Hund billigt til salg!!! {{forumTopicSubject}}
De næste 3 mdr. i hvert fald
Milo er nu stensikkert i lømmelalderen.
Optakten har været der i et stykke tid, og det var ikke det helt vilde, men nu er det helt over os.
Hvad jeg ikke har hentet af sko og klude i haven den sidste uge (fordi jeg selv er dum nok til ikke at lukke døren ud til bryggerset hvor skoene står, og når jeg sorterer vasketøj) - det er ikke småting.
Han gøer snart af alt der bevæger sig, og af os for et godt ord, og hyler løs når vi er nogle steder hvor der er andre mennesker.
Han var ellers blevet god til at gå pænt - helt passé når vi er nogle steder. Han trækker som en i satan og der er bare nul kontakt.
Vi træner og træner, men alligevel er jeg ved at blive lidt sindssyg og en anelse træt af det
Især når han gøer og jeg ikke kan få ham til at stoppe. Ihh altså! (han kan godt "stille" kommandoen, men hjernecellerne når ikke sammen pt.
Er der noget at gøre, eller må vi bare vente til det går over?
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
Til gengæld skal man sørge for at aktivere hunden så meget som overhovedet muligt.. Virkelig kører den træt og lade den få brugt sin hjerne....
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 2.609
Måske det var noget? Så kan du får lov at prøve en slædehund på 22 kg trække, og vil måske synes milo er dejlig nem
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.743
Men det gøeri der kan jeg næsten ikke holde ud.. Det er lige før bægeret flyder over. Førhen når han gøede af os, der kom ha nud i gangen i 1 min. men det er liiidt svært nu hvor vi er i haven. Lømlen bliver jo ikke stående. Så løber han. Og det nytter jo ikke en hylende fis at gå efter ham
jan 2010
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
Hvis han skruer helt over når I går tur, så gå nogle skridt tilbage i træningen og tag den derfra og så ellers prøv så vidt muligt at undgå konflikter.
Lia har heldigvis ikke haft nogen lømmelalder af betydning, men min første hund, Aqui, var simpelthen et mareridt i lømmelalderen. Jeg lærte at håndtere det ved at tælle baglæns fra 1-10, give mig selv time-out for ikke at kværke køteren og ellers sammenbidt mumle "det går over, det går over, det går over." - og det gjorde det jo.
jan 2010
Vi må holde os helt til at det gamle som han kender, og så må det nye komme når han er over den her periode. Han hyler også bare når vi er på træningspladsen - fra p-pladsen til vi står med de andre, og der kan vi jo ikke lade være med at komme. Og det er så pinligt at have sådan en ulv med. De andre hunde sidder der lige så pænt
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 318
glæder mig allerede til den lille kommer i den alder... eller.
dec 2009
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.009
hehe for mig ......... Simba er nemlig 2,3 år og igennem lømmelalderen
dec 2009
Er han stadig i lømmelalderen eller er han lige kommet ud af den eller hvad mener du? Hvis min hund stadig er i lømmelalderen som 2,3 årig ja så blir han sgu solgt til højestbydende..:-) (Ironi kan forekomme...)
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.924
dec 2009
Ja det ved jeg godt men den der kommer senere skulle ikke være ligeså slem som den første.... Har jeg hørt hehe
jan 2010
Hurra hurra for mig , jeg klarede nemliig Simbas sidste lømmelalder
og vi er begge kommer igennem uden salg af Simba "gg"
der er et par stykker af lømmelsperioderne :
den første omkring 7-8 mdr , og min erfaring er at det er den værste
den anden periode er 18-22 mdr. alderen , hvor man kan opleve at de har behov for at strejfe meget ( at finde en ny flok agtig adfærd 9
den tredie som 25-27 mdr. hvor de "bare " ikke er så motiveret for øvelser ( er ikke slem og hurtig overstået )
den tredie var jeg ikke selv klar over før den var over os , med selekterende hørelse og manglende motivation , jeg spurgte herinde og fik svaret tredie lømmelalder .
nu er Simba 2 år og 3 mdr. og al læring sidder fast og han er blevet meget trofast og rolig.
så hold ud , det går over igen og al bliver fryd og gammen ved 2 års alderen
hold os endelig orienteret om forløbet hen af vejen , så vi andre ikke glemmer hvor opgivende man kan få det ind imellem med unghunde
jan 2010
Der har da ikke været nogen sko i haven i går hehe, men hold da op en eftermiddagstur vi var på.. Det endte med at jeg brækkede af halvvejs, og gik hjem igen, for han hoppede og dansede rund på det fortov, ville løbe efter bilerne osv. Puha, de næste 3 mdr. må bare gerne gå..
jun 2009
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.114
Jeg glæder mig allerede til King er 2,3 år
dec 2009
Ja jeg glæder mig også til Balto er 2,3 år og har overstået alle sine lømmelaldre...
marianne:
Balto går faktisk ok pænt når vi går tur... Men er der for mange mennesker og hunde så går han helt i selvsving.... Så er han ikke til at styre....
jan 2010
jeg kan se at King er lige nøjagtig et år yngre end Simba , så hold uuuuuud , du mangler "bare " 12 mdr.
jun 2009
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.114
Åhhh GUD... *G*
jan 2010
Når de er 12 mdr. er de engle - tror jeg
jan 2010
det tror jeg faktisk du har ret i , at det går hurtigere , men hvor meget ved jeg ikke
jan 2010
jan 2010
in your dreams my friend LOL
Hund billigt til salg!!!