{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til alle jer med Rottweiler
  • #1   2. jun 2008 En han på 20 måneder og nærmere sig nok de 50 kg.

Får ham vejet på mandag til vores årlige sundhedstjek ved Dr. Dyr. Jeg er meget spændt på, hvad han præcist vejer:o)

• #2   2. jun 2008 Synes altså det er vildt at Cæsar allerede vejer 42 kg!!! Dyrlægen sagde at han ihvertfald kom på de 50 kg, en ordentlig basse smiley

• #3   2. jun 2008 Ja det er et helt pænt tal for ham, men hvis dyrelægen mener han ikke ser ud til at være overvægtig eller lide under det, så skal du bare være glad for, at der er så mange kilo hund at elske:o)

Vores vejede 43 kg, da han var næsten et år gammel:o)

• #4   2. jun 2008 altså nu er vores whisky selvfølgelig ikke ren rottweiler.. men han har mange sidder fra den.. han vejer knap 30 kg og er 7 måneder...

inno kan godt komme til at blive stor altså bred... fordi muskulaturen kommer jo først rigtig efter de er 1 år... en rottweiler er først færdig med at vokse i breden når de er 3år

• #5   2. jun 2008 Carla, tæve 7 år 3 mdr gammel = 42 kg
    Gracie, tæve 3 år 5 mdr gammel =39 kg
    Haiki, tæve 2 år 9 mdr gammel = 37 kg
    Humphrey, han 2 år 9 mdr gammel = 43 kg
    Odine, tæve 10 uger gammel = 7,8 kg

• #6   2. jun 2008 Jane..
    37 kg er da også en pæn størrelse.. Det skal nok komme.. Ellers må du indover med flødekagerne:o)

• #7   2. jun 2008 Nu gælder det jo om at holde unghunde af store racer slanke indtil de er færdigudvoksede, ja jo sådan set også derefter.

Man gider vel heller ikke have en fed rotte på 50 kg?

Jeg ville hellere have en muskuløs på 45 kg....

Min Jessie er 6 år og vejer 37 kg

• #8   2. jun 2008 Bredde er noget af det allersidste der kommer, min erfaring er at de først begynder at sætte bredde på for alvor, omkring 2 års alderen.

• #9   2. jun 2008 Jeanet R: Cæsar får præcis det han skal have hver dag og ikke et gram mere, han er ikke tyk men helt almindelig, dyrlægen sagde også at muskulaturen først rigtig har sat sig når han er ca 2 år.

Kisser C: Hold da op du har da også nogle ordentlige basser smiley

Jeg har lige lagt de nyeste billeder ind i vores fotoalbum af ham, så kan i da se knejten smiley

• #10   2. jun 2008 Laika er en ren Rotte
    hun er 1 år nu og vejer 54 kg men hun er ikke fed det er hendes knogler og muskler der vejer .
    bedre med en veltrænet hund hvor dens kondi er i orden og hvor det er muskler istedet for fedt .

• #11   2. jun 2008 Louisa T: Det var bestemt ikke fordi jeg mente at Cæsar var for tyk smiley

Min boerboel han Arthur vejede 58 kg 9 mdr gammel, uden at være for tyk - det kommer jo an på hvordan de er bygget.

Men der er jo også forskel på rotter, nogle er lave og brede, nogle er høje og smalle og nogle er høje og brede.

• #12   2. jun 2008 tyson er 2 år og vejer 43kg..

• #13   2. jun 2008 jeg har :

Jessie , 7 år - 38 kg

Balou , 3 år - 47 kg

• #14   2. jun 2008 Jeg må sige jeg er noget overrasket over den vægt mange af dem har. Jeg synes den er voldsom høj taget i betragtning af at en rottweiler er en brugshund, som skal kunne holde til at arbejde. Jeg træner sammen med en del rottweilere og de er alle pænt slanke, rent faktisk får de at vide på udstillinger at de er for tynde, men fakta er, at de hunde kan holde til arbejdet - også på sigt. Tæverne vejer omkring 37 kg og hannerne ca 45. Det er smukke, smidige og adrætte hunde.
    Men, sålænge udstillingsdommerne vil se store fedladne hunde er det jo svært at ændre indstillingen hos mange.

• #15   3. jun 2008 Tanja.. Tja Ozzy som du har mødt engang i Randers vejede 48 kg totalt trimmet..

Mine tæver har ligget mellem 35 og 40 kg.. Der er bestemt ingen fede hunde her i huset

• #16   3. jun 2008 Hehe, kan godt se at Rottweileren herhjemme ikke lige holdt standarden ....

Om sommeren vejede han omkring 55 kilo ( han havde ingen appetit og blev altid ret tynd )
    Om Vinteren kom han op på sin idealvægt på omkring 60 kilo. Og der var han aldrig tyk..
    Men han har altid været mere høj end bred, men flot og muskuløs også..
    ( (link fjernet) )
    Men langtfra Rottweiler standard, men han havde heller ikke tavle så man kan jo aldrig være sikker...

• #17   3. jun 2008 http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=18382

Det er det nyeste billede af Cæsar, synes ikke han er for tyk ihvertfald
    smiley
    Tanja H: Jeg synes bestemt ikke dem der har skrevet i den her tråd har for tykke rotter, synes det er flot når de er muskuløse at se på. Cæsar bliver brugt som brugshund og får meget motion, men alligevel er han nået op på en vægt der siger 42 kg og 9 mdr gammel.

Synes faktisk der er mange flotte rotter i den her tråd smiley

• #18   3. jun 2008 Ups, det er så fra billede nr 11 af der er de nye smiley

• #19   15. aug 2008 har hørt nogen sige at deres rottweiler vejer 90 kilo, men jeg har aldrig set en i virkligheden der er så stor og tung, har selv haft Mastino Napoletano eller mine forældre havde, og de er store og tunge, har aldrig set en Rotweiler der bare nærmede sig den størelse..

har i set det?

• #20   15. aug 2008 Peter.. nej.. Tror den største jeg har set,har vejet 60 kg og den var fed !

Mange gange tror jeg bare man siger en høj vægt,for at wow se min kæmpe rotte..

Når jeg kigger billeder herinde,syntes jeg ski ikke de stemmer overens med vægten på mange af dem smiley

• #21   16. aug 2008 Ham jeg har linket til lidt over , han vejede 60 kilo om vinteren og røg ned på omkring 55 om sommeren...

Min svoger har en kollega der har en Rotte der vejer 80 kilo og ydermere påstår at den er ren Rotte... Hænger ikke sammen...
    Gad godt at de tog et billede af den eller sådan noget *G*

• #22   16. aug 2008 Stine.. ja jeg syntes så ikke han ser større ud end Ozzy i min profil.. men billeder kan jo snyde smiley

• #23   16. aug 2008 jamen det er lige presis det jeg mener, for jeg mener da at en rotte på 80kg er langt fra racestandarten.?!
    og har aldrig set en i virkeligheden så vælger ikke at tro på det...

• #24   16. aug 2008 Stine M - Billedet snyder nok smiley
    Her er han ved siden af mennesker *G* (link fjernet) .. Han var større end standarden men som sagt også uden tavle så intet er sikkert...
    Han var ikke en typisk Han. Han var meget langbenet og stor.. Når folk så ham på gaden var reaktionen altid at han var "en kæmpe hund" så jeg tvivler stærkt på at en Rotte på 80 kilo forkommer, nu Zeus 'kun' kunne snige sig op på 60..

• Daniel O
    Daniel O Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #25   11. jan 2009 Kardon min rottweiler er 15 uger og vejer 16 kg ,

Kommentér på:
Til alle jer med Rottweiler

Annonce