{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

Rikke * A
Rikke * A
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2

hundemad 1 gang i døgnet.. {{forumTopicSubject}}

hej alle

jeg har en ven, hvor fra han kun giver sin hund mad 1 gang i døgnet dvs. hvergang han/ejeren) får aftensmad så får hunden mad også skal hundenvente til samme tid dagen efter..!!

det skal så lige siges.. den ikke har noget tørfodder stående .. kun vand.. også får den kun denne mad 1 gang om dagen

jeg sys det virker heelt forkert ..eller er det bare mig??.. hmm..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hundemad 1 gang i døgnet..
  • #1   30. jun 2010 Mine får også kun mad 1 gang i døgnet... Det er altså meget normalt - nogen giver to gange om dagen, nogen giver en gang om dagen.

• Rikke * A
    Rikke * A Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
    #2   30. jun 2010 jaah.. men han klager over den taber sig ?
    - så skal han da fodder den noget mere? eller...

• #3   30. jun 2010 Vi giver to gange om dagen ( plus træningsguf og en godbid i ny og næ ) men ved at flere kun giver en gang i døgnet.

• #4   30. jun 2010 Det er ganske normalt. Det er kun små hvalpe der har brug for at få to gange i døgnet eller mere. Min hund før morgen og aftensmad, men kun fordi at foderet er delt op i to forskellige slags. Før havde han mad stående hele tiden, men spiste kun når vi spiste aftensmad.

• #5   30. jun 2010 Hvor gammel er hunden ?

• #6   30. jun 2010 det er meget almindeligt.....

for bare et par år siden var det fast regel fra dyrlægernes side, at hunden kun skal have mad en gang i døgnet og så endda også havde godt af en fastedag om ugen.

nu er min dyrlæge dog begyndt at sige to gange i døgnet.

jeg giver mine hunde en dl A 38 med lakseolie i til morgenmad, men direkte tørkost får de kun om aftenen

• #7   30. jun 2010 hvis den taber sig ville det naturligvis være godt med foder to gange om dagen

• #8   30. jun 2010 Ligesom Lea, hvor gammel er hunden? Og hvad race er hunden?

• #9   30. jun 2010 min får altså ogs kun én gang!

• #10   30. jun 2010 Jeg mente også at to gange i døgnet måtte være mest optimalt, da jeg syntes det virkede som lang tid og en ret stor portion hvis han skulle have det hele på én gang, men for ca 2 mdr. siden holdt min hund så op med at spise sin morgenmad, men lod den bare stå indtil sidst på eftermiddagen, men spiste alligevel hans aftenportion når jeg gav ham den nogle timer senere. Så blev jeg enig med mig selv om at det nok måtte blive slut med morgenmaden.

Så vi fodrer også kun én gang, på trods af ejerens skøre idéer :o)

• #11   30. jun 2010 Jeg fodre også kun 1 gang om dagen, og på forskellige tidspunkter, mine hunde faster også 1 dag om ugen..

• #12   30. jun 2010 Vi fodre 2 gange i døgnet da vores han skal ca ha 900g om dagen , og da han meget gerne vil være aktiv lige efter han har spist , har vi valgt at dele det op for at undgå en evt mavedrejning.

• #13   30. jun 2010 Keld J
    Har du overvejet et mere koncentreret foder så du skal fodre med mindre?

• #14   30. jun 2010 Har prøvet mange mærker foder , og han skal op på de ca 900g om dagen da han for det første er en stor hund , ca 65 kg og så er han meget aktiv.

• #15   30. jun 2010 Keld J
    Det er jo også en kæmpe basse ;D
    Hvis du gider og har tid, lyst og lejlighed synes jeg du skal læse om gourmix på www.vetcur.com
    Jeg her en hund der ikke gad at spise særlig meget og nu kan jeg holde hans vægt oppe og han bliver ikke "træt" af at stå og spise. Det er meget koncentreret, han vejer 32 kg og får 2x185 gram pr dag. Og han skider en gang om dagen.

• #16   30. jun 2010 Jeg fodre mine hunde 3x om dagen.
    Dels pga vores egne arbejds tider ( jeg har hundene med på arbejde ) og dels pga hvordan vi selv spiser = Gider ikke 3 hunde som savler ved bordet når jeg selv skal spise min mad.

Hundendes "ration" er delt op så de kun får det de skal have.,
    Spiser de ikke deres mad op n¨år det bliver serveret bliver skålen fjernet.

Men jeg ved godt det er meget normalt at mange hunde kun får 1 måltid pr døgn.
    Min holdning er bare lidt at når hunden "får sin mad" bliver den jo aktiveret så i min verden er det både for at undgå hunden tigger ved bordet men også at "så sker der noget" når de får deres mad.

Når mine hunde skal trænes får de ikke mad lige før, så den ration de skulle have haft bliver så til trænings guffer i stedet for, på den måde kan jeg også styre hvor meget mad de får i alt i løbet af en dag.

• #17   30. jun 2010 Vivi det vil da lige prøve at læse om. Ja han er okay stor , til han ikke er fuld udvokset. smiley Han bliver ikke træt af at spise da der ik går 3 min før skålen er tom , meget mad glad hund smiley Dog kunne gourmix evt være noget for tæven da hun ikke altid vil spise alt sin mad uden der kommer noget i den, måske hun bliver "træt af at spise".

• #18   30. jun 2010 Keld J
    Nej jeg tænker heller ikke på at han bliver træt af at spise, men for at mindske risikoen for at få mavedrejning ved at din hanhund kunne nøjes med 2x300 gram foder om dagen og oven i det burde der også komme mindre ud den anden vej ;D Men ja læs endelig, jeg læste også længe på det og var til foderseminar før jeg skiftede. Jeg var udemærket tilfreds med olivers adult inden.

• #19   30. jun 2010 Hvis det er en voksen hund er dette helt ok

• #20   30. jun 2010 Hvad er der så forkert i det? Inden jeg fik Gaia, fodrede jeg osse kun en gang i døgnet (og har aldrig mad stående fremme), men Gaia skal have for meget mad til at hun kan spise det på kun 1 fodring, så hun får 2 gange.

• #21   30. jun 2010 her fodre vi voksne hunde 2 gange i døgnet (eller faktisk løbende i løbet af dagen - de søgeroder i haven og arbejder for det på andre måder så madskål bliver KUN brugt sjældent fx når vi er på besøg og det ikke helt kan lade sig gøre st lave sød osv.) men ja 2 gange om dagen da jeg for det føste ikke synes det er særligt optiamlt med de store portioner og for det andet ikke ønsker de blodsukkersvingninger dette kan give

• #22   30. jun 2010 så ja hos os hedder det mindst to gange - men som sagt ehr spises løbende så det er nok nærmere 3-4 gange de spiser

• #23   30. jun 2010 For mig ville foderet/godbidderne ikke længere være en særlig god motivation i træningen for reikis vedkommende, hvis han havde mad tilgængeligt hele dagen/mange gange om dagen.

Og hundes fordøjelse er jo gearet til få måltider. Det er ikke lavet til små men mange måltider (dermed ikke sagt at det er forkert at fodre flere gange dagligt hvis det fungerer).
    Så jeg kan ikke rigtig se hvad problemet skulle være med at fodre 1 gang dagligt, medmindre man da har en race/hund der skal have store mængder mad, eller som er i fare for mavedrejning e.l.

• #24   30. jun 2010 Mine får foder morgen og aften plus træningsguffer..

Alle mine har fået foder 3 gange dagligt til de blev ca 1 år og så to gange derefter..

• #25   30. jun 2010
    Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !

det med at hundes fordøjelse er lavet til få og store portioner er altså en påstand og den modsatte påstand findes også nemlig at det er ret sjældent fx ulve nedlægger store dyr, men at de i mellemtiden ofte fanger et par mus, finder en død fugl, hugger en knogle fra eb anden osv. altså mange små portioner.

men ja godbidder er ofte ikke verdens bedste motiovation.her hjemme bruges foderet ikke som deciderede godbidder - der bruges fx til at smide i haven til et søg, til problemløsning hvor målet intet andet er end at hunden skla tænke lidt for at få sit foder. Til dicideret indlæring anvender vi andre ting... men ja det afhænger nok hvad man er til..

• #26   30. jun 2010 Heidi *Caniquus* .: jeg fodrer ligesom dig. Nu er Maggie kun knap tre måneder, så jeg fodrer 3 gange i døgnet. KL 6.30, kl. 14.00 og kl. 18.30.

Måltiderne deler jeg op så aftenmåltidet er lidt mindre end de to andre. i øjeblikket 60, 60 og 40 gram. De to første kommer jeg lidt A38 på, men aftenmåltidet er ren tørkost. Det virker perfekt. Min vaps får RC Proffesional medium junior 32.

Når hun bliver ældre skærer jeg ned til to måltider, men kender til flere der kun fodrer én gang i døgnet. Det virker fint for dem, og hundene ser sunnde og raske ud.

• #27   30. jun 2010 CMP -nu er Reiki absolut ikke interesseret i bolde o.l. Så vil jeg træne, er mad den bedste motivation. Og det er da ret ærgerligt at droppe den bedst mulige motivation, for at man kan fodre mange gange i løbet af dagen;o)

Nu er jeg så heller ikke tilhænger af kæmpe portioner. Så kræver hunden meget mad, så ville jeg osse dele det op (det gør jeg jo osse med Gaia). Men Reiki's ca 140g kan han fint klare i en enkelt fodring. Tager ham mindre end 2 min at spise, og han virker mere mæt hvis han får det på en gang end hvis han får det delt.
    Får han det delt, er han slem til at gå og finde alverdens ting han kan spise, og det ser jeg som at han aldrig bliver rigtig mæt.

• #28   30. jun 2010 Jeg fodre 2 gange i døgnet. men det er kun fordi at Ozzy spiser 1 kg om dagen og det er alt for meget i et måltid.

• #29   30. jun 2010 vi fodrer også kun 1 gang, til aften. det fungerer fint her. da de var hvalpe gad de ik spise deres mad op når de fik flere gange om dagen. Så da de blev store nok er vi gået over til 1 gang i døgnet.

hvis hunden taber sig må den jo få større portioner eller fodrer flere gange!

Kommentér på:
hundemad 1 gang i døgnet..

Annonce