God idé at få en hund mere? Lidt langt {{forumTopicSubject}}
Sagen er denne: Vores hund, Disen, er godt 1½ år og fuld af krudt og spilopper. Vi har ingen venner/familie med hund i nærheden, så når hun leger med andre hunde, er det nogle, vi møder i skoven eller på gåtur. Dette nyder hun helt vildt, hvis de er nogenlunde på hendes størrelse og her er nogle stykker i nabolaget, som hun tydeligt bliver rigtig glad for at møde, da hun efterhånden kender dem og de leger godt sammen. Hun leger også gerne med vores kat, men han gider sjældent, da han er meget tilbagelænet af sind.
Vi synes, det måske kunne være rart for hende med en legekammerat herhjemme også. Vi leger selvfølgelig med hende, men det er jo ikke det samme. Vi har tid, råd, lyst osv. til en hund mere.
Tvivlen går på, hvordan hun vil tage, hvis der kommer én mere. Hun er lidt af en diva mht opmærksomhed. Sover i vores seng, putter i sofaen, får i det hele taget en del opmærksomhed og kan godt blive "jaloux" på katten, hvis han vil ligge og putte hos os. Desuden er hun temmelig fuld af energi og jeg ville være i tvivl om hun nogensinde fik slappet af, hvis der var en at lege med lige ved "hånden" hele tiden.
Jeg ved godt, I ikke kan svare på, hvordan, det vil gå med Disen, men hvis I selv har erfaring med en aktiv alenehund, der har fået en kammerat, vil jeg gerne høre om det.
/Marianne
jul 2004
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 6 Emner: 162 Svar: 1.336
Overvejer også hund nr 2. tessa for næsten aldrig lov og lege rigtig med andre hund men hun vil bare SÅ gerne og sys faktisk det er lidt synt hun ikk få noget mere samværd med andre hunde så hun også er mere uafhængig af os herhjemme leger med hende..
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 34 Svar: 258
Vi har selv den holdning, at når kæresten og jeg flytter hjemmefra, så efter nogle måneder, når Mario har vendt sig til at være herre i eget hus, så skal der én anden hund til, for han er vandt til at der altid er én anden hund
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 46 Svar: 214
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
Det bliver nok svært at finde en mere af Disens "race", men ja, den nye skulle selvfølgelig også være rimelig energisk.
Jamen det lyder da indtil videre ikke som om, der er så meget skidt at sige om at have 2 hunde :). I øvrigt tror jeg, hun ville være rigtig sød ved en ny hvalp. Til min store overraskelse var hun simpelthen så hensynsfuld og tålmodig overfor katten, da vi fik ham hjem (nu er det lidt en anden sag, men nu har hun jo også set, at han kan tåle mosten :D)
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Det er sværede og komme til amilien med to hunde.
2x pension i ferien.
Mår det så er sagt, så er der også mange oplevelser ved to hunde, og deres sprog med hinanden.
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
Ja, det kom måske til at lyde som om, vi bare ville skaffe os en hund som legetøj til Disen. Vi kunne også godt selv tænke os en mere, bl.a. pga den glæde det kunne være at opleve dem sammen, så det er jo svært at sige, lige præcis hvor grænsen går mellem for hundens eller ens egen skyld. At Disen måske ville nyde en legekammerat ville jo også være en glæde for os. På den anden side overskygger vores ønske om endnu en hund ikke Disens behov - altså hvis det var skidt for hende, ville det komme i første række - hun var der jo først :).
Det økonomiske er ikke noget problem og mht det praktiske, jamen så bliver der selvfølgelig mere at se til, men sådan er det jo også når man har én hund i stedet for ingen og jeg synes bestemt, det er "besværet" værd
Jeg har lige skimmet fler-hunde-gruppen og det ser ud som om, der er et par tråde, der kunne være interessante. Tak for input
God idé at få en hund mere? Lidt langt