Opdatering på dårlig mave {{forumTopicSubject}}
Jeg lavede en tråd for et stykke tid siden, angående at min unge tæve kun svært kunne tåle variation i hendes fodring.
Da jeg lavede tråden, stod jeg med en hund, der var mager så det pev - og hvor maven stadig var langt fra god.
Nu her et par uger senere, går det rigtigt godt.
Jeg satte hende på hvid fisk og udkogt ris et par dage. Så kom der lige RC Gastrointestinal i skålen sammen med fisk og ris, så kom der udelukkende RC i skålen, så lidt junior RC sammen med gastrointestinal, så kun junior RC ... pyyyyh ...
Lang proces, men ganske forsigtigt har jeg fodret hende på mere og mere "underlige" ting, bare lidt hver dag.
Nu går det godt !
Jeg købte en pose okseører med pels og havde en forventning om at det var sådan små stykker øre .. men det var så to store ører.
Det ene var noget større end det andet - det røg til hunden med jernmaven, det andet fik min tæve.
Jeg var spændt da jeg morgenen efter gik ud og hentede hende i hundegården - hun havde ikke skidt på aftenturen - så jeg regnede med at der ville være noget i hundegården, men intet !
Nu to dage efter, er hun stadig fin i maven og jeg er GLAD.
Det er altså helt klart en fordel at stå med en hund, der har en god mave og ikke får tyndbiip, når man er afsted til konkurrencer
Hun har ovenikøbet taget lidt på - men hun får også omkring 650 g foder om dagen ! Til sammenligning får min konkurrencehund, som er i topform og dagligt bliver udsat for et hårdt fysisk program, 440 g.
Hun er dyr i drift, den lille
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.860
Det var præcis sådan jeg gjorde da Sam var lille hvalp og ingenting kunne tåle, den dag i dag har han jern mave og kan tåle alt
Hun er så pisse lækker!!
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.402
Zenta og Laika har altid været vant til at blive fodret varieret. Herhjemme står den på forskellig tørkost, jeg finder foder på tilbud, den står på råt, ben, rester, vådfoder, både af billig og dyr kvalitet, rå æg, forskellige gnaveting som griseøre og så skinketern, pølser osv. til at søge på græsset.
Og det har da givet Gipsi tyndskid mere end een gang den seneste måned
Hun fik sit foder, den samme slags, en gang om dagen på græsset og det var det. Hvor hun boede før altså.
dec 2018
Følger: 21 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 1.780
Dejligt at maven er fin igen.
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 340 Svar: 14.187
Jeg har endnu til gode at opleve noget, som hun ikke kan lide - dejligt
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 599 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.938
Mellem 600 og 700 gram
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.897
Jeg har brugt samme metode, hvis jeg har haft hvalp med dårlig mave og det fungerer også her. Er stor fan af RC Gastro I. Generelt har mine whipper også jernmaver.
Min 9 måneders tæve på 12,5 kg, spiser også en halv gang mere end de voksne, hun får ca. 450 gram blandet tørfoder + lidt rester eller dåsemad. Der skal bruges en del energi, til både at sætte muskler og at være en teenager med krudt i numsen
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 137 Svar: 10.197
Jeg er vild med den lille, som har haft dårlig mave én gang i sit liv. Det blev værre og værre jo mere skånekost hun fik, og til sidst røg hun retur på sit normale foder, og straks var maven fin igen Siden har hun haft en enkelt blød pølle i ny og næ, men ikke mere end det.
Jeg tør ikke tænke på hvor meget foder der skal hældes i projekt schæferhvalp om et par år Det eneste jeg tør glæde mig ved, er at jeg vist er blevet lidt mere laissez faire om det med foder
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.955
Det var dog en utrolig skøn hund Martine at se på iøvrigt. hun har et venligt ansigt.
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 340 Svar: 14.187
Jamen jeg er ihvertfald fan af RCI - jeg ved godt at man "bare kan give dem .. øh .. frøkapsler´ish .. og spare en masse penge" - men jeg har ikke behovet for at opfinde den dybe tallerken, når den nu allerede er der .. og så er jeg iøvrigt loaded
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 599 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.938
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.786
Fifi æder alt og har en mave af stål.
Men Frejas er sart efter en slem gang tarmbetændelse, hvor hun var tæt på at dø.
Så Gastro Intestinal er altid på lager herhjemme.
Og så må jeg tilslutte mig de andre.
Hun ser godt nok sød ud
Opdatering på dårlig mave