{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.134 visninger | Oprettet:

Til jer med 2mopse-kæmpe hjælp!! {{forumTopicSubject}}

Øv altså..

Vi hentede jo Molly som har boet hos en ung pige som arbejde så meget at hun ikk havde tid til at aktivere og hygge med Molly og søgte derfor et nyt hjem til hende..

Vi tog hende til os og den første tid har de virkelig virkelig nydt hinanden, de leger godt. sover sammen, slikker på hinanden osv.
MEN nu de sidste par dage er det gået helt galt:(

Jeg må skille dem ad fordi de går i bidkampe!!

Det sker nårj eg har nusset med tulle eller molly også selvom jeg nusser begge, så blir de åbentbart jaloux på hinanden og går til angreb:( og det ser ikk godt ud og lyder ikk godt og en dag bed molly tulle i ansigtet så hun skreg der kom kun et lille hak heldigvis og vi var ved dyrlægen pga andre ting også dagen efter og det var ikk noget slemt.. men det godt nok ikke rart..

Jeg ved ikk hva jeg skal gøre??
Når det sker skiller jeg dem ad og så blir den ene i stuen og den anden i gangen da der er trappe gitter mellem disse to rum...

Når de blir lukket sammen igen er det glemt lige til næste gang man viser opmærksomhed for en af dem...

Tulle er fra 7juni og
molly er fra 7maj

desværre er det nok alderen som jeg har fået afvide kan gøre det... det kan jeg ikk ændre på..

men har i de samme oplevelser og gode råd til hvad jeg kan gøre ville jeg tage imod dem med kys hånd så mine skønne mopse kan ha det godt sammen!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til jer med 2mopse-kæmpe hjælp!!
  • #1   13. feb 2009 Ja det er HELT normalt adfærd, at de udviser dominans overfor hinanden. Det stopper på et tidspunkt, men i mellemtiden er du nødt til som deres fører at gå imellem, når det bliver for voldsomt.

• #2   13. feb 2009 Ja det stopper igen. Har selv prøvet det med Lola og der gik det over efter lidt tid, men man skal bare huske at holde godt øje med dem når de er sammen og så se om de gør det igen. Og så skal de ha' at vide at det ikke er iorden.. og pludselig når din første Mops Acceptere den anden, ja så bliver de sq næsten uadskillige, men det er selvfølgelig ikke rart at de bliver så voldsomme mod hinanden her i starten.. Men synes at du skal holde ud lidt endnu, for det ændre sig til noget positivt, er jeg sikker på! smiley

• #3   13. feb 2009 Det er Molly som er den sidst ankomne der fare i hoved på tulle, det er det jeg syndes er underligt men hun er os ældst men det jo tulle der altid har haft mig.. men ikk hende der starter kampene..

molly er også en meget stærk mops så hun lægger bar tulle ned på 2sec.

Okey bar det stopper ved at jeg skiller dem ad hver gang og at det ikk fortsætter når der ikk sker andet.. for det rigtig synd hvis de ikk kan enes når de også hygger sig sammen så mange timer om dagen.. og det KUN når der blir nusset med en af dem eller begge det starter..

• #4   14. feb 2009 Der er stor forskel på deres bide leg og bid kamp.. man kan både høre og se det.. og de er svære at skille ad for man får nemt et par hak i hænderne..

og når jeg så skiller dem står de og hyler ad hinanden indtil de til sidst begge lægger sig ned.. og slapper af..

Jamen her får de også begge lov at blive nusset så det jo ikke det der er galt for de vil når de får deres surmuggen ture ikke være hos mig begge to så flipper de helt ud på hinanden smiley og så der ikk meget hygge..

Det skændes ikke om mad eller lign der får de hver deres skål og når de ikk gider den mere blir den fjernet.. godbidder der har jeg vist tydeligt at de overhoved ikk engang skal prøve at tage hinandens for de får det samme.. kan os sidde med dem foran mig og træne begge i sit dæk osv med godbider og der kæmper de ikk om det der de rigtig gode..

det simpelthen kun ved den der nærkontakt opmærksomhed..

roser også begge og snakker med begge osv så ingen af dem burde føle sig udenfor.. men det gør de så åbentbart alligevel..
    det bar så underligt det molly der oftes starter det når hun ikk har været her mere end en måneds tid nu..

• #5   14. feb 2009 Det skal sq nok snart stoppe

• #6   14. feb 2009 håber virkelig du har meget ret og det er snart.. for det super ærgeligt..

• #7   17. feb 2009 Hvor længe er det ansvarligt at lade dem prøve at bestemme hvem der "bestemmer" her? hvor længe plejer sådan noget at tage??

Igår skilte jeg dem 3 gange og idag 4 gange 4 gang var ude i haven hvor jeg måttte løbe ud og stoppe det.. idag har det bar sket lige pludselig ud af det blå for jeg har siddet i sofaen i mens uden at nusse eller snakke til dem så det var ikk kun det åbentbart..

er bar så ked af hvis de kommer til skade??

tulle virker ikk til at være sig selv mere. hun blir mere og mere forsigtig.. selv da vi var oppe og besøge hendes legeven uden molly så legede hun ikk ret meget hun var meget forsigtig hele tiden og tør ikk ta noget legetøj eller noget hvis andre kikker på det næsten.. håber det går over.. men hvor længe tager sådan noget mon? vil ikk ha tulle blir ødelagt af det? og molly lige så det rigtig synd..

kan i huske det?? om det var så slemt og hvor længe jer med 2 hunde???

• #8   20. feb 2009 Ja jeg har måtte vælge at prøve at finde hende en ny familie uden andre hunde for det synd for hende andet..
    og synd for begge to de kæmper hele tiden.. over alt. nu det endda over maden de bider hiananden:(

det har været en hård beslutning men er helt sikker på det er den bedste for dem begge efter en masse rådgivning jeg har fået fra en masse herinde nu.. og andre jeg kender med hunde...

Kommentér på:
Til jer med 2mopse-kæmpe hjælp!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce