renlighed og lære at sove alene {{forumTopicSubject}}
Jeg har en lile chi hvalp på ca 10 uger. Hun har været hos os i 3 dage (plus været på besøg 3 dage tidligere) og jeg kæmper for at lære hende at tisse udenfor og sove om natten.
Men hun bryder sig ikke om at være udenfor i haven. Hun vil helst ikke gå på græsset. Det er dog lykkedes mig at få hende til at lave både stort og småt i haven 2 gange men først efter vi havde været derude flre timer og det har desværre været svært at gentage.
Om natten er det et problem, da hun bare sidder ved døren og piver og vil ind igen. Jeg har simpelthen ikke kunne få hende til at tisse eller lave stort.
Jeg havde derfor i nat lagt en avis ved hendes seng og det fungerede fint.
Hun er opdrættet med avis men det virker bedst til tis. Jeg har også prøvet at tage avisen med ud med hendes tis så hun kan lugte det men det virker ikke.
Hun sover i en kasse ved siden af min seng så hun kan føle sig tryg. Men jeg synes hun stadig piver en del om natten. Jeg har min arm/hånd nede i kurven så hun kan mærke jeg er i nærheden. Jeg prøver dog at være neutral med hånden så undgår at kæle med hende. Hvad kan jeg gøre for at hun føler sig tryg uden at hun vænner sig til at jeg hele tiden er der? Jeg skal jo på sigt kunne ligge normalt i min egen seng.
Hun er meget knyttet til mig og vil helst sidde på mig hele tiden. Jeg prøver at gøre hende mere selvstændig og hun får derfor ikke lov til at sidde hos mig hele tiden.
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.803
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 1.624
Tror bare det tager tid inden hun falder til og når først hun er faldet til og ikke savner søskende og mor skal hun nok blive god :o)
mar 2010
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 13
Jeg går ud på græsset og prøver at lokke hende med. Hun kommer som regel derud men løber hurtigt ind igen.
mar 2010
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 13
Hvad gjorde du når han peb om natten? Sov han i din seng, ved siden af din seng eller hvor?
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
Og se denne film
http://www.dansk-kennel-klub.dk/999/1512
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
Og se denne film
http://www.dansk-kennel-klub.dk/999/1512
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 90
Jeg lå med hånden ved min grand danois den første uges tid, så var hun efterhånden tryg nok til at hun var ligeglad med min hånd.
Min chi tog lang tid om at blive renlig, det er vidt forskelligt fra hund til hund. Men ros din chi så snart den laver noget udenfor, og hvis den laver noget indenfor, så skynd dig at tage den udenfor, også selvom den "nok ikke skal lave mere". Og mht. om natten, så gik jeg ud med både min grande og den ene af mine chi'er om natten, den første månedstid, for de kunne ikke holde sig en hel nat.
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 90
renlighed og lære at sove alene