hvem skal betale dyrlæge? {{forumTopicSubject}}
ja jeg lavede et indlæg igår om vores nabos kat som hele tiden kom ind i vores have og ind i vores hus.
nu er det sådan at i dag hoppede den over hegnet og ind til os, milo så den er prøvede at jage den væk. ind i en busk. pludselig lyder der et skig og milo kommer ud med øjet helt lukkede, så blødte men jeg kan ikke helt se om det er inde i øjet eller ved siden af.
jeg har givet ham nogle dråber som han fik engang han fik en pind i øjet og det har hjulpet lidt.
men han kniber stadig øjet sammen, men det bløder ikke mere.
men så er mit spørgsmål, hvis jeg bliver nød til at tage til dyrlægen med ham, hvem skal så betale? naboen eller mig selv?
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 230
God bedring med ham...
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
god bedring til ham
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
puh... aner dte ikke er vist mit svar
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
jan 2010
Følger: 47 Følgere: 46 Hunde: 6 Emner: 511 Svar: 4.066
men milo havde ikke gjort den noget, han tør ikke. han løber kun hen til den og kigger på den.
louise, ja men jeg er næsten sikker på at det var ved siden af øjet og ikke inde i. derfor jeg gav ham de dråber for at se, og det er blevet bedre med dem,
det er jo nogle dråber vi har fået til at behandle en ridse i øjet. så det ville jo være det samme vi ville få igen.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
jan 2010
jeg tror nu ikke der er fare for at mine hunde gør katten noget, det tør de sku ikke:) hihi
men nu ser jeg lige hvordan det går med øjet i løbet af dagen, og hvis han stadig er irriteret i det i morgen må vi heller ringe til dyrlægen. men ser ud til det går over af sig selv.
stakkels lille milo;)
mar 2009
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 1.377
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 62 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.516
dec 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 320
Jeg ville slet ikke overveje, hvem der skulle betale regningen men se at få min hund i behandling ASAP. Det andet er jo på nuværende tidspunkt blot fnidderfnadder og kan sagtens rettes op på senere.
Jeg ville nok også have stoppet min hund.
Kattene er deres egne herrer, og du kan sagtens risikere, at hvis det ikke er naboens kat, så er det en andens kat. Sådan er der så mange fordele og ulemper ved at bo i hus.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Alle dyr skal holdes på égen matrikel, ja... men du har nu ikke ret til at aflive naboens dyr blot fordi du har advaret om at du vil gøre det...
jan 2010
jeg kunne ikke stoppe ham da jeg var inde og så det gennem vinduet.
de er bare nogle rensende dråber, ikke noget medicin eller noget så bare rolig. det er bare sådan noget som renser hvis der sidder noget inde i øjet.
jeg vil prøve at advare dem om at deres kat skal holdes på deres egen side, for det er super træls den kommer rendende, og selv om nogle mener at de bare kan stoppe deres hund i det, så er det altså noget indstinkt der ligger i dem, så jeg kan råbe og skrige lige så tosset jeg vil, de stopper ikke.
de kunne aldrig finde på at gøre katten noget, og når katten stopper op og står stille så lader de den være. men det er jo sjovt når den løber og man kan jage den.
men hans øje ser fint ud nu, den der hinde de har i øjet er lidt ind over, men så vidt jeg har forstået er det ikke noget der gør noget. men hvis det stadig ser sådan ud i morgen så kører vi til dyrlægen.
jan 2010
men jeg advarer dem om det og ser hvad der sker.
deres schæfer har også været inde over hegnet et par gange for at jage mine hunde.
okt 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 54
jan 2010
og der er da ingen der bryder sig om at andres dyr går ind i vores hus og tisser.
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.270
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
Var det ikke dig, der skrev forleden, at samme nabo havde sagt god for, at i fik en hund mere? De lyder til at være til at tale med og hverken onde eller dumme, så mit forslag er:
Tal med dem om problemet. Sig, du synes, det er ærgerligt, at katten besørger i jeres hus, at det jo egentlig også er lidt trist for den at risikere at blive lukket inde hos jer og, at du er nervøs for om den og hunden en dag vil få gjort alvorlig skade på hinanden. Derefter kan du jo spørge, om ikke de kunne hegne siden ind mod jer ind, på samme måde som resten af haven og så ville det problem være løst
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
jan 2010
ja det var mig der skrev om det. ja vil prøve og snakke med dem når jeg ser dem igen.
ginne vi bor til leje, og det er den samme mand der ejer både vores og deres hus. så ved ikke om vi bare må sætte hegn op.
men jeg prøver og snakke med dem. hun blev nemlig rigtig sur igår da jeg nævnte at katte havde gjort det med øjet. men tænkte at jeg heller måtte nævne det så de var klar over det.
hvem skal betale dyrlæge?