{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

hvem skal hvad ? {{forumTopicSubject}}

Et scenarie fra Simbas og min morgentur ;

- vi finder et dejligt roligt sted med bænk , jeg strøer Simbas mad ud på græsset.
- Simba går rundt og spiser , alt ånder idyl

Så kommer der en stor schæfertæve løbende direkte imod Simba og maden
Simba går frem og knurre af tæven , vender tilbage til sin mad og spiser
Tæven bliver ved med at rundere omkring Simba , Simba løfter læberne og blotter tænder MEN bliver ved sin mad.
Ejerne til tæven kommer nu frem fra skoven , kalder på tæven , som ikke lystre det bedste.
Simba viser tænder endnu engang MEN bliver stadig ved sin mad.
Damen siger nu til mig
-Din hund viser tænder ( i en bebrejdende tone )
- ja , siger jeg , han forsvarer altså sin mad.

De går videre , men jeg kan godt mærke på hende og manden , at de syntes at det var min hund der var gal på den.

Så derfor spørger jeg nu :

Skal jeg lærer Simba , at han ikke må forsvare sin mad
( han blev jo hos mig og maden hele tiden )

Eller skal de lære deres hund ikke at springe frem imod andre hunde på den måde uden brug af dæmpet signaler

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvem skal hvad ?
  • #1   31. maj 2010 De skal lære at kontrollere deres hund, så den ikke er til gene for andre

• #2   31. maj 2010 Det sidste. De nå lade være med og have hunden løs hvis de ikke kan kalde den til sig.

• #3   31. maj 2010 Det er helt normalt at forsvare sin mad, men jeg forstår ikke du fodrer på et offentligt sted, når din hund har madforsvar.

Selvfølgelig skal de andre kunne kalde hunden til sig, hvis den går løs, men det kan du jo ikke regne med at alle kan. Det kunne være gået meget galt, hvis den anden hund ikke havde respekteret hans signaler.

• #4   31. maj 2010 Jeg må sige at jeg syntes det er helt forkert at fodre sin hund på offentlig grund, har prøvet at en dame fodrede sin Boxer tror jeg det var i Bernstorf parken, og Luggi kunne jo lugte det her mad og vil da også have lidt, og det endte i slås kamp, blev så sur på damen, syntes det er MEGET forkert, foder hunden hjemme.

• #5   31. maj 2010 Jeg kan se det fra begge sider.

De skal sørge for at have nogenlunde styr på deres hund eller have den i snor

men jeg sætter også spørgsmålstegn ved at du bruger er offentlig set til at fodre din hund, det kan jeg godt se et problem i, også selv om din hund ikke er gal eller noget andet

• #6   31. maj 2010 Jeg kan sagtens se at det er et problem , at Simba forsvarer sin mad , det har jeg også selv tænkt flere gange smiley

Men når jeg fodre Simba udenfor på græs er jeg aldrig mere end 1-2 meter fra ham og jeg har fuld kontrol over ham.
    Hvis Simba laver fremspring ( det hænder enkelte gange i andre sammenhæng ) reagere han omgående på min kommando og vender sin opmærksomhed imod mig.

Ville moralen være mere korrekt hvis jeg f.eks. giver ham hans fleksline på i madsituationen ?

• #7   31. maj 2010 Hundeloven siger løs hund = fuld kontrol. Må man så heller ikke spise sin medbragte frokost fordi det tiltrækker folks hunde?

• #8   31. maj 2010 Brug hjernen :

hoved på sømmet smiley takker så meget for de vise ord du kom med der:-)

• #9   31. maj 2010 Brug hjernen: Mener bare man har lov at tænke lidt længere og ved at fodre sin hund sådan tiltrækker man altså andre hunde, og du kan ikke vide om de er mad agrasive, tror ikke folk regner med at der bliver fodret offenligt. De er jo altså hunde.

Mener bare at man jo altså selv skaber problemet.

• #10   31. maj 2010 Var det mig ville jeg have indkaldt min hund, sat line på den løse fremmede og ventet på ejeren.

Jo flere konflikter man undgår mellem hunde jo bedre synes jeg, det er meget let gå meget galt hvis man lader dem klare det selv.

I og for sig kan jeg ikke se noget galt i at du fodrer offentligt (på dertilrettede områder), eller at han knurrer for at have sin mad i fred, men idet der så kommer en anden hund skal du få ham under din kommando og afvente at ejeren viser sig.

• #11   31. maj 2010 Næh, men min mad duften nok af mere end tørfoder. Og kan folk ikke kalde deres hund til sig p.g.a. hundefoder, kan de så ved en leverpostegmad.

• #12   31. maj 2010 Vil give M Hysted ret. Tror også det er noget helt andet, hund og hund imellem ind hund menneske

• #13   31. maj 2010 Hysted :

jamen , jeg har reelt ikke problemer med de små kontroverser vores hunde kan have indbyrdes overhoved , det er faktisk meget sjældent at jeg bliver nervøs.

Hvorfor jeg spørger jer , er fordi jeg fornemmede at schæferns ejere mente at det var mig der var gal på den.

jeg syntes faktisk at det er ok , at hunde snakker indbyrdes både på den ene og den anden måde , de må bare ikke komme til skade så blander jeg mig selvfølgelig

• #14   31. maj 2010 Brug hjernen: Spreder du din leverpostej over græsset ?? Din mad er nok ikke lige så tilgængeligt og så kan ejer af den anden hund se i sidder og spiser, og måske der kalde sin hund til sig, jo ikke sikkert de kan se den anden hund bliver fodret før det er for sent.

• #15   31. maj 2010 Hvis jeg ikke havde have ville jeg finde et område hvor hunde skal føres i snor. Sprede foderet over et relativt lille område som ligger lidt væk fra der hvor der er mest trafik forbi og lade min hund søge med en flexline på.
    På den måde burde man være sikret mod løse hunde uden ejer.

• #16   31. maj 2010 Ja, jeg kan sagtens finde på og smide en bid leverposteg til mine hund, men jeg spiser. Egentlig er det jo ligegyldig og maden ligger på jorden, eller i en barnehånd. Hvis folk ikke kan kalde hunden til sig fordi det lugter spændende, så snor på hunden.

• #17   31. maj 2010 Brug hjernen før du køber hund:
    Der er jo stor forskel på om maden ligger på gulvet eller er i ens hånd... Jeg tror da de fleste hunde er opdraget til ikke at tage maden ud af folks hænder, men at de gerne må tage det der bliver lagt på gulvet /jorden...

Simba AKA:
    Jeg vil sige i er lige galt på den - De burde have noget mere styr på deres hund, og du burde ikke fodre din hund offentligt ved at sprede maden ud på græsset - Hvis den skal fodres på et offentligt sted, så giv ham det fra din hånd i stedet for...

• #18   31. maj 2010 Der er også stadig folk der spiser deres medbragte mad på et tæppe i græsset. Man har nødvendigtvis ikke borde og stole med på skovtur.

• #19   31. maj 2010 Takker jer alle sammen for jeres svar smiley

den røde tråd i svarene er atter :

- hvis man ikke har styr på sin hund må den i snor

om man fordersøger med sin hund offentlig er der delte meninger om

jeg vil fremover sætte lang line på Simba når han spiser , men jeg vil ikke holde op med fodersøg i det offentlige rum ( jeg har nemlig ikke andre muligheder , da jeg bor til leje ) , da han altid er blvet fodret sådan både morgen og aften.

kan i ha en hyggelig aften allesammen

Kommentér på:
hvem skal hvad ?

Annonce