4. maj 2007 Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Pyyyyh {{forumTopicSubject}}
Vi har jo haft store problemer med naboens boerboels....... De har 1 af hvert køn.
Idag var jeg ude med hundene. Lotus var i flexiline (så hun ikke kan drøne i bækken) og Kaido var i retrieverline.
Lotus gik ca. 2 meter foran mig og jeg havde låst flexilinen. Kaido gik på min venstre side.
Da vi nåede hjørnet ned af stien til marken, stod vi pludselig ansigt til ansigt med naboen og hans 2 hunde. Vi var begge på vej rundt om hjørnet.
Jeg får lynhurtigt trukket Lotus til mig og begynder faktisk at løbe baglæns med begge hundene.
Hans hunde går totalt amok. Han vælter og de trækker ham hen og ryger lige i hovedet på Lotus........ Kaido holdt sig bag mig. Lotus gør ALT hvad hun kan for at komme væk og idet hun gør det, får hun trukket sig ud af halsbåndet, så hun er løs. Vi råber og skriger begge to og jeg må indrømme at jeg forsøger at sparke hans hunde væk fra Lotus alt imens jeg skal holde Kaido bag mig. Kaido vil, psykisk, IKKE kunne holde til endnu et overfald (dette er 2. gang de overfalder mine).
Til sidst kommer han på benene og får "skræmt" tæven væk og får fat i hanhunden igen.
Jeg får fat i Lotus og undersøger hende. IKKE en skramme!!! Hun er fuld af savl, men jeg har undersøgt og undersøgt, men kan ikke finde nogle skrammer.
Vi står med pæn afstand og snakker sammen og hundene falder til ro. Han spørger igen og igen om der er sket noget med Lotus?? Nej, det er der ikke...... Er der sket noget med dine?? Nej, det er der heller ikke (det havde jeg heller ikke ventet, for af det JEG kunne se, prøvede Lotus slet ikke at forsvare sig. Hun ville bare væk).
Han var til gengæld ikke så køn at se på. Hans albuer, knæ, hofte, skulder blødte. Men skide være med det, sagde han.
Jeg kommer hjem, fodrer hundene, undersøger Lotus igen igen igen og kører ned og handler.
Da jeg kommer hjem kan jeg se at en har forsøgt at ringe på mobilen og fastnet (samme nummer). Min mand, som har sove igennem alt dette, siger at det ringede på døren, men da han kom derud, var der ingen.
Nummeret kender jeg ikke, så jeg ringer op.
Det er naboen (som har fået nyt nummer).
Han skal lige høre om jeg nu HAR undersøgt Lotus ordentligt og om jeg er 100% sikker på at der ikke er sket hende noget?
DET der undrer mig er at det er 2. gang det sker....... Hannen startede med at gribe fast om Lotus`hals nedefra....... Han kunne så nemt som ingenting have flået hende totalt..... Det gjorde han heldigvis ikke. Men hvorfor ikke?
Jeg er SLET ikke vant til "den slags hunde" (forstå mig ret), så det undrer mig at han ikke flår hende?
Jeg er, selvfølgelig, jublende lykkelig over at han IKKE gør. Men jeg undrer mig??
Lang historie, men det lettede at skrive den:-)
Og vi er, gudskelov, alle ok:-)
nov 2009
Følger: 10 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 409
Godt at der ikke skete noget med dine hunde, og at i alle er ok..
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Hvorfor den ikke flår? Måske fordi Lotus (heldigvis) ikke tog til genmæle men forsøgte at flygte/komme væk... ellers tror jeg da at den havde bidt igennem!
Jeg må sige at jeg ikke forstår din nabo's trang til at gå tur med begge hunde på engang når han ikke kan holde dem?? Dybt uansvarligt og forkasteligt efter min mening.
Du/I slap med skrækken denne gang, heldigvis :o)
aug 2007
Følger: 38 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 888
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
Jeg synes også det er underligt at han ikke flår hende, men måske er det bare for at vise at det er dem der bestemmer ?
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Der ER ingenting.....
Ja, hans hunde var i snor........ Men det er helt rigtigt ganske uforsvarligt at han går med begge på en gang!!
Vi er MEGET opmærksomme begge to normalt. Vi VED at hans hunde ikke kan snuppe mine, så vi er helt oppe på mærkerne, når vi går med hundene.
Jeg er bare SÅ lettet over at der ikke skete noget med tøserne:-))
JEG tror at det er territorialt? Men hvorfor så overfalde hende UDENFOR hans egen have?
Og nej, de bør ikke komme herind. Der er taget forholdsregler nu, så mine hunde BURDE kunne færdes i fred og ro i vores egen have:-)
maj 2007
De har gået til træning med begge hundene og de SIGER at der ikke er problemer med andre hunde der. Hanhunden kom til skade med skulderen og måtte ikke komme til træning et par måneder. Naboen mener at det har skadet ham, så han nu ikke kan med andre hunde.
JEG mener bare at hvis 3 måneder væk fra andre hunde kan gøre ham til sådanne et monster, så må der sq da være noget galt med hunden??
Eller er mine hunde bare nemme og rare?
jan 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 139 Svar: 3.546
maj 2007
Jeg forsøgte bare at undgå en konfrontation. Da han først var over hende, kunne jeg ikke gøre en hujende alligevel. Så det var INDEN naboen faldt og hundene overfaldt hende.
Jeg trak mine hunde baglæns i et forsøg på at HAN kunne nå at få kontrol over sine hunde.
Det var bare ikke nok, åbenbart:-(
Men når det er sagt, så er jeg "glad for" at det var Lotus, det gik ud over. Hun er sq så stærk psykisk, så hun skal nok klare sig. Det er Kaido bestemt ikke:-(
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
OG hvorfor hun ikke svarer igen. Det gør alle hunde altså ikke. Luna forsøger også at komme væk..
Jeg håber Tusse er helt okay. Og i det mindste ved naboen godt at den er gal, udfra hvad jeg kan læse mig til i det første indlæg.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Jeg synes altså at I igen igen skal forsøge at snakke med de naboer :S
Når de nu tilsyneladende insisterer på at gå med begge hunde samtidig, ville jeg mene at de bør have mundkurv på. I hvert fald der hvor de kan risikere at møde jer og jeres hundepiger.
Det er, som Krumme siger, tydeligt at den ikke ville skade hende, for så havde den gjort det. Men det er stadig en voldsom reaktion, og det er IKKE i orden at den har mulighed for at gøre det gentagne gange..
jun 2007
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 170
At han så tager begge med ud at gå tur og ikke magter at holde dem er sgu for dumt. men du kan være helt rolig ville den BB han flå din tæve så var den ihvertfald ikke sluppet uden skrammer, hverken første eller anden gang.
maj 2007
Vi snakker fint sammen og det bliver vi forhåbentlig ved med.
Men ja, det er muligt at jeg skal nævne overfor ham, næste gang vi snakker sammen, at han måske skulle nøjes med 1 hund ad gangen.
Og ellers må han smide en mundkurv på dem, når han går med dem andre steder end hjemme i haven.
Det har jeg faktisk talt med ham om før og han er bestemt ikke afvisende.
maj 2007
aug 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.043
Håber dette var sidste gang hun bliver udsat for det
maj 2007
*Det ville jo være alletiders at kunne gå på gaden velvidende om at hvis han kommer, så har de ihvertfald mundkurv på, hvis han er bevæbnet med begge 2.. ;*
Det ville lette mig SÅ meget!!!!!
Ann-Sophie:
Nu er Lotus heldigvis en usædvanlig stærk hund både fysisk og psykisk, så hun skal såmænd nok klare det:-)
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
Jeg får kuldegysninger alene af beskrivelsen...
"Så de skal nok komme over det:-)" -det glæder mig! *s*
maj 2007
Ja, det skal jeg lige tale med ham om.... Men ellers giver det jo sig selv, når/hvis forbuddet kommer:-)
Moster:
Jeg lover dig..... Da jeg så ham gribe fat om hendes strube var jeg sikker på at han ville flå halsen over på hende.......... DET syn tror jeg kommer til mig mange gange i nat:-(
Og Lotus har fået tonsvis af kys og nus hele dagen......*G* Så hun er helt fit for fight......*G*
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.377
Sikke dog en forskrækkelse !!!
Trøsteknus herfra
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.220
Jeg ville nok også foreslå ham naboen enten mundkurv eller at næjes med en hund af gangen. Inviter ham ind til en gang kaffe, så skal tøserne nok få ham overtalt. *g*
Det er jo held i uheld at det var Lotus det gik udover, det er for sejt at hun er så stærk psykisk. *S*
maj 2007
Ja, hun blev engang overfaldet af en westie......... Han kom susende bagfra og bed i hende. Hun vendte sig rundt i samme brøkdel af et sekund, tog fat om halsen på ham, lagde ham ned og kiggede på os: "Så kom lige og fjern "DET DER"".......*GG*
Han havde ikke en skramme og så snart vi havde fat i ham, slap hun med det samme.
Da vi gik forbi ham få sekunder efter og han igen gjorde udfald mod ham. værdigede hun ham ikke et blik.......*GG*
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.220
Det samme når tæverne hænger i kindtøjet på ham, såkigger han også på os for at få os til at fjerne "utøjet". *GG*
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.120
maj 2007
Ja bortset fra at Kaido er røget et godt stykke tilbage i sin mentale udvikling og nu er utryg igen, så har vi det fint:-)
Bare han for fanden følger den nye lov og får mundkurv på dem!!!
Pyyyyh