2.643 visninger
|
Oprettet:
Ødelagt korsbånd {{forumTopicSubject}}
Wilson har haltet en del, men da han er blevet opereret i en negl og ikke hat støttet på det ene forben, har det været svært at bedømme.
Nu er forbindingen på forpoten kommet af og kunne se han haltede meget - tog til dyrlæge med det samme og finder ud af at korsbåndet er sprunget/ødelagt.
Jeg er bare helt knust - kan næsten ikke bære at skulle se ham have ondt og at skulle holde ham i ro så længe...
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 1.010
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 53 Svar: 1.887
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 161 Svar: 1.887
Vil gerne høre nogle bud på hvordan hans fremtid ser ud. Alm. leg med andre hunde, agility, udstillininger osv
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Og alligevel endte det faktisk med, at han fungerede fuldstændig som han gjorde før - uden begrænsninger.
Desværre bristede det igen - men dette var sort uheld og kun fordi han virkelig VAR ekstrem i sin måde at bevæge sig på.
En korsbåndsoperation er rutine for de dygtige kirurger og resten er helt afhængigt af, hvor god du er til at holde hunden i ro og gennemgå en fornuftig genoptræningsplan.
Som udgangspunkt er der ikke noget til hinder for, at en hund med korsbåndsskade skulle kunne fungere fuldstændig normalt efter ro og genoptræning.
Men det er et hårdt arbejde så længe det står på.
feb 2009
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 50 Svar: 369
Min mors berner sennen sprang et korsbånd i vinters, og ham måtte vi aflive.. Han var gammel, og efter dyrelægens mening var det synd at udsætte en gammel hund for operation, genoptræning osv.. Håber din vaps blir frisk igen!
Held og lykke i fremtiden
jun 2007
Wilson er bare så glad for andre hunde og det halve år i ro bliver et sandt helvede for os begge, når han ikke må løbe frit eller lege med andre hunde.. Men det går nok.. Det skal det..
Det bliver rigtig rigtig hårdt og det var bestemt ikke lige sådan en hvalpetid jeg havde drømt om..
Og vil lige minde folkom at forsikring er så vigtigt!
feb 2009
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 50 Svar: 369
Alt held og lykke ønskes i herfra!
jun 2007
jun 2007
Han holder benet under sig og alle smptomer er der. Han skal til dyrlæge i eftermiddag..
Ved ikke lige hvad jeg skal gøre hvis det er det samme igen...
Ødelagt korsbånd