til mig og min hverdag.

Håber I kan hjælpe mig lidt på vej smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af race eller blanding
  • #1   22. jan 2017 Jeg vil da mene at det er en stor fordel med en reserveret race, hvis hunden skal med på arbejde.
    Er den reserveret, så render den jo ikke hen til alt og alle som kommer ind af døren.

• #2   22. jan 2017 Anni

Det kan du selvfølgelig have ret i smiley dog er mange af mine ansatte rigtig glade for hunde, så de vil også rigtig gerne snakke med den og gå tur med den, det er nærmere det, som jeg gerne vil have en hund der kan "håndtere".

• #4   22. jan 2017 Jeg tænker at den reserverede hund jo bare ikke vil tage kontakt til nye mennesker. Dine faste kollegaer bliver jo "kendte" personer som er en del af dens hverdag.

• #6   22. jan 2017 Isabelle
    Eurasieren var et godt bud, den har jeg slet ikke kigget på. Nu kan jeg se du selv har et par stykker smiley hvordan er de overfor fremmede? Og hvor meget træning og mental stimulering har de behov for?

• #7   22. jan 2017 Jeg tænker også, at netop den der "springer ikke i favnen på et hvert menneske indenfor 100 meter"-reservation er rigtig godt, når den skal med på job. Det er altså ikke alle, som bare elsker hundemøsser og hundehår overalt på deres arbejdsplads. De faste kolleger bliver jo bare en del af familien, især når hunden ser dem dagligt fra hvalp. Intet problem i en shiba imo

• #9   22. jan 2017 Min mand har haft en gravhund, som han rejste rundt med, da han boede i Jylland og arbejdede i København, hun var med på hoteller og på kontoret hver eneste dag.

Det jeg vil frem til er, at jeg tror rigtig mange racer ville kunne lære det - også min race collien, den ville elske at være tæt på ejer altid, det er virkelig en race der elsker at være tæt på ejer/familie og den er nem at opdrage og træne også.

• #10   22. jan 2017 Mange tak for jeres gode svar smiley

• #12   22. jan 2017 Nu kender jeg ikke shibaen, men jeg reserverthed ser jeg ikke som noget problem.

Lia kan også være reserveret overfor fremmede, men det giver sig egentlig bare udslag i at hun ikke finder dem specielt interessante.

• #13   22. jan 2017 Collien kan være gøende, hvis man giver den lov til det smiley
    Inde er den ikke gøende - jeg har haft fire collier ialt - og det er egentlig kun en af dem, hvor vi skal være efter hende, når hun går i haven, de andre har ikke gøet mere end alle mulige andre racer ville gøre .

• #14   23. jan 2017 Jeg ville så slet ikke fravælge Shibaen af de grunde som du kommer med.
    Selv om det er en race der er reserveret og dine ansatte er glade for hunde og gerne vil gå tur med den. Så kan jeg ikke se at reservertheden er en bagdel, tvært imod.
    Hunden lærer de ansatte at kende fra dag et og vil dermed nok ikke være reserveret over for dem, de jo ligesom hører med til "familien"
    Og fordelen er, at hvis der kommer fremmede på arbejde, så har du en hund, som ikke straks farer hen til de besøgende, springer op af dem og vil kysse.

Kommentér på:
Valg af race eller blanding

Annonce