{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Kæmpe SUK! hvordan kan man............ {{forumTopicSubject}}

i min klasse er der en der gerne vil have en schæferhvalp. han er indvandrer, og spurgte mig om hvor han kunne købe sådan en hvalp, sådan en lille en.

jeg prøver at hjælpe ham og prøver at pejle mig ind på, hvor meget han har sat sig ind i tingene, om han har plads osv.... jeg begynder at få nogle meget bange anelser af hans besvarelser... til sidst kan jeg fornemme, at han faktisk kun vil have den mens den er lille...........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jeg spørger ham direkte, og jo da... han ville kun have den mens den er hvalp og så sælge den igen, når den bliver stor, "jeg har da slet ikke plads til sådan en stor hund, når den bliver voksen"

jeg blev helt chokeret og anede ikke hvordan poker jeg skulle reagere.... prøvede at forklare ham, at hvalpen knytter sig til ham osv.... men han kiggede bare uforstående på mig .........
men sidste kommentar var: "det ville squ da være det samme, som hvis du får børn og så når de når teenage-alderen, at sælge dem....!"

og for at gøre det endnu værre, så sad samtlige andre indvandredrenge i klassen og sagde: "... Ej, du skal da have en pittbull!" , "hvorfor vil du ikke have en dræberhund?" og videre i den dur....

jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal stille op...
jeg sagde flere gange, at de pittbulls er forbudt her i Danmark og har været det i 20 år.... og så blev jeg kaldt for statsminister og "vi må hellere spørge statsministeren..." osv....


Jeg sidder virkelig og føler mig total magtesløs, og ville ønske - for menneskers skyld, hundenes skyld og alle andre dyrs skyld - at de kom til fornuft inden de selv får anskaffet sig sådan et dyr...

og nu begynder man pludselig at forstå, hvorfor folk har de fordomme de har om den type hunde.......


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæmpe SUK! hvordan kan man............
  • #1   4. maj 2010 hmm det lyder som om du går i klasse med en flok klap hatte...
    Måske de lider a "skrumpe pik" siden de er nød til at købe sig en "dræber hund" og bruge den som potens forlænger!
    Og ham med hvalpen, kan kun sige kæft en hat! Var tændt helt a hvis jeg var i dit sted. Stakkels stakkels hund(e) smiley


  • #2   4. maj 2010 åh jo... havde lige glemt endnu en kommentar fra de meget hundekyndige og kloge personer:

    "Hvis hunden ikke gør hvad der bliver sagt, så slår du den bare....!"


  • #3   4. maj 2010 ja.... var så målløs, at jeg virkelig ikke anede hvad jeg skulle sige og hvordan jeg skulle gribe det an....

    behøver jeg at sige, at jeg ikke hjalp ham siden, og heller ikke har tænkt mig at gøre det?


  • #4   4. maj 2010 måske man skulle køre samme princip over for dem? hør efter ( også selv om du ikke helt forstår hvad du bliver bedt om) ellers får du en'... nogle folk burde ha været aflive ved fødslen...

  • #5   4. maj 2010 Hvor er det tragisk, men desværre sandt at den holdning findes mange steder :-((( Og så er det oftå som at tale til en dør, hvis man prøver at forklare noget fornuftigt......Trist!

  • #6   4. maj 2010 kan godt forstå du følger dig magtesløs, nogle folk tænker sig bare ikke om.. ex. Mig og min kammerat går inde i byen med hans dengang 2 mdr gamle hund, for at vende hende til lydene og mange mennesker, det går rigtig fint, lige indtil der kommer en indvandre hen og spørger om vi ikke vil deltage i hunde kamp med den! Øhh NEJ!!! Blev så paf og gal at jeg ga mig til at råbe og skrige a ham, om han var total hjerne død, og en masse ikke så pæne ord! Blev så gal, så gal over at man seriøst kan finde på at komme og lukke sådan noget ud smiley

  • #7   4. maj 2010 sovedyr - ej... det kan jeg squ godt forstå...

    en af de andre kommentarer om hunde var også, at de skulle bruges til kamp og intet andet....


  • #8   4. maj 2010 miemiv - ja.... mega meget tragisk......

    håber virkelig ikke han anskaffer sig en hund... og så en schæferhund, som kan være noget så følsom.... og så ende med at blive til endnu en af de mange dyr der er blevet til kastebolde.....

    ØV....

    og hvis han en dag kommer og siger at han har købt en hund, så aner jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre.... eller hvad jeg kan gøre...


  • #9   4. maj 2010 For helved da også...........
    Desværre skal han nok få fat i en hund- det er jo ikke så svært.


  • #10   4. maj 2010 godt at du fortælle ham hvordan man bør have hund og hvis du virkelig mener det alvorlig og han gerne vil have denne hund, så tag ham væk fra flokken og snak med ham på ene hånd det hjælper tit at de andre venner ikke lige er der og kæfter op.
    Samtidig så vil der altid være folk som er sådan og gudskelov får de færreste af dem hund, men ja.. det er satme en underlig verden vi lever i.

    Og hvis han nogensinde køber en hund så hver der for ham med hans spørgsmål og giv ham en masse læsestof og hæfter omkring hundeopdragelse og andet


  • #11   4. maj 2010 Louise - det er en god idé det med at snakke med ham alene... vil prøve det her en af dagene, inden han når at købe en... han sidder og kigger på salsannoncer i timerne og virker meget interesseret.... men bare ikke fornuftig...

  • #12   4. maj 2010 Lea - ja.... det er det jo nemlig ikke..... desværre....

    der burde være kørekort eller lign til hunde.....


  • #13   4. maj 2010 Jeg vil ikke sige at folk har fordomme over for dyret.. jeg har LANGT flere fordomme over de typer som har dem.. og som ses af god grund..
    og desvaerre for indvandre er det jo kun faa der oedelaegger det for alle andre men de goe jo ikke meget for at man skal kunne lide dem..

    og er helt enig med *'* ejer af et sove dyr på 53 kg** om at nogen skulle have vaeret aflivet ved foedsel.. for mig kunne nogen ogsaa godt blive aflive NU selv med den alder de har.. verden er jo alligevel over befolket saa vi kunne jo rydde lidt op.. saa er vi ogsaa fri for det hunde forbud for saa er der kun kyndige hundefolk til dem smiley (haaber jeg)


  • #14   4. maj 2010 Jeg er selv invandrer, og har hund, og jeg vil uden at prale sige at jeg er hundeekspert og jeg behandler kun dyr ordentligt. Jeg får helt ondt i hjertet når sådan noget sker! Jeg HADER de der gangster invandrere! Jeg ser tit folk på gaden som har hund eller ikke har hund, som nærmest sørger over at Mille er i mine hænder bare de ser jeg er invandrer og har en hund, og jeg er så træt af at folk som ham fra din klasse ødelægger det for alle os andre! Engang da hun var hvalp kom der en gammel fordomsfuld dame hen til mig og belærte mig om hunde og alt muligt og sagde: Nu må du altså love mig at passe godt på den! du skal ikke slå den eller noget vel?" og sådan noget kan jeg bare blive så sur over, for jeg er en god hundeejer som vil gøre ALT for at min hund har det godt! Jeg køber dyrt hundefoder som jeg skal køre 45 min for at hente, bare for at hun har det bedste foder hun kan få, og jeg tager hende til dyrlægen ved det mindste symptom på svaghed, og jeg forstår alle hendes signaler, har aldrig råbt af hende, slået hende, eller misforstået hende. Jeg vil jo gøre alt for det bedste liv for hende. Det er jo trods alt hende der gør mig glad. Og jeg kan ikke forstå hvorfor folk ikke kan acceptere at nogle invandrere bare ikke er forfærdelige? Men på den anden side set så er det okay at have de "fordomme" over for de der gangster invandrere, som har skabt de fordomme som så ikke er en fordom i deres tilfælde. Og jeg kan slet ikke fordrage dem for de vil gøre alt for at spille smarte og virke kyniske og kolde over for ALT! og især levende væsener! Men jeg håber i forstår hvad det er jeg mener, og jeg bliver så ked af det når jeg ser folk som ikke forstår en dyt af hvad hunden siger!

  • #15   4. maj 2010 dette lyder skørt, men tag din ven ned til et internat, gerne rødovredyreværn da denne er fyldt med hittemuskelhunde, vis ham hva folk som Ham! gør ved disse hunde og spørg ham om han gerne vil sidde inde i boxen uden social kontakt i flere timer og kun komme ud måske engang om dagen i et kvartar og ikke kunne sove for de andre larmende hunde. spørg ham om han har lyst til lige nu at blive sendt hen hos en helt anden familie, sig til ham at hunde har følelser og tit er bedre til at kunne se hvornår han er sur eller ked end mennesker kan, sig " en hund er mennesket bedste ven og vil gå igennem ild og vand for en burde man så ikke bare behandle den pænt og med lidt respekt?

    undskyld blev bare så sur da jeg læste dit indlæg.


  • #16   4. maj 2010 Lea - jeg ville rigtig gerne gøre det, og vil måske undersøge mulighederne for det....

    jeg kan godt forstå du blev sur... jeg stod selv og følte mig helt magtesløs....

    Nadia - har jo skrevet PB til dig smiley


Kommentér på:
Kæmpe SUK! hvordan kan man............

Annonce