{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.067 visninger | Oprettet:

Hund billigt til salg!!! {{forumTopicSubject}}

De næste 3 mdr. i hvert fald smiley

Milo er nu stensikkert i lømmelalderen.
Optakten har været der i et stykke tid, og det var ikke det helt vilde, men nu er det helt over os.

Hvad jeg ikke har hentet af sko og klude i haven den sidste uge (fordi jeg selv er dum nok til ikke at lukke døren ud til bryggerset hvor skoene står, og når jeg sorterer vasketøj) - det er ikke småting.

Han gøer snart af alt der bevæger sig, og af os for et godt ord, og hyler løs når vi er nogle steder hvor der er andre mennesker.

Han var ellers blevet god til at gå pænt - helt passé når vi er nogle steder. Han trækker som en i satan og der er bare nul kontakt.

Vi træner og træner, men alligevel er jeg ved at blive lidt sindssyg og en anelse træt af det smiley
Især når han gøer og jeg ikke kan få ham til at stoppe. Ihh altså! (han kan godt "stille" kommandoen, men hjernecellerne når ikke sammen pt.

Er der noget at gøre, eller må vi bare vente til det går over?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Vaskemaskine gider ikke centrifugere/tømme vand. 1.100 kr.
  • Ophæng af 2 rullegardiner 450 kr.
  • Skift af toiletbræt 500 kr.
  • Light wall mounting and drilling for hanger and install washing machine 1.000 kr.
  • Samle skabe mm 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund billigt til salg!!!
  • #1   6. jun 2010 Jeg snakkede lige med min træner om det i dag (Balto er nemlig også en lømmel) og man skal slet ikke træne så meget som man umiddelbart tror, sagde hun.. Hunden kan alligevel ikke koncentrere sig og vil hellere lave alt muligt andet... Kommandoerne sidder på plads fra før lømmelalderen så han skal nok finde dem frem igen når alderen er overstået, men så længe han er en lømmel er det bedst at lade træningen være og nøjes med kun at træne 5-10 min om dagen...
    Til gengæld skal man sørge for at aktivere hunden så meget som overhovedet muligt.. Virkelig kører den træt og lade den få brugt sin hjerne....

• #2   6. jun 2010 Jeg kan sagtens tage ham et par måneder, hvis du tilgengæld tager Nala, vi har samme problem herhjemme lige pt. Alt bliver også slæbt i haven, hun trækker og skaber sig når der kommer andre og hun gøer også helt vildt.

Måske det var noget? Så kan du får lov at prøve en slædehund på 22 kg trække, og vil måske synes milo er dejlig nem smiley

• #3   6. jun 2010 Ok, det var da altid noget. Vi træner mest lege-øvelser, altså tricks, for at bruge hans hjerne.
    Men det gøeri der kan jeg næsten ikke holde ud.. Det er lige før bægeret flyder over. Førhen når han gøede af os, der kom ha nud i gangen i 1 min. men det er liiidt svært nu hvor vi er i haven. Lømlen bliver jo ikke stående. Så løber han. Og det nytter jo ikke en hylende fis at gå efter ham smiley

• #4   6. jun 2010 Camilla, naaj ellers tak. Vil kun bytte med noget der er nemmere smiley

• #5   6. jun 2010 Some "Maria og Balto" siger, så skær ned på træningen. Hold jer til lette øvelser og øvelser hunden kan i forvejen og så ellers godt med fysisk og mental aktivering, selvfølgelig uden at stresse ham.

Hvis han skruer helt over når I går tur, så gå nogle skridt tilbage i træningen og tag den derfra og så ellers prøv så vidt muligt at undgå konflikter.

Lia har heldigvis ikke haft nogen lømmelalder af betydning, men min første hund, Aqui, var simpelthen et mareridt i lømmelalderen. Jeg lærte at håndtere det ved at tælle baglæns fra 1-10, give mig selv time-out for ikke at kværke køteren og ellers sammenbidt mumle "det går over, det går over, det går over." - og det gjorde det jo. smiley

• #6   6. jun 2010 M. I. - ja jeg havde sku næsten lyst til at kaste ham i Skovsøen da vi var nede at få is. Jesus en tur.. Men den har nok stresset ham alt for meget. Vi tænkte bare at det var god miljøtræning, men han skulle nok været blevet hjemme.

Vi må holde os helt til at det gamle som han kender, og så må det nye komme når han er over den her periode. Han hyler også bare når vi er på træningspladsen - fra p-pladsen til vi står med de andre, og der kan vi jo ikke lade være med at komme. Og det er så pinligt at have sådan en ulv med. De andre hunde sidder der lige så pænt smiley

• #7   6. jun 2010 Tja, det bringer minder om 35 kg umulig hund frem,
    glæder mig allerede til den lille kommer i den alder... eller.

• #8   6. jun 2010 Ja det kan slet slet ikke betale sig at prøve at lære dem noget nyt den alder... Det er fuldstændig umuligt hehe... Vi havde også Balto med nede ved lystbådehavnen her i fredags med masser af andre mennesker og hunde... Han var godt træt og brugt da vi kom hjem, men det var også et helvede at have ham med... Det tror jeg også lige vi venter med til han kommer ud af en dumme alder...

• #9   6. jun 2010 Åhhh , i pjattehoveder , det er da ingen ting "gg"

hehe for mig ......... Simba er nemlig 2,3 år og igennem lømmelalderen smiley

• #10   7. jun 2010 "Simba er nemlig 2,3 år og igennem lømmelalderen :-)"
    Er han stadig i lømmelalderen eller er han lige kommet ud af den eller hvad mener du? Hvis min hund stadig er i lømmelalderen som 2,3 årig ja så blir han sgu solgt til højestbydende..:-) (Ironi kan forekomme...)

• #11   7. jun 2010 Maria og Balto> der er jo flere smiley den første ligger ved den fysiske kønsmodning omkring de 7 mdr og så ligger der endnu en ved den mentale modning omkring de 18 mdr smiley

• #12   7. jun 2010 Anna:
    Ja det ved jeg godt men den der kommer senere skulle ikke være ligeså slem som den første.... Har jeg hørt hehe

• #13   7. jun 2010 Maria og Balto smiley

Hurra hurra for mig , jeg klarede nemliig Simbas sidste lømmelalder smiley
    og vi er begge kommer igennem uden salg af Simba "gg"

der er et par stykker af lømmelsperioderne :

den første omkring 7-8 mdr , og min erfaring er at det er den værste smiley
    den anden periode er 18-22 mdr. alderen , hvor man kan opleve at de har behov for at strejfe meget ( at finde en ny flok agtig adfærd 9
    den tredie som 25-27 mdr. hvor de "bare " ikke er så motiveret for øvelser ( er ikke slem og hurtig overstået )

den tredie var jeg ikke selv klar over før den var over os , med selekterende hørelse og manglende motivation , jeg spurgte herinde og fik svaret tredie lømmelalder .

nu er Simba 2 år og 3 mdr. og al læring sidder fast og han er blevet meget trofast og rolig.

så hold ud , det går over igen og al bliver fryd og gammen ved 2 års alderen smiley

hold os endelig orienteret om forløbet hen af vejen , så vi andre ikke glemmer hvor opgivende man kan få det ind imellem med unghunde smiley

• #14   8. jun 2010 Milo er også så urolig i disse dage. Går rundt, vil ind og ud, og er hele tiden mor-syg. Han lægger sig dog når jeg siger han skal, for jeg får da stress af at han vader hvileløst rundt.
    Der har da ikke været nogen sko i haven i går hehe, men hold da op en eftermiddagstur vi var på.. Det endte med at jeg brækkede af halvvejs, og gik hjem igen, for han hoppede og dansede rund på det fortov, ville løbe efter bilerne osv. Puha, de næste 3 mdr. må bare gerne gå..

• #15   8. jun 2010 Simba AKA labradelle
    Jeg glæder mig allerede til King er 2,3 år smiley

• #16   8. jun 2010 Simba:
    Ja jeg glæder mig også til Balto er 2,3 år og har overstået alle sine lømmelaldre... smiley

marianne:
    Balto går faktisk ok pænt når vi går tur... Men er der for mange mennesker og hunde så går han helt i selvsving.... Så er han ikke til at styre....

• #17   8. jun 2010 Charlotte og Lars ;

jeg kan se at King er lige nøjagtig et år yngre end Simba , så hold uuuuuud , du mangler "bare " 12 mdr. smiley

• #18   8. jun 2010 Simba AKA labradelle
    Åhhh GUD... *G*

• #19   8. jun 2010 Det går hurtigere med de små hunde, ikke? smiley
    Når de er 12 mdr. er de engle - tror jeg smiley

• #20   8. jun 2010 Marianne ;

det tror jeg faktisk du har ret i , at det går hurtigere , men hvor meget ved jeg ikke smiley

• #21   8. jun 2010 MEGET er jeg helt sikker på smiley

• #22   8. jun 2010 Marianne :

in your dreams my friend LOL

Kommentér på:
Hund billigt til salg!!!

Annonce