30. jan 2010 Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 753
Boligprojekter - Never ending story.. {{forumTopicSubject}}
Ingen tvivl om jeg elsker min lejlighed.. Men lige nu bander jeg den altså lidt langt væk..
For et par dage siden gik det først rigtig op for mig hvor meget det trak ind ved vinduet i køkkenet..
Hvad gør man så som handywoman?
Jo man får hjælp af bedstevennen til at fjerne bordpladen på under ruden og hvad ser man så?
Man ser da der er direkte en revne hele vejen ud under ruden..
Nå mig igang med at rengøre området for gammel isolering, og så ellers i gang med PU skum og ny isolering..
Men gulvet er stadig koldt..
Fjerne hele køkkenskabet, hvilket er lidt af et projekt og så se om der er flere problemer længere nede af muren.. Ingen utætheder der..
Samle køkkenskab og bordplade på plads igen, underrette boligselskabet om at der skal gøres noget ved den fugede liste udenfor.. Det er på deres regning..
Stadig meget fodkoldt.. Finde ud af hvad der er under køkkenet, men der er kun mure man kan se, men en aflåst dør..
Torsdag skal jeg så have fat i varmemesteren for at se hvad der er bag den aflåste dør og om der kan gøres noget nedefra..
Men umiddelbart ser det ud til at gulvet skal isoleres inde fra lejligheden..
Hvilket betyder at alle køkkenskabe skal ud, gulvet skal brækkes op og ny isolering under gulvet.. Har heldigvis kun et køkken på ca 10 kvm..
Og har en kammerat der er uddannet der gerne vil hjælpe mig mod jeg giver billetten herhjem til, mad på bordet, husly og betaler matrialerne..
Længe leve gode venner.. Men der kommer alligevel til at ryge en del penge på det..
Gulv temperaturen siger 16,9 på trods af varme i lejligheden..
Nu sidder den åndssvage split i radiatoren også uhjælpeligt fast, så det er godt jeg skal have fat i varmemestren alligevel og radiatoren i stuen varmer ikke optimalt til trods for udluftning og nyt termostathus..
Oveni det har jeg også i år fået lært at skifte blandingsbatteri i bruseren da den dryppede..
Og da jeg skulle skifte toiletbræt var "ørene" på skruerne til brættet da knækket af og det hele kørte rundt..
Har et lille badeværelse, bor jo i København og lå med hovedet mellem brusekabine og toilet, i en vinkel hvor mine arme ville brække af hvis ikke jeg var hypermobil.. Men af det kom det og nyt kom på..
Hvad bliver dog det næste?
Tror isoleringen bliver en dyr omgang, men god forbedring ved evt salg..
Så er projekterne bare at få slebet gulvet ned og hvidpigmenteret.. Men hvad det være lud, olie eller lak?
Og lister, dørkarmr og døre skal slibes ned og males.. Det er lettere sagt end gjort da det ikke er lige flader og der er 9 lag maling!!!
Så tror jeg har nok at gå i gang med at spare sammen til og få lavet resten af 2014..
Elsker min lejlighed, men lige nu har jeg lyst til at flytte hjemmefra..
Pyyyyh ha!!
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
Heldigvis ikke så meget længere.
Jeg skal også slibe (eller afsyre??) døre og dørkarme og male dem alle hvide. De er PINK.
Og så virker lyset ikke på mit badeværelse, og der mangler lidt lister hist og her, samt at vinduer skal males.
Held og lykke med (alle) dine projekter
Da jeg fik lagt nyt gulv i køkkenet, fik jeg lagt lakeret gulv, fik det anbefalet.
Mine hunde (hhv. 40 og 17 kg) kan man allerede nu efter få måneder se mærker i gulvet fra selvom de er rolige indendøre.
jan 2010
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 753
Vil ha malet mine sorte.. Tror det kunne se fedt ud da det meste af mit er hvidt eller sort..
Jeg vil genbruge mit gulv i køkkenet da det er ret dyrt gulv faktisk.. Så kammeraten har bare at passe på det..
Tror jeg måske ender med hvid lud 2 gange og så 2 gange lak.. Min tungeste hund vejer nemlig 2,9 kg.. Så det er ikke så meget dem der kommer til at lave ridser..
Mangler også en liste i loftet, men det venter jeg med.. Det er ikke det væsentlige..
Ja jeg fik også nyt lys på badeværelset.. En lille bitte pære var ikke nok når der ingen vinduer er og man skal ligge make-up..
Badeværelset og soveværelswt fik en stor omgang i 2013..
Fik bla ny elevationsseng med alt i memoryskum (madrasser, topmadrasser og hovedpuder) samt en stor fed lækker dundyne og nyt tv..
Et TV som jeg troede receiveren var ståt af på i mandags, men viste sig jeg havde fået trykket på en eller anden knap.. Tænkte bare NEJ!! Det er et TV i den ret dyre ende nemlig..
aug 2012
Ah, så er det selvfølgelig ikke slemt med hunderidser
Ugh, det minder mig om at min DVD er stået af..
Jeg har været i gang længe, købte lejlighed da jeg var 18-19 og brugte lidt over et år på at istandsætte.
Alle gulve er slebet ned og lakeret, køkkengulvet er skiftet.
Alt el er skiftet i lejligheden, der er ført varmt vand til badeværelset.
Der er brudt en væg ned og taget en bid af køkkenet til et større badeværelse.
Væggene er pudset, beklædt med glasfilt (tror jeg det hedder) i hele lejligheden.
Der er lavet nyt badeværelse, og nyt køkken.
Så blev jeg utålmodig og flyttede ind selvom dørene er pink
Men det er blevet ret godt, hvis jeg selv skal sige det
jan 2010
Lejligheden her var faktisk i god stand da jeg flyttede ind..
Så har ikke skullet lave så meget nyt, men de ting der skal laves er så væsentlige som netop isolering..
Luge fået en efter regning på knapt 2000,- ØV!!
Så er det ellers småting som skifte de grimme guldfarvede dørhåndtag osv, men det er jo en lille del af det hele..
Skal dog have lappet nogle huller i væggene på badeværelset og have malet derude..
Og så har jeg nogle møbler jeg gerne vil have malet også, vil ha ny sofa og sådan nogle indretningsting..
Har også lige fået tykke tyrkiske tæpper på i stuen, gangen og soveværelset..
Så de penge jeg havde sparet op til ferie ryger lige på isolering, men så kan jeg da spare på varmeregningen i stedet..
aug 2012
Det var ellers noget afen regning, øv!
jan 2010
Ja de penge kunne sagtens være brugt 700 andre steder.. Men har heldigvis 1500,- af dem til el i forvejen, så det slår mig ikke helt ud af kurs..
Men mere spændt på om gulvet slår min pengepungen ihjel..
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Jeg vil bare SÅ gerne hjem og have ryddet op og gjort rent og indrette lidt på ny
Boligprojekter - Never ending story..