{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.247 visninger | Oprettet:

Er han ond ved hende eller? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en papillon tæve på knap 7 mdr, hun er i den trælse periode, og det er jeg fuldstændig indforstået med, og jeg er tålmodig med hende, men min kæreste der i mod forstår ikke noget som helst.
Så sent som i går da vi spise aftensmad, tiggede Malou, jeg sendte hende over i kurven og der blev hun lidt, så gik hun igen, (hun tiggede ikke) og alligevel blander min kæreste sig, og sender hende over i kurven, hun går igen og han hidser sig op, og hun lukker af og gør ikke som ham siger, han rejser sig og hun hopper op i kurven, han går så hen og tager hende om hovedet, MENS hun stadig er i kurven, om det var hårdt, det ved jeg ikke, men han høfter i hvert fald hendes overkrop op og råber hende i hovedet!! Jeg bliver så sur på ham at det ender med i kommer op og skændes, SÅDAN SKAL HAN FANDEME IKKE BEHANDLE MIN HUND, tænkte jeg. Jeg sagde til ham at hvis han ikke kan finde ud af at behandle hende ordentlig, så skal han slet ikke røre hende.. Overreager jeg, eller er han ond ved hende? Jeg mener ikke hun skal over i kurven så længe hun ikke tigger, og det har jeg fortalt min kæreste før, det var han også indforstået med!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er han ond ved hende eller?
  • #1   27. apr 2010 Hvad vil I gøre mht kæresten? Jeg ved ikke hvordan det står til når jeg er på arbejde. Jeg har mulighed for at tage Malou med på jobbet, det har hun prøvet, og hun sover bare. Han er pt hjemmegående.

  • #2   27. apr 2010 Han skal SGU da ikke behandle hunden sådan.

    Næste gang han ikke lige gør hvad du beder ham om, så tag fat i hans hoved og råb ham lige ind i ansigtet, så må han jo se om det er en måde at opføre sig på.


  • #3   27. apr 2010 jeg har da sjældent hørt noget lignende. Det er slet ikke måden at opdrage en hund på. Gør som Anette siger og se hvad han synes om det. Jeg ville tage hunden med på arbejde.

  • #4   27. apr 2010 Den opførsel ville jeg slet ikke acceptere (altså kærestens ). Man løfter da ikke en hund, kat eller noget andet levende op i hovedet , og stå at råbe direkte ind i hovedet. Prøv at spørge ham om han synes det ville være rart og om han ville "makke ret" hvis du gjorde sådan ved ham.
    jeg tville helt sikkert ikke lade min hund være alene med ham, menje tage den med på arbejde, når der er mulighed for det.



  • #5   27. apr 2010 Ja jeg ville på ingen måde finde mig i den slags!...

    Eller turde lade hunden være alene med ham :S

    Jeg ville slet ikke være sammen med en med sådan et temperament og mangel på respekt for levende ting.


  • #6   27. apr 2010 slå fejl er helt gratis

  • #7   27. apr 2010 Altså jeg havde ikke fundet mig i nogle behandlede Chili sådan..
    Så synes da du skal overveje at tage hende med på arbejdet, så du er sikker på hun har det godt..


  • #8   27. apr 2010 Han ønsker åbenbart at hunden skal være bange for ham fra nu af! Det er der sikkert nogen der synes er dejligt...

    Han har nok et lille job mth. opbygning af tillid fra din hund nu... hvis der var nogen før, er den sikkert væk nu!

    Jeg havde bedt ham om at gå!


  • #9   27. apr 2010 Havde det været min fyr var han røget ud af døren med 180 i timen !

  • #10   27. apr 2010 Uha, jeg ville blive enormt tosset hvis min kæreste var sådan overfor hundene!! smiley
    Din hund skal på igen måde gennemgå dén hårde behandling, hun er en lille hund og er nem at knække psylisk. Hvorfor give hende et nervøst sind og være bange i sit eget hjem?
    Hun skal roses og roses når hun gør det rigtige, ikke småkvæles og råbes af når hun gør det forkerte!
    Hun bliver bare enormt mange for din kæreste, eller mænd generelt!
    - Har selv en hund der er blevet behandlet med hård hånd fra tidligere ejer, og dét døjer vi med i hverdagen nu (det er ikke sådanne en opdragelse man skal bruge!)
    Nej nej nej, du skal på ingen måde finde dig i at din kæreste behandler hende som han gør!
    Sig han skal holde fingrene fra hende, eller smutte!


  • #11   27. apr 2010 Jeg blev også hent mundlam, og enormt sur da det gik op for mig hvad han havde gjort. Hvad f..... tænkte jeg! Det er ikke lige det man forventer at ens kæreste vil gøre ved ens hund. Stakkels Malou!! smiley


  • #12   27. apr 2010 Hvis du ikke "tør" at lade din hund være alene med din kæreste, burde du nok overveje hvor sød han overhovedet er.....

  • #13   27. apr 2010 din kæreste er et fjols !!!

    Hans metode hjælper overhovedet ingen ting og gør bare at hunden bliver bange for ham og det kommer der ikke noget godt ud af :-((
    Men du burde da også have reageret da den forlader kassen igen - den lystre dig jo heller ikke !
    Nu ved jeg godt den ikke er så gammel men konsekvens er en god ting - DU burde have rejst dig og fået den tilbage i kassen


  • #14   27. apr 2010 Karin F; Hun blev der i godt 5 min hvorefter hun så gik igen og begyndte at lege, hun tiggede ikke, og det er det jeg gerne vil opnå. Skal hun så ligge i kurven indtil vi er helt færdig med at spise?

  • #15   27. apr 2010 Jeg synes at under opdragelsen skal hunden blive i kurven til den får lov til at rejse sig.

    Det er om at være konsekent fra start... men på en mild og positiv måde...

    samarbejde og tillid frem for frygt...


  • #16   27. apr 2010 5 min er flot af den alder men som Nanna R siger - så burde hun ikke have lov til at rejse sig før du har sagt : "fri"
    Om det så tager 5 eller 10 min - det er jo så op til dig :-))

    Men ja - mine ligger på tæppet eller i kurven når vi spiser - men de er også lidt "gamle" nu - og det gjorde de selvfølgelig heller ikke så lang tid i starten smiley
    Men vær konsekvent - nå du siger dæk så er det dæk indtil du siger noget andet og igen som Nanna r siger :men på en mild og positiv måde...





  • #17   27. apr 2010 Ville ikke mene en hund skal have skæld ud i sin egen kurv/pude.

  • #18   27. apr 2010 Jeg ville med det samme sige til min NU X kæreste han kune pakke sit lort og skride af helvede til.... Sådan en bhandling fortjener ingen hund....

    Ja er måske latterlig det ved jeg ikke, men sådan en behandling skal mine hunde IKKE stå model til... Jeg ville gå fulstændig amok,,,,

    Hvis han kan opføre sig sådan når du er der, hvad kan han så finde på når du ikke er der...???

    Ud med sådan en idiot, han er ikke værd at samle på, sådan ville jeg gøreihvertfald!!!


  • #20   27. apr 2010 Ja jeg havde nok også smidt ham ud af vagten!
    Hvis han ikke selv kan se at det er dybt forkert, så ér der noget galt på øverste etage! : (
    * Tænk hvad han kunne finde på at gøre ved hende, når du ikke er hjemme? Ville du turde lade dem være alene hjemme sammen?


  • #21   27. apr 2010 Jeg havde smidt ham ud af døren promte.
    Sådan opfører man sig ikke overfor et dyr.
    Lyder til din kæreste har nogle vredes problemer

    Og en anden ting er at i ¨må ikke bruge kurven som "afstraffelses sted" altså sende hende i kurven når hun gør noget forkert. Kurven er hundens "safty place" det eneste sted den har for sig selv og skal derfor ikke forbindes med noget negativt...


  • #23   27. apr 2010 Hold da op.
    Tror jeg, idet han havde sat sig igen, med det vums, havde taget ham omkring hovedet og skreget ind i det: Synes du det her er sjovt??? og så havde jeg pænt bedt ham om at gå..... Sendt en film til ham med Victoria, og sagt han kunne ringe, når han havde set filmen, og fattet den!


  • #24   27. apr 2010 Jeg ville tage en ALVORLIG snak med din kæreste, og sige at hvis han ikke kan finde ud af at behandle din hund ordentligt så skal han da slet ikke nærme sig dig heller. Det kan godt være jeg overreagerer men hvis min kæreste nogensinde gjorde sådan imod mine hunde fik han at vide at det var SIDSTE gang han nogensinde gjorde det! Jeg skal ikke være sammen med sådan en der ikke kan respektere at det er MINE hunde og derved MIT job, og når han så heller ikke kan finde ud af at gøre det ordentligt så bliver jeg godt gal i skralden!
    For mig kunne det være en slå op grund, da jeg betragter mine hunde som mine "børn" de kan ikke stå op for dem selv, så det er mit job at jeg skal!


  • #25   27. apr 2010 Ud med ham, han viser jo "sit sande jeg", hvis han ikke engang kan magte en uskyldig hundehvalp uden at temperamentet løber af med ham, hvad så når I møder livets "store" udfordringer....og ja tag for guds skyld vovsen med på job.
    Stakkels hund....


  • #26   27. apr 2010 lad ham læse denne tråd !

  • #27   27. apr 2010 I princippet har han ret i, at hunden skal blive i kurven til den får besked om andet, ellers bliver det lidt svært for den, når den selv skal gætte på, hvor længe den skal ligge der...
    Men metoden er usandsynligt tåbelig!!!!!!


  • #28   28. apr 2010 Tak for jeres svar tilbage, så er det ikke mig der overdrive, da jeg blev sur på ham. Jeg vil tage en alvorlig snak med ham, og gentager dette sig, så må han forlade mit hjem, for malou er mit et og alt.

Kommentér på:
Er han ond ved hende eller?

Annonce