{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.243 visninger | Oprettet:

hvem skal betale dyrlæge? {{forumTopicSubject}}

ja jeg lavede et indlæg igår om vores nabos kat som hele tiden kom ind i vores have og ind i vores hus.

nu er det sådan at i dag hoppede den over hegnet og ind til os, milo så den er prøvede at jage den væk. ind i en busk. pludselig lyder der et skig og milo kommer ud med øjet helt lukkede, så blødte men jeg kan ikke helt se om det er inde i øjet eller ved siden af.
jeg har givet ham nogle dråber som han fik engang han fik en pind i øjet og det har hjulpet lidt.
men han kniber stadig øjet sammen, men det bløder ikke mere.

men så er mit spørgsmål, hvis jeg bliver nød til at tage til dyrlægen med ham, hvem skal så betale? naboen eller mig selv?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvem skal betale dyrlæge?
  • #2   27. jun 2010 Det bliver nok svært at bevise at de lige præcis er din nabos kat der har forårsaget uheldet, så du bliver nok nødt til selv at betale. Har i ikke en sygeforsikring?

God bedring med ham... smiley

• #3   27. jun 2010 det skal du ... det er din hund. Det kunne ligeså godt have været en fugl har var løbet efter. Så længe det ikke er katten der har angrebet ham og forvoldt skaden, så er problemet dit.

god bedring til ham

• #4   27. jun 2010 ved ikke med betaling.. men han skal da til dyrlægen.. øjet er så ømt et sted.. og kan være han har en rids som skal behandles...

• #5   27. jun 2010 eftersom katten reagerer i selvfosvar, den angreb ham jo ikke før han stræg efter den, ville jeg mene det var jer selv der stod med regningen... på den anden side foregik det på jeres private grund og I havde IKKE inviteret katten ind... så der kunne man nok mene det var naboens ansvar...

puh... aner dte ikke er vist mit svar smiley

• #6   27. jun 2010 Aner det ikke juridisk, men var det min kat, havde jeg punget ud. Ville selvfølgelig kræve, at jeg vidste, at det var sket smiley

• #7   27. jun 2010 nej jeg ved heller ikke helt nemlig. men jeg har nævnt for naboen at det var sket. men de virkede også ligeglade med det. jeg syntes bare det er træls den skal komme rendende her hele tiden. og jeg gider heller ikke skælde mine hunde ud for at jage den., det er jo deres have.
    men milo havde ikke gjort den noget, han tør ikke. han løber kun hen til den og kigger på den.

louise, ja men jeg er næsten sikker på at det var ved siden af øjet og ikke inde i. derfor jeg gav ham de dråber for at se, og det er blevet bedre med dem,
    det er jo nogle dråber vi har fået til at behandle en ridse i øjet. så det ville jo være det samme vi ville få igen.

• #8   27. jun 2010 Michelle.. bare i orden.. min døjer meget med øjensygdomme... og det er så smertefuldt.. og hvis det var ved siden af, så er det jo lidt noget andet... god bedring til den bette.

• #9   27. jun 2010 ja jeg skal ud og have fat i en vandpistol i næste uge, for den går også ind i vores hus når døren er åben og pisse her inde,. lorte dyr;)

jeg tror nu ikke der er fare for at mine hunde gør katten noget, det tør de sku ikke:) hihi

men nu ser jeg lige hvordan det går med øjet i løbet af dagen, og hvis han stadig er irriteret i det i morgen må vi heller ringe til dyrlægen. men ser ud til det går over af sig selv.
    stakkels lille milo;)

• #10   27. jun 2010 Hvis du ikke har gjort det , så gå ind til naboen og sig du ikke vil se deres kat på din grund,for så bliver den aflivet.

• #14   27. jun 2010 umm det tror jeg du selv kommer til - ikke mindst da hundeloven operer med objektivt ansvar

• #16   27. jun 2010 Da du ikke præcist har set, hvad der er sket. Kan den lige så godt have fået en gren eller noget andet i øjet.

Jeg ville slet ikke overveje, hvem der skulle betale regningen men se at få min hund i behandling ASAP. Det andet er jo på nuværende tidspunkt blot fnidderfnadder og kan sagtens rettes op på senere.

Jeg ville nok også have stoppet min hund.

Kattene er deres egne herrer, og du kan sagtens risikere, at hvis det ikke er naboens kat, så er det en andens kat. Sådan er der så mange fordele og ulemper ved at bo i hus.

• #17   27. jun 2010 Pia Ø:

Alle dyr skal holdes på égen matrikel, ja... men du har nu ikke ret til at aflive naboens dyr blot fordi du har advaret om at du vil gøre det...

• #18   27. jun 2010 jeg VED det er deres kat da jeg snakkede med dem den dag de fik den.

jeg kunne ikke stoppe ham da jeg var inde og så det gennem vinduet.

de er bare nogle rensende dråber, ikke noget medicin eller noget så bare rolig. det er bare sådan noget som renser hvis der sidder noget inde i øjet.

jeg vil prøve at advare dem om at deres kat skal holdes på deres egen side, for det er super træls den kommer rendende, og selv om nogle mener at de bare kan stoppe deres hund i det, så er det altså noget indstinkt der ligger i dem, så jeg kan råbe og skrige lige så tosset jeg vil, de stopper ikke.
    de kunne aldrig finde på at gøre katten noget, og når katten stopper op og står stille så lader de den være. men det er jo sjovt når den løber og man kan jage den.

men hans øje ser fint ud nu, den der hinde de har i øjet er lidt ind over, men så vidt jeg har forstået er det ikke noget der gør noget. men hvis det stadig ser sådan ud i morgen så kører vi til dyrlægen.

• #19   27. jun 2010 deres have er også hegnet sådan ind at katten på ingen måder kan komme andre steder hen end i deres egen have og vores. og vores have og også lukket så den ikke kan komme vidre derfra. det er derfor det er så træls, for hvis den kun lige var på gennemgang gjorde det mig ikke så meget. men den er her hele tiden og det er så træls. den sidder og kigger sulten på mine kaniner ude i haven.
    men jeg advarer dem om det og ser hvad der sker.

deres schæfer har også været inde over hegnet et par gange for at jage mine hunde.

• #20   27. jun 2010 Undre mig over, hvor små sko folk kan gå i... Ja andres dyr er trælse, men se dog lidt ud over egen næse og vågn op til virkeligheden, hegne en kat ind...!!! Gi den en ordenligt spand vand, og så ser du ikke mere til den... Hvis man vil havde store problemer og være uvenner med alle så kan man da sagtens det...

• #21   28. jun 2010 det var da en dum kommentar. deres have er hegnet ind så katten ikke kan komme til andre sider. så kan de vel også over til vores side.
    og der er da ingen der bryder sig om at andres dyr går ind i vores hus og tisser.

• #22   28. jun 2010 Din hund bløder om øjnene skriver du........... Så var det nok bedst om du lige fik den en gang til dyrlæge frem for at dryppe med nogle gamle dråber, som kan gøre det hele meget værre.....

• #23   28. jun 2010 michelle
    Var det ikke dig, der skrev forleden, at samme nabo havde sagt god for, at i fik en hund mere? De lyder til at være til at tale med og hverken onde eller dumme, så mit forslag er:

Tal med dem om problemet. Sig, du synes, det er ærgerligt, at katten besørger i jeres hus, at det jo egentlig også er lidt trist for den at risikere at blive lukket inde hos jer og, at du er nervøs for om den og hunden en dag vil få gjort alvorlig skade på hinanden. Derefter kan du jo spørge, om ikke de kunne hegne siden ind mod jer ind, på samme måde som resten af haven og så ville det problem være løst smiley

• #24   28. jun 2010 HAr du prøvet at snakke med naboen om at i kan dele udgifterne til et hegn mellem jeres grunde? Det må også være træls for dem at have en kat der risikere dødsdom fordi den irritere naboen..

• #25   28. jun 2010 jens og marianne.
    ja det var mig der skrev om det. ja vil prøve og snakke med dem når jeg ser dem igen.

ginne vi bor til leje, og det er den samme mand der ejer både vores og deres hus. så ved ikke om vi bare må sætte hegn op.

men jeg prøver og snakke med dem. hun blev nemlig rigtig sur igår da jeg nævnte at katte havde gjort det med øjet. men tænkte at jeg heller måtte nævne det så de var klar over det.

Kommentér på:
hvem skal betale dyrlæge?

Annonce