{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

Skal hun ha' lov..... {{forumTopicSubject}}

Ja,en situation fra hverdagen.
Jeg køre i bilen og Nuga sidder fastspændt på bagsædet.
Så kommer vi forbi en som går en tur med sin hund og lige så snart at Nuga ser dem begynder hun at gø. Ikke sådan helt ukontrolleret men bare "jeg har set jer".
Jeg roser hende for at sige hej til en artsfælle og så er der ro men min familie syntes at det er s....irreterende at hun skal ha' lov til det.
Hvad syntes I og hvad gør jeres hunde i samme situation.
Jeg elsker Nuga højt og derfor syntes jeg at det er ok og måske også lidt sødt.
De andre holder abs. også meget af hende men mener ikke at det er nødvendigt at hun ligefrem skal hilse:)
Er det mig som er skør(sig det blidt) eller er det familien som ikke har forstået en s...:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal hun ha' lov.....
  • #2   22. maj 2010 Jeg synes da din tanke omkring Nuga's gøen er sød... dog mener jeg du er på gale veje.
    Når du roser Nuga idet hun gøer roser du AT hun gøer og ikke at hun hilser på en artsfælle:o)
    Måske det ikke udvikler sig yderligere... du kan dog risikere at hendes gøen bliver mere og mere - da hun jo for ros for at gøre det *S*

Var det blidt nok? *GG*

• #3   22. maj 2010 Penni piver når hun ser andre hunde og vi køre nogle gange gør hun. det gener ik mig men ville aldrig rose hende for det..
    Det kunne jo tage overhånd..

• #5   22. maj 2010 *Er det mig som er skør*

Jeps......... *Sagt med en blid tone*..........*GG*

Jeg ville bede hende om at knytte, hvis jeg var dig. Ikke rose bagefter. Der hvor du skal rose er, hvis I kører forbi en og hun IKKE siger noget:-)

• #6   22. maj 2010 pssst... trådstarter... hvor bliver du af?
    Ikke være ked vel? Vi forsøger jo at være blide små engle *GG*

• #7   22. maj 2010 Meget af dem uønskede adfærd starter i det små.

Stopper man det ikke - tillader man det, og hunden risikerer at forstærke sig selv.
    Hvis man ligefrem taler sødt til hunde ( = læs roser), forstærker man denne adfærd endnu mere.

Hvis du vil være sikker på ikke at få en hund, som gøer ukontrolleret, - som stresser unødigt op hver gang den ser en anden hund, så vil jeg bestemt anbefale dig at stoppe hundens adfærd i denne her situation.

Det er jo også i den grad en menneskeliggørelse, når du skriver, at " Jeg roser hende for at sige hej til en artsfælle ..."

Hun er jo ikke et menneske, som stikker hovedet ud af bilen og råber "hej" til sin nabo.

Hunde hilser ikke på hinanden ved at gø af hinanden på afstand, - og som jeg kan se i det du skriver, så er det mens I kører i bil, så den forbipasserende hund er jo slet ikke med i denne "hilsen".

Dét, din hund gør, er at stresse op og smågø i frustration/usikkerhed/ophidselse ( - du ved sikkert bedst, hvad der er mest sandsynligt), og dét ville jeg aldrig forstærke,

• #9   22. maj 2010 Det ku' egentlig godt tyde på at jeg gør Nuga en bjørnetjeneste ved at gi' hende lov til at gø. Hm,så må jeg jo bede hende om at lade være.
    Jeg føler lidt at det at hunde gør af hinanden er det samme som med hornet i bilen.
    Officielt er det der for at advare andre billister om farer men mange bruger det som en hilsen.

• #10   22. maj 2010 Mette
    Tak for dit forstående væsen. Ja,gu' er jeg skør men jeg keder mig aldrig::))

Lise - Tesla....
    I er nogle rå madammer,det er hvad I er,tihi::))

Kommentér på:
Skal hun ha' lov.....

Annonce