{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.643 visninger | Oprettet:

Ødelagt korsbånd {{forumTopicSubject}}

Wilson har haltet en del, men da han er blevet opereret i en negl og ikke hat støttet på det ene forben, har det været svært at bedømme.

Nu er forbindingen på forpoten kommet af og kunne se han haltede meget - tog til dyrlæge med det samme og finder ud af at korsbåndet er sprunget/ødelagt.

Jeg er bare helt knust - kan næsten ikke bære at skulle se ham have ondt og at skulle holde ham i ro så længe...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ødelagt korsbånd
  • #1   28. jun 2010 Vil forsøge at muntre dig lidt op :o) Min ene cairns korsbånd sprang for nogle år siden, han blev opereret kort efter og fik et nyt lavet. Efterfølgende holdt vi ham i ro i en periode (ikke så lang), herefter langsomt længere og længere gåture. Siden har der aldrig været noget med det ben. Det er selvfølgelig hårdt mens det lige står på med operation, ro og genoptræning, men det er det hele værd, når hunden bagefter bliver så god som ny :o))

• #2   28. jun 2010 Følger lige med her ,,,

• #3   28. jun 2010 Håber han bliver "god som ny"..

Vil gerne høre nogle bud på hvordan hans fremtid ser ud. Alm. leg med andre hunde, agility, udstillininger osv

• #4   28. jun 2010 Vores hund havde en meget kompliceret knæskade, som ingen her i landet har rutine i at operere.
    Og alligevel endte det faktisk med, at han fungerede fuldstændig som han gjorde før - uden begrænsninger.

Desværre bristede det igen - men dette var sort uheld og kun fordi han virkelig VAR ekstrem i sin måde at bevæge sig på.

En korsbåndsoperation er rutine for de dygtige kirurger og resten er helt afhængigt af, hvor god du er til at holde hunden i ro og gennemgå en fornuftig genoptræningsplan.
    Som udgangspunkt er der ikke noget til hinder for, at en hund med korsbåndsskade skulle kunne fungere fuldstændig normalt efter ro og genoptræning.

Men det er et hårdt arbejde så længe det står på.

• #5   28. jun 2010 Puha, det er jeg ked af at høre smiley

Min mors berner sennen sprang et korsbånd i vinters, og ham måtte vi aflive.. Han var gammel, og efter dyrelægens mening var det synd at udsætte en gammel hund for operation, genoptræning osv.. Håber din vaps blir frisk igen!

Held og lykke i fremtiden smiley

• #6   28. jun 2010 Har fuld tillid til dyrlægen - han er rigtig dygtig.

Wilson er bare så glad for andre hunde og det halve år i ro bliver et sandt helvede for os begge, når han ikke må løbe frit eller lege med andre hunde.. Men det går nok.. Det skal det..

Det bliver rigtig rigtig hårdt og det var bestemt ikke lige sådan en hvalpetid jeg havde drømt om..

Og vil lige minde folkom at forsikring er så vigtigt!

• #7   28. jun 2010 Håber at det halve år kommer til at gå hurtigt for jer, så i igen kan komme ud og nyde livet sammen smiley

Alt held og lykke ønskes i herfra!

• #9   29. jun 2010 Ja, har snakket med dyrlægen i dag og der er mulighed for at han kommer igennem uden mén

• #11   12. okt 2010 og så skete det igen..

Han holder benet under sig og alle smptomer er der. Han skal til dyrlæge i eftermiddag..

Ved ikke lige hvad jeg skal gøre hvis det er det samme igen...

Kommentér på:
Ødelagt korsbånd

Annonce