877 visninger
|
Oprettet:
GD Farver og Sindsforskelle {{forumTopicSubject}}
En lille fugl fortalte mig noget om at der var sindsforskellige alt efter hvilken farve GD´en havde ? Om den var silver, fawn, harlekin eller ?
Er det helt ude i hampen eller ?
Nogen der kan forklare mig sammenhængen ( hvis der er en )
Er det et valgt man har taget som opdrættere af racen at de ikke skal have samme styrker/svagheder/sindstilstande ?
Ja jeg er forvirret håber på nogle gode svar !!
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
For skal helt sikkert selv en dag have en GD og vil egentlig gerne begynde at kigge linjer og avl igennem allerede nu -
Men skal da fokusere på de gule så for det lyder til at de passer mere til mig
Tak for svar - Meget gerne kom med flere erfaringer eller lign
Er på igen senere !!!
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 90
for mig lyder det en smule mærkeligt
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 90
feb 2010
Følger: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 43
jul 2008
Og mente bestem heller ikke at det var farven i sigselv der bestemte det - men tænkte der kunne være noget om at de havde avlet efter bestemte sind I de forskellige farver - Altså meget målrettet så er det jo muligt ?
Men tusind tak, og ja - Skal helt sikkert kigge og lede og søge - Men nu går der nok nogle år før jeg skal have mig en GD - Så jeg har dejlig meget tid til at lære en masse
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.246
feb 2010
Annonce
Indbakke
Kladder
Slettet post
Uønsket post
[E-mail uden emne]
Fra: Ditte Christensen [drmolle@ofir.dk] Modtaget: 5. maj 2010 kl. 15:14:08
Modtagere:
CC:
Vedhæftede filer:
Til Karin A: Du har fuldstændig ret, at det er nogle underlige regler. Du har ret problemet opstår af bla. merle doblet, som medfører letalfaktorer. Derfor opdrættes i de 3 farvevarianter i henh. til standard 235. Det som Ghita postulerer er beskrivelsen af det dårlige opdræt i DK. Kun i DK har man tumlet med fejlfarve begrebet, som før i tiden førte til aflivninger af raske individer. Et meget uetisk udgangspunkt for avl/opdræt. I andre lande bliver disse hvalpe registreret med DNA og farve. Det er kun i DK opdrættere stadigvæk ikke DNA tester og opdrætter ihenh. til de 3 farvevarianter. Ak mage til vrøvl fra Ghita skal man lede længe efter. Mvh. Ditte
feb 2010
feb 2010
jul 2008
GD Farver og Sindsforskelle