{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.386 visninger | Oprettet:

Jer med Rottweiler. Hvilken træning?? {{forumTopicSubject}}

God aften allesammen.. smiley

Ja, jeg er meget faccineret over racen rottweiler, og syntes det er en super smuk og flot hund.. Vi kunne måske godt tænke os en engang..

Men, men jeg kom sådan til at tænke over hvad man rent faktisk bruger rotten til?? Hvilken form for træning går i til med jeres hunde?? Nu ved jeg at rotten er en vagthund.

Men ville de være gode som feks spor hund? agillity? rally eller hvad man nu ellers kan træne med dem.. smiley

det er jo rart nok lige at vide, hvilken form for træning der er godt for en Rottweiler.. smiley og ja hvad er der ellers af gode ting atvide om racen?? Hvor aktiv er racen?

Ligenu har vi labrador/goldenretiver blanding på 1 år, det er vores første egen hund. Men vi er begge vokset op med hunde. I min familie har vi altid haft store hunde.. bla scæfer..

Jeg går til træning med min hund 1 gang ugenligt hvilket jeg har planer om at fortsætte med, når vi er færdige med det hold vi er igang med.. smiley

Hvad skal man kigge efter, når man feks skal kigge efter hvalp?? vi har naturligvis tænkt os at købe en med stamtavle.. Men hvilken avler ville i anbefale at købe hos??

Det her skal først være om nogle år, hvis det bliver aktuelt.. Vi har endnu ikke børn, men har planer om at få det engang.. Så hvis vi skal have hund nr 2, skal det først være, når vi ved om vi har tiden til en hund ekstre..

Men ja, kom med jeres indput om racen.. smiley

pft

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer med Rottweiler. Hvilken træning??
  • #2   24. jun 2010 Hvad er ipo?? har jeg ikke lige hørt om før haha.. smiley

Hmm jaa.. har godt hørt at de godt kan give problemer, hvis ikke de aktiveres nok.. Hvor meget motion/aktivering kræver sådan en hund??

Er der meget stor forskel på rotten og feks scæferen, hvor begge racer er vagtsomme??

• #3   24. jun 2010 Der hvor vi træner er der en rotweiler den er den bedste på holdet (lydihed og spor) og han elsker det han er virkelig dygtig jeg ved de starter til rally her efter sommer også jeg tror ham her vil alt han er virkelig dygtig

• #4   24. jun 2010 Stine
    Ipo er spor, lydighed og forsvarsarbejde smiley

• #5   24. jun 2010 Rænne ¤Carpe Diem¤ .

Nåå okay.. hehe.. smiley DET kunne i da bare ha sagt hehe.. smiley

Kunne Rally ikke være godt for sådan en hund?? Eller ville det blive for kedeligt i længden for sådan en basse??:)

• #8   24. jun 2010 Linda. Okay super tak.. Lyder fint det hele syntes jeg.. smiley

Jeg bruger mere end en time på vores hund nu, så med det går det nok ikke helt galt.. smiley Men nu må vi se om det bliver til en rottweiler engang.. smiley I hvertfald går der et par år, men det er jo godt at undersøge noget om racen inden man anskaffer sig en.. smiley

• #10   24. jun 2010 Jamen som de andre siger, så kan man træne IPO med Rottweileren, og spor egner den sig også rigtig godt til! Jeg træner lydighed med min Rottweiler smiley det er de rigtig dygtige til, da de er super glade for at arbejde og træne.

Det er en meget aktiv race, og den skal aktiveres en masse i løbet af en dag i form af forskellige opgaver - gåtur er ikke nok, den skal derimod ud og bruge hovedet!

Når man kigger efter hvalp er det selvfølgelig vigtigt at man kigger på forældrene og ser på sundhed og alt det, når du har fundet en god kennel du vil købe hos, så skal de nok hjælpe dig med at udpege den helt rigtige hvalp som passer til dine " behov".

Her er et link over de forskellige rottweiler kenneler, så kan du sidde og lurer allerede nu.

http://rottweilers.dk/danske%20kenneler.htm

Og ellers kan du få en masse info på hjemmesiden: http://rottweilers.dk/

• #11   25. jun 2010 god morgen..:) Tak for jeres svar.. Jeg vil gå i tænke boks, og tænke over det.. smiley

rally handler om lydighed, og hvor du har hundens kontrol 100% procent. Mine trænere anbefaler rally, inden man feks begynder på agility eller andre former for træning, da rally hjælper en med at have styr på hunden.. Det er en masse kontakt øvelser på en bane, med forskellige øvelser..

Jeg prøvede det lige for første gang idag, så kender ikke så godt til rally. Men de siger derude at det er en god trænings form, og at hunden virkelig skal bruge sig.. smiley Men nu må vi se hvad det bliver til.. smiley

Vil undersøge en masse om racen.. smiley

• #12   25. jun 2010 jeg træner lydighed med begge mine efter DCH's program
    og desuden træner jeg faktisk rally med min gamle tæve - så det kan du sagtens træne med dem smiley

• #13   25. jun 2010 Vi har efterhånden en del rottweilere ude hos os (PH).
    Nogen af dem er rigtig dovne og ville egentlig bedst egne sig til familiehunde med et par gåture dagligt og måske et enkelt spor eller 2 om ugen. Andre er virkelig brugshunde med stort B, og egner sig bestem ikke til KUN at være familiehunde. De skal bruges hver dag, og er rigtig gode til PH-arbejde. (Og kan, hvis de bliver brugt godt egne sig til familihunde når de er hjemme)
    Så hvis i gerne vil have en rottweiler vil jeg anbefale at tage rundt til forskellige kenneler og høre hvad de har, og hvilke drifter der ligger i deres avls-hunde.

• #14   25. jun 2010 Anne: Lige præcis (det med schæferne). Vi har også nogen ude ved os (hovedsagligt højavls-schæferne) de har INGEN drifter, men kan da til nøds gå et spor eller gerningssted, men så gider de da heller ikke mere... :o)

• #15   25. jun 2010 jeg vil sige hvis du får en rottweiler af brugslinier så er det ikke nok at træne Rally - så skal der altså noget mere træning til smiley
    Rally er sjovt for både hund og fører men det kræver altså ikke den store hjerne kapacitet fra hunde af

• #16   25. jun 2010 Hej igen.. smiley

okay. tusind tak for alle jeres fine svar.. smiley det er fint at høre fra nogen med god erfaring inde for racen.. smiley

Er der forskel på brugshundene og feks udstillingshunde??

Ikke fordi jeg ikke vil bruge hunden, for det vil jeg skam.. Vil melde mig på et træninghold, uanset hvilken hund vi nu skal have.. og jeg nyder at arbejde med dem.. smiley Men er måske mest bange for om vi kan styre en rotte.. smiley

• #17   27. jun 2010 Der er stor forskel på brugshunde og udstillingshunde. Brugshunde skal bruges og trænes - helst er par timer hver dag udover gå-turene, så de kræver en del mere aktivering, hvor udstillingshunde kan nøjes med træning et par gange om ugen og så ellers bare gåture.
    Dette er selvfølgelig opstillet i meget grove træk, og man kan sagtens være heldig/uheldig at funde en brugshund der ikke gider arbejde og omvendt :o)
    Men det er altid en god idé at få en god snak med opdrætterne og høre hvordan forældrene/bedsteofrældrene er :o)

Hvis i kan have / har en fast, rolig og konsekvent hånd vil jeg godt mene i kan styre en rotte :o)

Kommentér på:
Jer med Rottweiler. Hvilken træning??

Annonce