1.113 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

korsbånd korsbånd

jeg er desværre en af de uheldig at min hund har ødelagt hans korsbånd af ;( så ville lige høre folk her inde af om der er nogen der var hvor lang tid der må gå inden han blir operation hans korsbånd... han støtter på det... og andre gang gør han ik... ? men er der nogen som der var hvor lang tid der må gå inden operation?

håber der er nogen som der kan hjælpe mig...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  korsbånd
  • #1   17. jun 2013 Det skal gå hurtigt. Altså inden for meget få dage. Hvad siger dyrlægen?

• #2   17. jun 2013 er det rigtigt smiley f**k.... der er gået lidt over 1mdr ? smiley jamen han sagde at det var korsbåndet... men han ville ik ha noget billede af det eller noget som helst? smiley

• #3   17. jun 2013 Ja men er korsbåndet røg helt? Eller kun halvt?

• #4   17. jun 2013 jamen det var ik røget helt sagde han... smiley og hunden gå på benen og andre gang gør han ik ?

• #5   17. jun 2013 Hvis ikke det er røget helt kan du være heldig at det vokser sammen igen. Har selv prøvet for et halvt år siden med min den ene hund. Har du holdt hunden i ro?

• #6   17. jun 2013 Grunden til at den kan støtte på det nogen gange er ledvæsken, som fylder knæet ud, og gør det mere stabilt, så det kan snyde lidt.

Grunden til at man helst skal operere hurtigt er så man undgår meniskeskade, men efter 1 mdr er menisken sikkert også skadet. Men derfor er det ikke umuligt alligevel at en operation kan gøre benet ok igen. Men vælg en TTA operation, så får du det bedste resultat.

• #7   17. jun 2013 ja han er bliven holdt i ro... har haft en helt delt arb... så min mor har luftet ham når jeg har været på arb.. og det var kun 5mins af gangen... og når han skal ud nu... er han ik ud meget længere....

lykke... nå for den da os... ringer til dyrlægen og bestille tid imorgen... så han kan komme til og gå rigtigt igen... men plejer dyrlægen og sig hvis han godt kan se at det ik kan betale sig ? har snakket med dyrlægen om det? og det koster 12kg.. også får han sådan en alu skinde inde? kan det ik passe?

• #8   17. jun 2013 Da det skete med min Schæfer (Selvfølgelig nytårsaften) var det kun revet halvt over. Jeg skulle derfor holde min hund i ro, kun lufte i snor, ingen leg og gåture.
    Enten kunne jeg risikere at det ville springe helt og så skulle hun opereres eller jeg kunne være heldig at det voksede sammen igen.
    Jeg holdte vejret og det voksede heldigvis sammen igen.
    I de første uger haltede hun, men efter 3-4 uger haltede hun næsten ikke mere.
    Den dag i dag har hun ingen gener fra dengang.

• #9   17. jun 2013 ku være jeg skulle få dyrlægen til og tjekke det igen så smiley evt få et billede af det

• #10   17. jun 2013 Ja god ide smiley

• #11   17. jun 2013 Du skal få dyrlægen til at undersøge det ordentligt, netop fordi, som Nu som Kongelig Medløber DKK snob. siger - hvis det kun er delvis så kan det vokse sammen igen med den rette behandling..

Min anouk havde delvis overrevet og vi gav det ro, smerte behandling med først akupunktur og senere guldbehandling og hun er rengående i dag.
    Fordi hun kun haltede ganske lidt og kun ind i mellem gik der egentlig længe før hun kom i behandling, og som sagt er hun rask i dag

• #12   17. jun 2013 Det skal lige siges at hun nu skal holdes i god form, må naturligvis ikke blive overvægtig og skal være velmuskuleret for at hjælpe hendes knæ så godt som muligt, hun vil nok altid have et svagt punkt der

• #13   17. jun 2013 Ja min hund var os på smertestillende. I 2 uger mener jeg.

• #14   17. jun 2013 Mener ikke at dyrlægen kan se det på røgent. Min dyrlæge lavede en undersøgelse hvor de første gang kunne mærke at det var delvist overrevet og ugen efter var det helt overrevet. Hun fik den TTA som Lykke skriver om og hvis hunden er tungere end 20 kg er det det bedste. Det er dyrt og der er genoptræning efterfølgende som også er meget dyrt men det hele værd hvis man gerne vil have en normal hund igen. Obs. på at det er ikke alle dyrlæger der kan lave den operation og kun brug dem der har erfaring i den hvis det er det du beslutter dig for.

• #15   17. jun 2013 Tony: ja den får sådan en metal skinne ind i benet. det er langt den mest holdbare til sådan en stor hund, som Carolina skriver, skifter man bare korsbåndet, risikerer man at skulle operere igen.

• #16   19. jun 2013 Hvordan går det med hunden????

Kommentér på:
korsbånd

Annonce