{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

Dyrenes Beskyttelse - oplevelser... {{forumTopicSubject}}

Hej Alle!

Jeg har læst nedenstående tråd i et andet forum jeg deltager meget i...synes det er noget chokerende læsning.

Kunne godt tænke mig at høre, om der er andre der har gode eller dårlige oplevelser med DB? Jeg har hørt nogle ting om deres internater m.m. og må indrømme, at mit billede af organisationen er ved at krakelere lidt.

Her er historien:

"Hej alle jer der var så søde at hjælpe med gode råd og ideer da jeg søgte hjælp herinde til misrøgtede hunde..

Lige så i ved hvad det drejer sig om, er det de 3 store hunde der gik alene i Ødsted, Vejle og ca. så deres ejer hver 2 dag.

Vil lige forsøge at fortælle hvordan sagen senere er udviklet sig...

Efter ejeren Flyttede med sine hunde var der ingen af os der kunne finde ud af hvor han var blevet af andet end han var et sted i en anden by...

Nu har vi så, i fredags, fået at vide han boede hos en kammerat i ca. 14 dage hvorefter han blev smidt ud..
Efterfølgende installerede han sine 3 hunde på et ca. 10m2 værelse i hans gamle forældres lejlighed..

Der har de så gået i utroligt lang tid... Og har kun været ude ganske få gange.
Desuden er der på 1½måned KUN blevet købt 5 kg hundemad til dem, da de så ikke ville skulle (undskyld udtrykket) skide så meget!!!!!
Det er altså store hunde det drejer sig om!!!

Forældrene har ikke samme syn på dyr som de fleste af os andre og taler slet ikke dansk.
Hundenes ejer bor der ikke men har besøgt sine forældre engang imellem. Flere gange er familien blevet kontaktet af boligforeningen fordi de ikke må holde husdyr.

I fredags blev det dog for meget for de 2 gamle mennesker, der er blevet sagt op af deres lejemål pga hundene og de fik deres datter til at kontakte min veninde.
Hun ringede omgående, fredag ca kl 14, til dyrenes Beskyttelses lokale mand og bad om hjælp....
Manden som modtog anmeldelsen stod(igen som for flere måneder siden) og var på vej ud af døren og skulle på arbejde... Men kunne da godt huske sagen fra Ødsted. Og ville ringe tilbage..
Meningen var så at han skulle ringe til min veninde så hun kunne få søsteren op og oversætte for forældrene når de kom...
Hun hørte intet..
Søndag ringede hun til mig.. Jeg ringede så til DB's kontakt for at høre HVORNÅR de havde tænkt sig at gøre noget!!!

Jeg må sige at manden var lige så negativ som da jeg talte med ham i sommer!!!
Han regnede med at han ville se på det mandag eftermiddag, altså i dag...
Han ringede så til min veninde i formiddag og var MEGET uvillig til noget som helst..
Efter en del diskution og ævle kævlen frem og tilbage om man kunne hente hunde eller ej var han dog så "sød" at bevæge sig op for at se om det nu også passede!!!!!

Og Gu' passede det da!!!!

Værelset de gik i var fyldt med L... og hundene var totalt rædmagre.
Søsteren er totalt chokeret over hvordan de store hunde så ud!!!!

Men ENDELIG tog de dem med!!!!

Jeg er så ked af det og så frustreret...
Hvorfor i alverden gjorde de ikke noget første gang det blev anmeldt!!

Det er dybt chokerende at man pludselig skal til at tigge og be en DYREVÆRNS organisation om at passe på dyrene...

Hvis det er normal politik inden for Dyrenes Beskyttelse så siger jeg bare... FY FOR FANDEN...!!!
Jeg håber godt nok på at dette er et enkieltstående meget uheldigt tilfælde!!

Dette var lige en opdatering så alle jer der var så søde og deltagende dengang kunne få slutningen med..

Nu håber jeg bare at de 3 dejlige hunde ikke er så ødelagte at de også kan få et godt hjem for det fortjener de bare så MEGET.. "

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrenes Beskyttelse - oplevelser...
  • #1   16. jan 2006 Det groteske er, at DB blev gjort opmærksom på de hunde for laang tid siden. Og at der så ikke bliver gjort noget, før situationen er kommet så langt ud at de hunde kan være skadede for livet. Det kan jeg slet ikke acceptere!

Ejeren af de hunde burde få den største bøde nogensinde og frataget retten til at holde dyr...det er for langt ude!

• #2   16. jan 2006 Der er en del der har skrevet til hende der har snakket med ham fra DB, inkl mig selv, at hun skal klage over ham.

Der er ingen der ved, om der har været lignende episoder før med ham, men hvis der ikke er nogle der klager til formanden/direktøren fra DB, så bliver der jo heller ikke gjort noget ved det. Men har det sådan, hvis han ikke magter sit job, så må han sgu lade være med at arbejde for DB.

og JA vi burde have dyreværnspoliti - fatter ikke at justitsministeren blir ved med at ignorere befolkningens råb om dette. Der er efterhånden blevet afleveret SÅ mange underskrifter til hende...men igen, det har jo noget med dyr at gøre og så bliver det altid nedprioriteret...bliver fanme harm over det.

• #4   17. jan 2006 Hejsa..

Det er en frygtelig historie...
    Vi har jo Bella fra et internat. vi blev rigtig godt behandlet. Vi var inde til en lang samtale og fik nogle gode råd med på vejen.
    Vi fik også kurv, hundesnor, legetøj, to halsbånd osv.
    De fortalte at de ville komme på besøg og se vores hus, og se omgivelserne. De kom dog aldrig...
    Jeg har haft en god oplevelse..

• #5   17. jan 2006 Hej

Det lyder ikke rart med din ooplevelse, jeg håber og tror det er en enlig "svale", jeg har selv formidlet en Hvid Schæfer via DB, og inden den nye familie fik hunden var den lokale DB på besøg, og de har også besøgt familien efter de fik hunden.

Der er selvfølgelig forskel på mennesker, og i en organisation hvor mange gør et stort frivilligt arbejde, kan der jo også ske fejl, men så syntes jeg du skal kontakte bestyrelsen for DB så de kan tage en snak med deres lokale repræsentant, så andre ikke kommer i samme situation.

Med venlig hilsen

Frank Sørensen

Kommentér på:
Dyrenes Beskyttelse - oplevelser...

Annonce