{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.239 visninger | Oprettet:

hjælp. til jer med rottweiler. {{forumTopicSubject}}

hey alle sammen;) jeg står og skal til at købe hund, jeg har en del kriterier som skulle opfyldes, disse omfattede at hunden skal være lydig,en brugshund- børnevenlig - familiehund- nem at arbejde med- en god vagthund, en loyal hund- elsker at lege, ja og så efter måneders kiggen på MANGE RACER faldt jeg over rottweileren;) desværre har den jo et kedeligt ly.. når men i hverfald har jeg god kontakt og har snakket med en jeg kender der har opdrættet denne dejlige race og arbejdet med denne i gennem 28 år så ja hun har bestemt erfarring /kenskab. jeg skal ud og kigge på hvalpe i næste weekend, og hun skal med så der bliver valgt den helt rette hund der vil passe ind i vores lige netop vores lille familie.
;O)
når men nu til selve mine spørgsmål til jer med rottweiler;) kan i give mig nogle gode råd(det er ikke vores første svære hund) vi har før i tiden haft grosser sweiser sennehund, han hund.) nu skal jeg have en tæve det er jeg blevet anbefalet;) er det en super familie hund som der er beskrevet. og er det rigtigt at en rottweiler har et "brist"?? det er der nogle der mener. desværre. alt hvad i har af ejererfarringer vil i ikke nok fortælle...?? jeg har samlet masser af info, men er virkelig interesseret i af høre nogle ejererfarringer;)))) skriv skriv p godt og ondt.. smiley mvh.louise

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp. til jer med rottweiler.
  • #1   18. feb 2009 Ved ikke lige, hvad det er for en brist?
    Det er en hund med selvværd.
    Er man konsekvent, kærlig og retfærdig kan det ikke helt galt;-)
    Vores er en "glad-i-låget" hund.
    Hun elsker andre mennesker, hvilket nogen gange kan være lidt for meget af det gode. Børnene elsker hun allermest.

• #3   18. feb 2009 dejligt af høre med at de alle har været gode.. ;))) det er også mit eget syn på denne race.. der er bare nogle i mit omgangskreds der kommer med skræk historier og der irreterer mig helt vildt og syntes der er ærgeligt , og også derfor jeg simpelthen blev nød til at spøger jer ejer herinde;) glæder mig til at høre fra flere og takker for jeres svar ;)))

• #4   18. feb 2009 Jamen du har da bare valgt den rigtige race. Jeg fik min første rottweiler i 1967, har pt en tæve på godt 1 år Har haft 1 han og er nu på tæve nr. 4. Jeg har jo så megen erfaring/viden om netop denne hunderace så jeg vil liste lidt op om hvad det kræver af denne race, håber at andre vil komme med det som jeg glemmer - men jeg prøver:

En rotte var i romertiden en kamphund, stor og tung og megen selvtillid.
    Så blev den brugt som hyrdehund for kvæghandlere i Europa, hvor centret for kvæghandel var i byen Rottweill i sydtyskland, en god egenskab var at det var en tung og rolig hund som kunne hjælpe kvæghandleren med at føre sine dyr ned gennem Europa, men ikke mindst at den kunne beskytte sin ejer på vejen hjem, da han medførte de penge som han havde fået for kvæget.
    Derfor har disse hunde et meget stort beskytterinstinkt - de har et stort behov for at passe på.
    Negativt: Hvis en rotte ikke har en "flok" at passe på og mangler social menneskelig kontakt, som f.eks. en pladshund bliver den nemt en tikkende bombe.
    Så det er meget vigtigt at optage hunden som et socialt medlem af familien - til gengæld kan den som kønsmoden godt fravælge noget af den sociale samværd og det er helt fint. F.eks. valgte vores unge tæve efter 1. løbetid ikke at sove i soveværelset med os, hun ville hellere sove nede i stuen i sin kurv eller i sofaen om natten - vores D/S går for det meste med mig og putter i sengen om natten - men det har hun valgt fra - så selvstændige kan de være.
    Puttehund i sofaen - men på hendes præmisser.
    At jeres hund bliver lydig er op til jer - minimum hvalpekursus er nødvendigt også for at socialicere hunden.
    Vagthund: Der er de et kapitel for sig, dem der kommer ind opdager slet ikke hunden - nej den gemmer sig et sted, men hvis de tror at de kan komme ud - nej står rotten der og ser meget lidt rar ud, men viser sine flotte hjørnetænder - så kan de vente til familien kommer hjem også selvom det er om 2 dage!
    Børn: Vi fik vores første tæve, en genbrugshund på 8 mdr. - vant til børn da vores datter var 2,5 år, hunden tog datteren helt til sig, beskyttede hende og veninderne helt, til hunden måtte aflives i en alder af 7 år, kravet i familien at den næste hund skulle være en rottweilertæve, hun blev 9 år, siden har der været 2 mere.
    Efter min opfattelse findes der meget groft sagt 2 typer rottweilere, en let type som er meget aktiv og som er velegnet til personer som ønsker at arbejde med hunden - og så den store mere tunge og flematiske type som er mere rolig og selvrådig, hvis temperaturen er over 25 grader, graver den sig ned under en busk og lukker ørene, den gider bare ikke at arbejde - det er netop den type jeg bedst kan lide - men jeg er jo også blevet ældre.
    Den forrige - Emma tog det med knusro at en baby kom i familien, da hun desværre blev aflivet forríge år, fik vi hvalp Minna som vi har nu - hun har også taget barnebarnet til sig. Vores datter og svigersøn har for 1 måned siden taget en schæfer han på 2 år - men han kan desværre ikke med barnebarnet- han kan ikke sige fra - så selvtillid er nok rottweilerens stærke side - hvis man forstår at udnytte den.
    Kig ind på min side og skriv gerne igen hvis du har spørgsmål
    Mange hilsener fra Susanne

• #5   19. feb 2009 Min datter og svigersøn har en rottehan. Han er 10 mdr. nu, og han er bare så dejlig. Jeg har selv 4 hunde og han er bare faldet godt til hos vores familie.
    Han er virkelig sjov, lydig og intilligent.
    Dog som andre skriver er det en selvsikker hund, der skal aktiveres og stimuleres rigtigt fra lille af. Han elsker børn, men siger fra,(knurrer og går) hvis de overskrider hans grænser, og det respekterer vi. Vores hunde behøver ikke finde sig i alt.

Kommentér på:
hjælp. til jer med rottweiler.

Annonce